Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISDN naar analoog, wat zijn de haken en ogen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb de search al gebruikt, maar heb daar veel al wat oudere antwoorden gevonden (jaar en ouder)
Misschien zijn de voorwaaren etc anders dan toen.

Ik heb onlangs het mooie nieuws ontvangen dat ik vanaf januari 2004 adsl kan krijgen, maar

Nu heb ik een isdn aansluiting en nu adsl eraan zit te komen wil ik dat isdn opzeggen, wat is de opzegtermijn?, behoudt ik het nr waar ik mee in het telboek sta? en zijn er verder nog kosten aan verbonden.

En wat als ik adsl via isdn bestel, kan ik dan later altijd nog het modem vervangen door een exemplaar dat werkt via een analoge lijn?

bvd

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, je kan je nummer behouden; voor de opzegtermijn en kosten zou ik KPN bellen.

Je kan later uiteraard dat modem vervangen door een analoge versie, als je maar betaalt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat met hezelfde probleem.
Als je je eigen (hoofd)nummer wilt behouden moet je 75€ dokken voor een monteur die even binnenkomt, belt met de helpdesk en de lijn om laat zetten.
Duurt al met al 2 minuten :(

Als je je eigen nummer niet mee wilt nemen en voor een willekeurig nummer kiest is het volgens mij 10€.

Let op, dit zijn prijzen van begin dit jaar! O-)

[ Voor 1% gewijzigd door arjants op 04-12-2003 23:07 . Reden: typo ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
ok dus ik kan gewoon adsl over isdn aanvragen, isdn opzeggen en modem vervangen?

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:08:
ok dus ik kan gewoon adsl over isdn aanvragen, isdn opzeggen en modem vervangen?
Ik denk het wel, maar nogmaals: ik zou KPN bellen; dat is immers je leverancier (toch?).

Waarom laat je niet eerst je lijn van ISDN naar analoog omzetten om daarna ADSL aan te vragen?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik zo snel mogelijk van me adsl wil gebruik maken :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee dat kan volgens mij niet. Je moet eerst je ISDN opzeggen, wachten tot je analoge lijn is opgeleverd, en daarna pas ADSL aanvragen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 04 december 2003 @ 23:13:
Nee dat kan volgens mij niet. Je moet eerst je ISDN opzeggen, wachten tot je analoge lijn is opgeleverd, en daarna pas ADSL aanvragen.
yups. zodra je je isdn opzegt vervalt een eventuele adsl lijn nl ook.

TS: waarom al die moeite voor 7 euro in de maand? de kans dat er iets mis gaat is niet gering, en isdn met adsl is errug handig hoor. hebben we hier ook. 2 lijnen (ja da's handig), gratis nummermelding, etc...

• pven
  • Niet online
Heb je trouwens al ADSL aangevraagd?

Verwijderd

Topicstarter
nee, daarmee wacht ik tot ik hier uitsluitsel krijg, denk dat ik maar eerst moet bellen morgen

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Volgens mij is het modem niet hetzelfde voor ISDN en Analoog, dus kan je niet eerst ADSL aanvragen en dan naar analoog switchen!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Volgens mij kun je niet zomaar meer switchen van ISDN naar analoog als je er eenmaal ADSL op hebt aangevraagd, tenminste niet zonder je ADSL lijn te verliezen.

Bij ADSL is het zo dat het op een bepaalde lijn wordt aangevraagd en bij opheffing van die lijn alle diensten ook mee opgeheven worden, dus ook je ADSL.

Zou de gok zeker niet zomaar nemen en e.e.a. even verifieren bij KPN en je toekomstige ADSL provider.

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 17:53
Ik heb hetzelfde gehad.
Je belt naar de kpn en vraagt of je terug mag naar analoog.
Na aanvraag duurt het 5 werkdagen en krijg je hetzelfde als
dat je van analoog naar isdn ging.

