Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Wat voor info geeft jouw LCD weer?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik ben voor in de donkere wintermaanden weer aan het denken over leuk mods. Een van de onderdelen die ik misschien wil gaan plaatsen is een grafisch LCD schermpje.
Nou kan je volgens mij alles wel laten zien op het schermpje (correct me if i am wrong) maar zoveel ideeen heb ik er eigenlijk niet over. Dus nou is mijn vraag:

Wat heb jij op je LCD staan, temps? winamp?

Ik probeer goede ideeen op te doen voordat ik besluit om een lcd ook echt aan te schaffen, ze zijn toch niet zo heel goedkoop :+

hmmm woordje "jouw" vergeten in topic

[ Voor 5% gewijzigd door Jfwiet op 04-12-2003 22:38 ]

• rooiekool
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
die van mij ligt hier nog zielig en alleen op het bureau samen met zn potmeter, gaat morgen onder de soldeerbout, dan gaaan we eens kijken wat erop past. Waarschijnlijk niet veel: is een 1*16 :(

ik zat zelf te denken aan winampstatus, of voor me linuxbakkie netwerk/user loadstatus

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vraag dit even aan Bart_Banaan... die heeft onderhand zoveel LCD's overal in zitten :P
(link heb k zo ff niet, of zoek hem op casejunkies)

Oeloe heeft er trouwens een appeltje op staan als ik me niet vergis: (ja best wel nutteloos maar een voorbeeld dat je dus idd alles kunt weergeven
http://www.oeloe.tk

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Wat een lcd kan weergeven is afhankelijk van het type en de sofware die je daarbij gebruikt.

Type:
1) Karakters -> de lcd kan alleen een reeks van karakters weergeven en enkele zelf geprogrammeerde karakters. Kan voldoende informatie bieden, maar is beperkt op gebied van grafieken of aparte figuren.
2) Grafisch -> de lcd kan elke pixel apart aansturen waardoor het mogelijk is om grafieken of aparte figuren t weergeven.

Software: verschilt zeer, de een maakt het mogelijk om iets grafisch te laten zien, de ander niet maar heeft meer mogelijkheden.

In jouw geval grafisch dus. Wat je daarop zet is beperkt aan de hand van de software die je denkt te gaan gebruiken, dus kijk daar eerst eens naar (wat de mogelijkheden zijn). Ik bedoel een LCD kan vanalles weergeven, van winamp, temps, email, status van geheugen/hdd's/netwerk, you name it (t is allemaal afhankelijk van de software die het op je lcd laat weergeven).

Ik zelf heb een karakter lcd met daarop: Email als 1 scherm (aantal, grootte, onderwerp en afzender), winamp als 1 scherm, 1 scherm met temps/voltages, kloksnelheid ed en 1 scherm met hdd/geheugen, datum etc. gegevens.. allemaal te doorlopen met een toetscombinatie...

Maar je moet uiteraard zelf weten wat je er op wilt zetten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tentacle1 op 04-12-2003 23:20 ]

System specs

Verwijderd

Bij een grafisch LCD kun je elke pixel aansturen, dus de mogelijkheden zijn eindeloos en alleen beperkt door je creativiteit, software en aantal pixels van je LCD. Je kunt beter de vraag stellen wat je _niet_ kunt met een grafisch LCD - en zelfs dat is afhankelijk van de specificaties van je scherm (aantal pixels en kleuren, aansturingssnelheid etc).

Wat betreft voorbeeldfoto's van seriëel/parallel LCD's: kijk eens in de modwarehouse gallery: http://www.modwarehouse.com/gallery/dirlist.php - in 1 van de vele moddingtopics of bij de leverancier, fabrikant of LCD software sites.

Als je een duidelijk beeld wilt hebben wat je allemaal kunt met een LCD, kun je ook eens de diverse software die ervoor is bekijken of met Paint een 128x64 pixels (of meer, afhankelijk van het LCD waar jij je oog op hebt laten vallen) werkblad creatief beschilderen. Neem ook eens een kijkje in de CME LCD Faq.

Wat betreft prijs: je kunt het zo duur maken als je maar wilt, of aan de slag met recycle/2ehands componenten. Bovendien kan het ook zijn dat je juist geld uitspaart met een LCD. Als je nu bijvoorbeeld elke keer je monitor moet aanzetten om te kijken of je computer al klaar is met opgegeven opdrachten (rippen, up/downloaden, compileren bijvoobeeld) of om te weten of er al een nieuw mailtje is of dat je maatje online op ICQ is etc kun je dat in het vervolg ook laten weergeven op de LCD waardoor de monitor uit kan blijven (stroombesparing).

Kortom, een opsomtopic zonder duidelijk begin of eind, geen probleem en genoeg naslag.

Dit topic is gesloten.