Toon posts:

Zijn deze waardes goed van mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij zeggen of deze goed zijn?

Het systeem is een Pentium 3 800

CPU Voltage: 1.70V
Aux Voltage: 2.48V
+3.3V Voltage: 3.52V
+5V Voltage: 4.97V
+12V Voltage: 12.22V
-12V Voltage: -11.71
-5V Voltage: -5.10V

Ik sta op het punt om een nieuwe voeding te kopen, die ik nu heb is 3 jaar oud en 300 Watt, omdat nu al 4 hdd kapot zijn gegaan omdat ze begonnen te tikken.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

_Ernst_

Mark It Zero!

De 3,3 volt lijn is wel aan de hoge kant maar dat mag niet de oorzaak zijn van een tikkende hd. De rest van de spanningen is wel in orde, niet te hoog of te laag, allemaal binnen de min en max grens.

Last.fm

• rooiekool
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:40
misschien je hdd's beter vastbinden, koelen of er niet meer overheen lopen;)

Verwijderd

Topicstarter
3 Maxtors zijn al kapot gegaan en nu een 3 maand oude Western Digital van 200 GB. Ik blijf HDDs kopen... de computer is niet geaard.

Misschien een zwaardere voeding, of is 300 Watt genoeg voor 3 of 4 HDD, 4 CD/DVD apparaten. GF2 videokaart en verder niet echt stroom vretende dingen.

Verwijderd

Topicstarter
rooiekool schreef op 04 december 2003 @ 22:55:
misschien je hdd's beter vastbinden, koelen of er niet meer overheen lopen;)
Hmmm, die hdds zitten wel vast, en er overheen lopen doe ik niet :P

Kan het te maken hebben dat ik die schijven heel actief gebruik, lijkt mij niet, daar moeten ze tegen kunnen....

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? Een no-name of een echt merk. Met een no-name kan het idd aan de krappe kant zijn...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:57:
3 Maxtors zijn al kapot gegaan en nu een 3 maand oude Western Digital van 200 GB. Ik blijf HDDs kopen... de computer is niet geaard.
Aarden is altijd aan te raden.
Misschien een zwaardere voeding, of is 300 Watt genoeg voor 3 of 4 HDD, 4 CD/DVD apparaten. GF2 videokaart en verder niet echt stroom vretende dingen.
Vier hardeschijven én vier CD-apparaten is wel extreem veel, wat ben je van plan om er allemaal mee te doen? Want met zoveel randapparatuur is meer dan 300 Watt wel aan te raden en dan het liefst van een wat beter merk natuurlijk ;)

Je voedingswaardes zijn trouwens best redelijk, al wijkt die +3.3V wat meer af dan gewoonlijk.

The devil is in the details.

• rooiekool
hhds zijn toch gemaakt om op te schrijven, of niet soms? Hoe actief noem jij actief gebruik?

Waarom is de computer niet geaard? bedoel je van de prik naar je voeding of van je voeding naar de rest? sommige hdd's moeten express geaard zijn. Als ze dan in een silentdrive of tussen rubbertjes zitten kan het soms fout gaan, maar dat heeft volgens mij met statische electrciteit te maken, en dat geeft voor zover ik weet geen tikgeluiden, alleen maar geknetter als je uit de auto stapt en dan je deurstijl aanraakt :( auw isnietgrappig

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:59:
Wat voor voeding heb je? Een no-name of een echt merk. Met een no-name kan het idd aan de krappe kant zijn...
De voeding is een COBA

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 04 december 2003 @ 23:00:
[...]
Aarden is altijd aan te raden.
[...]
Vier hardeschijven én vier CD-apparaten is wel extreem veel, wat ben je van plan om er allemaal mee te doen? Want met zoveel randapparatuur is meer dan 300 Watt wel aan te raden en dan het liefst van een wat beter merk natuurlijk ;)

Je voedingswaardes zijn trouwens best redelijk, al wijkt die +3.3V wat meer af dan gewoonlijk.
Hmm, ik ga morgen wel een nieuwe halen, maar hoeveel Watt is aan te raden??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:05:
[...]

Hmm, ik ga morgen wel een nieuwe halen, maar hoeveel Watt is aan te raden??
Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

Verwijderd

Topicstarter
rooiekool schreef op 04 december 2003 @ 23:03:
hhds zijn toch gemaakt om op te schrijven, of niet soms? Hoe actief noem jij actief gebruik?

Waarom is de computer niet geaard? bedoel je van de prik naar je voeding of van je voeding naar de rest? sommige hdd's moeten express geaard zijn. Als ze dan in een silentdrive of tussen rubbertjes zitten kan het soms fout gaan, maar dat heeft volgens mij met statische electrciteit te maken, en dat geeft voor zover ik weet geen tikgeluiden, alleen maar geknetter als je uit de auto stapt en dan je deurstijl aanraakt :( auw isnietgrappig
Ehm... reply werd niet meegestuurd... maaruh toen dit huis gebouwd is in 1987 waren de meeste wantcontactdozen nog niet geaard...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:11 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Dan zelf aarde leggen..
en een antec voeding van 450 watt moet ruim genoeg zijn.

• rooiekool
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:07:
[...]

Ehm... reply werd niet meegestuurd... maaruh toen dit huis gebouwd is in 1987 waren de meeste wantcontactdozen nog niet geaard...
juist, probeer dan eens een draadje van je kast naar bijvoorbeeld een verwarmingsbuis of waterleiding te leggen. Geen pvcbuis, moet natuurlijk wel stroom geleiden ;)

Verwijderd

Topicstarter
rooiekool schreef op 04 december 2003 @ 23:15:
[...]

juist, probeer dan eens een draadje van je kast naar bijvoorbeeld een verwarmingsbuis of waterleiding te leggen. Geen pvcbuis, moet natuurlijk wel stroom geleiden ;)
Dat is misschien wel een idee, alleen ik vraag me dan wel af hoelang zo'n draadje blijft liggen, mijn moeder kennende...

Maaruh, je weet zeker dat een verwarmingsbuis geaard is??

• rooiekool
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:30:
[...]

Dat is misschien wel een idee, alleen ik vraag me dan wel af hoelang zo'n draadje blijft liggen, mijn moeder kennende...

Maaruh, je weet zeker dat een verwarmingsbuis geaard is??
nee, natuurlik weet ik dat niet zeker 8)7 , alleen de kans is erg groot dat hij, desnoods via een omweg wel richting de grond gaat. Verwarmingsbuis gaat naar ketel- ketel heeft gasaansluiting - gas komt van buiten (shit, via mantelbuis :+ ), nouja, zoek dan maar een waterleiding op. IIG komt het een heel eind in de buurt van aarding als je hem maar vastknoopt aan iets wat van metaal is en zich door het hele huis verspreid.
Pagina: 1