Internetproblemen met Trust 485A Router

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Een vriend van me heeft de 'Trust 485A Speedlink (A)DSL Wireless Web Station' aangeschaft(zie http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=13719). Hij heeft ADSL van KPN via Planet. Hiervoor had hij een gewoon usb-adsl-modem en dat werkte goed. Hij wilde overgaan op draadloos internet en heeft daarom een draadloze router/modem aangeschaft.

Het installeren van de router, hebben we keurig volgens de gebruiksaanwijzing gedaan.

Oude installatie van KPN ongedaan gemaakt. Nieuwe drivers eerst met gewone UTP-kabel-verbinding en dan met draadloos verbinding proberen te installeren. Bij UTP gaat het meteen al fout. We krijgen maar geen internetverbinding. Er is overigens wel connectie tussen router en laptop(ook draadloos), maar dus geen internetverbinding.

Bij de installatie hebben we gekozen voor automatische installatie en vervolgens voor ADSL van KPN. Hiermee worden meteen de goede instellingen overgenomen. Daarmee zou internet het moeten doen, toch?

Het lampje met op de router met daarop ´SHOWTIME´ brand constant, dus er is verbinding met KPN. En ook het ´LAN LINK´-lampje brand constant.

Wat me wel opviel is dat ik nu geen dial-verbinding meer gebruik met de router. Met het usb-modem was dit wel het geval. Hoort dit? Een ook het oude inbelnummer 8,48 heb ik nergens hoeven invoeren(?)

Heeft iemand nog ideeen wat het probleem zou kunnen zijn.

Verwijderd

Ik heb dat ding ook sinds een paar uur, en hij werkt prima als je dat :( netwerkkaartje er maar uit haalt. Anders doet ie helemaal niks.....(geen power zegt ie)

Als die netwerkkaart eruit is, dan verloopt de installatie goed.

Ik moest wel even opletten bij:

- selecteren van Planet in de setup en dus niet ADSL van KPN!

- gebruikersnaam goed invullen, dus met @adsl-comfort o.i.d. erachter

Het klopt dat je geen dialup meer hebt, maar dat is omdat je via een router werkt. Via de laptop kan nu dus ook internetten (als alles goed werkt) zonder dat je pc aanstaat. Vandaar geen dial-up.

Ik ben ook nog in de ontdekkingsfase, dus ik hoop dat we elkaar nog een beetje kunnen helpen....

• pietjepo
-Weet je zeker dat ik ADSL van Planet moet gebruiken bij de installatie? Ik heb ADSL van KPN, maar mijn e-mail eindigt met @planet.nl

-Over welk netwerkkaartje heb je het? Ik heb gewoon mijn interne Ethernet adapter en een utp kabeltje tussen router en laptop gebruikt(?)

Verwijderd

Probeer het gewoon even met Planet en je weet of het goed is. Ik heb een mxstream-abo van KPN via Planet, en daarom heb ik Planet gekozen

Het netwerkkaartje dat ik bedoel is dat PC/PCMCIA-kaartje dat in de router zit.

• pietjepo
Ik heb inmiddels Planet geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Kaartje heb ik er ook al uitgehaald, maar dit hielp ook niet. Dat PCMCIA-kaartje zorgt voor de draadloze verbinding, toch? Deze zend de signalen naar de mini-usb-adapter,toch?

Verwijderd

klopt. Dat PCMCIA-kaart is het wireless-gebeuren voor connectie met dat usb-dingetje.

Bij mij werkt de router alleen als ik hem aanzet zonder het kaartje erin. Zodra hij klaar is met opstarten en knipperen, kan ik pas het kaartje erin doen. Maar er gaat vervolgens geen WLAN-ready-lichtje knipperen.....

Wordt vervolgd.

• pietjepo
Vreemd, die zou het gewoon moeten doen. Heb je dat kaartje wel goed aangedrukt?

Maar wat zou het probleem bij mij kunnen zijn? Iemand met een mogelijke oplossing? Mijn TC/IP instellingen staan ook goed dacht ik:

Bij tabblad algemeen - Vinkje bij 'Automatisch IP-adres laten toewijzen'

Bij tabblad algemeen - Vinkje bij 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'

Bij tabblad alternatieve configuratie - Vinkje bij 'Automatisch persoonlijk IP-adres laten toekennen'

Iemand?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de router aan de pc te koppelen via de USB-kabel? Wie weet....

Verwijderd

en je moet dus: "nooit een inbelverbinding kiezen" aangevinkt hebben bij internet opties ->verbinding.

• pietjepo
kga, het is via de usb proberen..

