Wel internet, geen netwerk (router)

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Ik wil via mijn router 2 computers met elkaar verbinden, allebij winXP pro, maar als ik een IP nummer (192.168.1.1, 192.168.1.2?) aan mijn netwerk kaart opgeef, wat volgens mij nodig is om een netwerk tot stand te brengen, dan werkt internet niet meer, en het netwerk ook nog steeds niet. Bij allebij de pc's hebben ze toegang tot internet als ik ze op de router aansluit die op zijn beurt weer op mijn adsl modem zit aangesloten, maar hoe kan ik de 2 pc's elkaar laten zien..?

Ik heb een DrayTek Vigor 2200e router..

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
volgens mij hoef je bij die router helemaal geen IPadres op te geven, er zit denk ik een DHCPserver in. En vertel ook even wat je netwerkinstellingen zijn (zelfde werkgroep e.d.)? En kun je elkaar wel pingen?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Stel de router eens in als dhcp server en zoek dan de andere pc eens op computernaam.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Je moet eens de andere computer pingen
of even de wizard netwerk uitvoeren ;)
zo heb ik het ook gedaan via wizard netwerk :) toen werd automatisch de dhcp server opgestart

Verwijderd

Ik denk dat je hier wel vind wat je nodig hebt.
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_vigor2200e.php

• arjanvr
* Pingen naar andere pc werkt niet.
* Die wizzard heb ik gedaan maar er zijn verschillende netwerk wizzards
* die webpagina kon ik alleen info vinden over hoe de router gebruiksklaar te maken voor internet, maar misschien heb ik niet goed gekeken?
* alle werkgroups zijn "MSHOME"

Arjan

Verwijderd

Ik kan dus opmaken dat jij niet weet welke wizard je moet gebruiken? Voeg dan gewoon de protocollen handmatig toe(onder je verbinding).

Als je elkaar niet kan pingen en wel kan internetten betekend het meestal dat er een firewall aanstaat.

Het kan niet mislukken, lees ook eens de FAQ staat het vast heel goed in.

Verwijderd

Wat voor IP-adres heeft jouw router?
Je moet namelijk in dezelfde IP-range zitten dan je router en vervolgens bij "Default gateway" en DNS-server het IP-adres van je router invullen.
Dan zou je netwerk en je internet moeten werken. (denk ik)

Verwijderd

Sorry, ik heb verkeerd gelezen. 8)7

• arjanvr
nadat ik dit heb gedaan:

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Daar zet je IPEnableRouter op 1 ipv op 0
Reboot

kan ik wel pingen tussen beide pcs.. als ik click op "zoeken naar computers binnen de werkgroep" krijg ik de melding dat ik daar de machtinging niet voor heb terwijl ik administratieve machtiging heb.

enig suggestie hoe nu verder? ik heb deze faq gelezen maar die helpt me niet verder: (Static) routing tutorial

[ Voor 18% gewijzigd door arjanvr op 06-12-2003 13:54 ]

Pagina: 1