Dit kost dan +/- 45 euro (aansluitkosten)

[ Voor 13% gewijzigd door toontjuh op 05-12-2003 08:21 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, mooi dat die termijn zo kort is, zal er eff over informeren

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:16:
[...]

yups. zodra je je isdn opzegt vervalt een eventuele adsl lijn nl ook.

TS: waarom al die moeite voor 7 euro in de maand? de kans dat er iets mis gaat is niet gering, en isdn met adsl is errug handig hoor. hebben we hier ook. 2 lijnen (ja da's handig), gratis nummermelding, etc...
Waarom deze moeite doen? Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk...
ISDN is "maar" ongeveer 7 euro per maand duurder...dat is op jaarbasis dus zo een 80 euro ofwel 175 keiharde nederlandse guldens!
Als je door de mogelijkheid van ADSL geen ISDN meer nodig hebt is 80 euro per jaar zonde van het geld..waarom meer betalen als dat niet nodig is?

Wat betreft de procedure van de migratie: Eerst terug van ISDN naar analoog en dan pas ADSL aanvragen anders vervalt de aanvraag en kun je weer opnieuw beginnen.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 15:34:
hmm ok, mooi dat die termijn zo kort is, zal er eff over informeren
Heb je ze nog niet gebeld dan? :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

pinolief schreef op 06 december 2003 @ 00:31:
Wat betreft de procedure van de migratie: Eerst terug van ISDN naar analoog en dan pas ADSL aanvragen anders vervalt de aanvraag en kun je weer opnieuw beginnen.
Je kan via de klantenservice tegelijk migreren en adsl aanvragen tegenwoordig (je krijgt dan alleen wel planet internet). Er wordt dan adsl voor een POTS lijn aangevraagd en die wordt in de wacht gezet als de adsl eerder aangesloten dreigt te worden als de lijn is omgezet. Die omzettingen zijn idd een stuk soepeler geworden, Vroeger moest je eerst isdn opzeggen, wachten tot de eerste rekening en dan kon je adsl aanvragen... Nu kan dat gewoon tegelijk :).

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 06-12-2003 01:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 06 december 2003 @ 01:05:
[...]
Je kan via de klantenservice tegelijk migreren en adsl aanvragen tegenwoordig (je krijgt dan alleen wel planet internet). Er wordt dan adsl voor een POTS lijn aangevraagd en die wordt in de wacht gezet als de adsl eerder aangesloten dreigt te worden als de lijn is omgezet. Die omzettingen zijn idd een stuk soepeler geworden, Vroeger moest je eerst isdn opzeggen, wachten tot de eerste rekening en dan kon je adsl aanvragen... Nu kan dat gewoon tegelijk :).
Ow, cool en wat betreft dat planet dat is ok, omdat ik nog een isdn100 abonnement heb lopen bij hun tot volgend jaar oktober en aangezien ik bij hun dat abo kan omzetten in een adsl abonnement.
De reden dat ik nog niet heb gebeld is dat me ouders een paar daagjes op vakantie zijn en hun dat mede moeten beslissen.
Maare thanx voor de nuttige reply's!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je bij 0900 0244 een abo aanvraagt, wordt dat een nieuw abonnement, vraag even bij planet na of ze deze order kunnen "stroomlijnen" met een nieuwe order die door kpn wordt ingeschoten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Sorry voor het omhoog kicken van een oud topic :)

Nou heb ik dus al ADLS op een ISDN lijn, nou wil ik terug naar Analoog.
Hoe zit het dan met het ADSL ?? Moet ik dan weer helemaal opnieuw ADSL aanvragen en daarop weer 4 weken ofzo gaan zitten wachten ??

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Voor zover ik weet zul je inderdaad je huidige ADSL-abo moeten opzeggen, je telefoonaansluiting omzetten van ISDN naar analoog, en dan opnieuw ADSL aanvragen. Let op: je zult dus ook weer de aansluitkosten (voor zover van toepassing) moeten betalen...

Nomen nescio

Pagina: 1