En ja, ik heb ''nooit een inbelverbinding kiezen'' aangevinkt.

• pietjepo
Helaas, via de USB werkt ook niet. Kheb met Ethernet en USB gewoon een verbinding met de router (Lampje met ' Link' brand op router). Als ik internet explorer opstart gebeurt er alleen niets. Het lijkt alsof bepaalde instellingen onjuist zijn.

Iemand misschien een suggestie naar welke instellingen ik moet kijken? Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb de mijne net omgeruild. Hij was defect. De netwerkkaart blokkeerde alles. Ik heb nu een andere en die heeft dat probleem niet. Ik heb draadloos internet delen nog niet aan de praat (ben net 5 minuten binnen), maar er is nu tenminste hoop.

Ik begin te vermoeden dat die van jou ook kapot is, maar met een ander defect, want de installatie van de nieuwe router en het krijgen van een internetverbinding duurde bij mij nu precies 3 minuten.

Ik denk dat er dus iets mis is met het apparaat.

• pietjepo
Heb je internetverbinding verkregen met een utp kabel of met usb?

Heb jij de splitter trouwens in de meterkast staan? Ik in ieder geval nog niet. Maar het lichtje op de router bij 'SHOWTIME'' brand gewoon constant. Dus aan de ADSL verbinding met KPN kan het toch ook niet liggen?

Verwijderd

Ik werk nu via UTP.

Wat ik me nu bedenk: heb je de UTP-kabel uit de doos gebruikt? Die werkt bij mij goed. Je hebt een cross-kabel nodig namelijk.

Ik heb nu ook internet delen werkend met m'n laptop, via die usb-adapter. Van belang is daar alleen dat je even kijkt welk kanaal dat progje op de laptop heeft gekozen. Daar moet je het kanaal van router even aan aanpassen.

Bij mij branden de volgende lampjes:

- power (constant)
- WLAN ready (constant)
- showtime (constant)
- ADSL RXD (af en toe, ligt aan dataverkeer)
- link 1 (constant)
- act (af en toe, ligt aan dataverkeer).

Is het wel een analoge ADSL-lijn? Geen ISDN-lijn? Want dan heb je een ander type router/modem nodig.

• pietjepo
-Ik heb inderdaad de cross-kabel gebruikt uit de doos.

-En waarom heb je het over internet delen. Dat is toch nog niet van toepassing? Alleen maar als je meerdere laptops op de router wilt aansluiten, toch?

-De draadloze verbinding heb ik al, alleen de internetverbinding is een probleem.

-En ja ik heb de juiste router voor analoge verbinding.

Ik snap er echt niks meer van. Misschien nog meer ideeen?

Verwijderd

Internet delen is inderdaad een verkeerde uitdrukking. Heb je inderdaad niet nodig. Maar hiervoor had ik een peer-to-peer netwerk, en daarom gebruik ik die term nog.

Ik snap er ook niks van.

eigenschappen tcp/ip checken via netwerk ---> eigenschappen tcp/ip
- automatisch ip;
- automatisch DNS;
bij internet-eigenschappen:
- nooit een verbinding kiezen;
- bij LAN-settings: instellingen automatisch overnemen aanvinken;
trust cd:
- je toetst het wachtwoord in
- setup dsl-station
- kies provider
- gebruikersnaam
- wachtwoord
- wachtwoord
- router uit, en 10 seconden later weer aan.
- even wachten tot alles uitgeknipperd en gezocht is.
- explorer aanklikken.

Als dat niet werkt, dan is hij denk ik gewoon defect.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

DNS server wel ingevuld in de router?

Probeer eens te pingen bv 129.125.22.50, dat is www.fmf.nl

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• pietjepo
japaveh schreef op 05 december 2003 @ 13:41:
DNS server wel ingevuld in de router?
Waar doe ik dat?

• pietjepo
En wat is precies DHCP, en moet ik dat ook apart instellen.

Dat is toch allemaal al gebeurt met de automatische installatie?

• pietjepo
D500 of japaveh??

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Je moet ik in het configuratiescherm van de router ergens ingeven wat de DNS servers zijn van je internet provider.

Wanneer je deze DNS servers goed insteld en een DHCP server aanzet zal de client (wanneer die staat op "automatisch IPadres") van de DHCP server van de router alle info (ipadres en dns server) doorgegeven krijgen. Hier is op GoT enorm veel info te vinden

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

Ik kan nog maar 1 ding bedenken: schone install. Desnoods even een image draaien, zodat je de volledige huidige installatie snel weer terug kunt zetten mocht ook een schone install niet helpen.
Pagina: 1