[Exchange 2k3] Postbus kan niet geopend worden*

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Hallo,

Ik heb hier Exchange 2003 draaien, maar Outlook kan de mailbox niet openen. Ik ga het geheel even duidelijk toelichten.

In februari heb ik de probeer versie van Exchange 2000 (Enterprise) geïnstalleerd. Deze is er in de zomer mee gestopt, dus vanaf toen kon ik Exchange niet meer gebruiken. Een poosje geleden heb ik Exchange 2003 (Enterprise) geprobeerd te installeren, maar dit werkte niet omdat er een aantal onderdelen van Exchange 2000 zijn geïnstalleerd, en die konden niet verwijderd worden omdat hij het originele installatiemedium niet meer herkende.

Exchange SP3 of SP4 kon ik niet installeren, want dan moest ik forestprep of domainprep draaien, en die pakte hij niet.

Oftewel: ik kon er niks meer mee.

Nu heb ik een tweede server in het domein gehangen als Domain Controller, en daar Exchange 2003 op geïnstalleerd (inclusief forestprep en domainprep). Daarna kon ik op de andere machine wél SP4 installeren (forestprep en domainprep was niet meer nodig) en daarna de onderdelen die eraf moesten kon ik eraf halen. Als laatste stap heb ik die Exchange 2000 toen geupgrade naar Exchange 2003.

Toen wilde de information store weer wél starten en alle andere Exchange services draaien ook netjes.

Alles lijkt dus goed te werken, de IS draait op beide machines of op één machine, maar ik kan niet met Outlook mijn postbus openen. De naam kan ik wel controleren en valideren (als ik mijn username invoer krijg ik de full name te zien) maar dit is misschien iets wat meer met AD te maken heeft dan met Exchange.

Op beide machines, dus de server en de client, krijg ik géén eventlogs. De IM draait gewoon. DNS werkt prima.

Wat kan er nu nog fout zijn?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ddc schreef op 04 december 2003 @ 22:53:
[...] Outlook kan de mailbox niet openen
Foutmelding?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Dennis
Die bekende :P.

"Kan de postbus niet openen. De Exchange server is niet beschikbaar."

Zie bericht hieronder van mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis op 05-12-2003 10:46 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
kun je wel op een andere manier de mailbox benaderen
pop / imap / http(owa)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Titelfix op verzoek :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zullen we het nog basicer houden.. kun je je exchange server van af client wel pingen? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Dennis
Bedankt voor de titelfix in eerste instantie.

Ik had gisteren bij het typen van die foutmelding niet de exacte opgegeven omdat ik daar even niet bij was. Ik heb nu weer even die Exchange toegevoegd aan mijn profiel en dit is de exacte foutmelding:

"Kan de set mappen niet openen. De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen."

Ik kan de server wel gewoon pingen en ook DNS werkt ook gewoon goed, dus dat is niet het probleem.

De tip van paulhekje vind ik wel goed. Ik heb IMAP en webinterface geprobeerd, maar bij IMAP kan ik mijzelf niet aanmelden. Hij accepteert mijn username/password combinatie niet. Ik heb meerdere combinaties geprobeerd, maar hij pakt ze geen van allen.

Webinterface krijg ik deze foutmelding:
HTTP/1.1 500 Internal Server Error.

Nog ff één ding wat ik nog niet had vermeld, maar de server een aantal keer opnieuw starten had ik uiteraard al geprobeerd en heeft ook geen effect.

• paulhekje
Het makkelijkst is om de POP-server te testen met telnet:
"telnet servernaam 110"

hier beschreven: http://manual.liquidweb.com/chapter3/pop3.htm

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Dennis
code:
1
2
3
4
+OK Microsoft Exchange Server 2003 POP3 server version 6.5.6944.0 (cel-566mhz.de
nnissoft.local) ready.
+OK
-ERR Unspecified error.

Die eerste is bij het verbinding maken. Bij user 'leuverd' krijg ik die +OK. Bij pass ************ krijg ik de -ERR Unspecified error.

Blijkbaar werkt dit dus ook niet.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25
als je in je system manager kijkt, zijn daar de stores wel up en running?

dns functioneert goed?

Bij mailboxes, staan daar rode kruisjes?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Dennis
Ik kan bij de first storage group komen in de system manager. Dat is dus niet het probleem denk ik. Mailboxes zien er allemaal goed uit.

DNS werkt prima zoals ik al in de eerste post zei.

De Public Folders zijn niet toegankelijk, dat is wel opmerkelijk.

Ik ga even proberen om mijn andere exchange server (CEL-400mhz) op te starten (die hardware heeft nogal eens problemen) en dan een mailbox te migreren naar die server, als test. Misschien kan ik er dan vanaf die pc wél bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis op 05-12-2003 12:01 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Kun je wel een nieuwe gebruiker aanmaken en dan onder die gegevens in te loggen :?

let the past be the past.

• Dennis
SPee schreef op 05 december 2003 @ 12:05:
Kun je wel een nieuwe gebruiker aanmaken en dan onder die gegevens in te loggen :?
Geprobeerd, maar ik krijg dezelfde foutmelding als bij mijn eigen postbus.

Het moven naar de andere server gaat ook niet goed:
The information store could not be opened. The MAPI provider failed. MAPI 1.0 ID no: 8004011d-0289-00000000
Maar de IS draait wel gewoon bij services...

Overigens, als iemand denkt een oplossing te weten hoe ik die mailbox geopend krijg of naar een pst bestand kan exporteren is dat ook welkom. Die servers gaan toch leeg zodra ik al mijn mail (waar ik nu dus onmogelijk bij kan) weer terug heb.

• paulhekje
als de IS service draait wil dit niet zeggen dat de mailbox-store is gemount. Kijk eens goed in de system manager...

[ Voor 4% gewijzigd door paulhekje op 05-12-2003 12:29 ]

• Dennis
Als ik er rechts op klik staat er "Dismount store" dus ik neem aan dat het wel goed zit, zoals ik al zei.

• Dennis
Schopje.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25
het tooltje exmerge werkt zeker ook niet dan?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Dennis
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien de IS blijkbaar nergens op reageert ga ik er vanuit dat dit zeker ook niet zal werken.

• paulhekje
heb je al wat geprobeerd met eseutil?

Pagina: 1