Toon posts:

[Thinkpad 600]boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een IBM Thinkpad 600 (2645 45u) Sinds ik um heb, heb ik er nooit problemen mee gehad tot vandaag. Vanmiddag was ik aan het internetten en in eens *plof* uit. Ik dacht ff opnieuw opstarten, maar helaas hij doet nu helemaal niks meer. Zelfs het BIOS wordt niet geladen. Als je um aanzet begint het lampje van power en harddisk te branden ook start de CPU kooler. Verder gebeurt er helemaal niks. Ook geen moederbord piepjes.

Specs:
- Intel Pentium 2 300
- 192 mb intern 128 los en 32 standaard on board
- 6,5 GB harde schijf (spint wel tijdens boot, maar geen gerattel)
- XP pro

Tot nu toe geprobeerd:
- Zonder alle overige hardware (muis, netwerkkaart, CD-rom, Floppy)
- los intern geheugen verwijderd
- Harde schijf verwijderd
- Zonder Batterij, alleen batterij
- Aansluitingen toestenbord gecheckt
- F1 indrukken tijdens boot

Ik weet niet meer wat het kan zijn. Wie heeft er ideeen en/of suggesties?? _/-\o_

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:56
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:57:
ik ben in het bezit van een IBM Thinkpad 600 (2645 45u) Sinds ik um heb, heb ik er nooit problemen mee gehad tot vandaag. Vanmiddag was ik aan het internetten en in eens *plof* uit. Ik dacht ff opnieuw opstarten, maar helaas hij doet nu helemaal niks meer. Zelfs het BIOS wordt niet geladen. Als je um aanzet begint het lampje van power en harddisk te branden ook start de CPU kooler. Verder gebeurt er helemaal niks. Ook geen moederbord piepjes.

Specs:
- Intel Pentium 2 300
- 192 mb intern 128 los en 32 standaard on board
- 6,5 GB harde schijf (spint wel tijdens boot, maar geen gerattel)
- XP pro

Tot nu toe geprobeerd:
- Zonder alle overige hardware (muis, netwerkkaart, CD-rom, Floppy)
- los intern geheugen verwijderd
- Harde schijf verwijderd
- Zonder Batterij, alleen batterij
- Aansluitingen toestenbord gecheckt
- F1 indrukken tijdens boot

Ik weet niet meer wat het kan zijn. Wie heeft er ideeen en/of suggesties?? _/-\o_
Lastig,

Zo 1,2,3 geen antwoord op je probleem. Maar wat gebeurt er als je een externe monitor en toetsenbord eraan hangt?
Verder heb ik ect. nog de hardware manual ergens van dat ding, misschien dat dat helpt?

Verwijderd

Topicstarter
RedHead schreef op 05 december 2003 @ 00:06:
[...]

Lastig,

Zo 1,2,3 geen antwoord op je probleem. Maar wat gebeurt er als je een externe monitor en toetsenbord eraan hangt?
Verder heb ik ect. nog de hardware manual ergens van dat ding, misschien dat dat helpt?
Net ff geprobeerd, maar helaas geen resultaat. :'( Ik heb geen idee wat er in z'n hardware manual staat, maar als daar een FAQ is staat dan kan ie best wel eens handig zijn. Zou je aub eens willen kijken (als je um kan vinden) of iets mbt dit probleem in staat _/-\o_

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik vrees dat dit gewoon en defect is.
Tkan best zijn dat je videokaart er mee uitgeschejen is.
Is dat het geval dat ben je goed de lul. Garantie is natuurlijk allang verlopen en videokaart vervangen zal niet gaan :(
khoop dat het wat anders is!

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
henri schreef op 05 december 2003 @ 00:47:
Ik vrees dat dit gewoon en defect is.
Tkan best zijn dat je videokaart er mee uitgeschejen is.
Is dat het geval dat ben je goed de lul. Garantie is natuurlijk allang verlopen en videokaart vervangen zal niet gaan :(
khoop dat het wat anders is!
Ik vrees zelf dat de proc het begeven heeft, want als het videokaart stuk is geeft het mobo dan geen foutcode in de vorm van piepjes??? Hoe kom je er achter of de proc het daadwerkelijk begeven heeft aangezien het wisselen een beetje lastig is.... :'(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

jammer, maar is je accu nog intact? want daar heb ik wel interesse naar :p

probeer eens aan te zetten terwijl je f1 ingedrukt houd zodat je in de "bios" komt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 05 december 2003 @ 12:30:
jammer, maar is je accu nog intact? want daar heb ik wel interesse naar :p

probeer eens aan te zetten terwijl je f1 ingedrukt houd zodat je in de "bios" komt.
Zie Start Post, heb ik al geprobeerd ;)

De batterij is nog intact maar houdt het niet lang meer vol. +/- 15 min....
Pagina: 1