Toon posts:

Exchange 2003 aan Active directory

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Ik krijg iets niet voor elkaar. Ik installeer voor het eerst Exchange 2003 op een 2003 server (SBS 2003 pakket). Eerst goed voorbereid het setup proces in, dus eerst de /DomainDC SERVERNAAM /ForestPrep en /DomainPrep. Dat ging allemaal goed en de installatie leek ook goed te gaan (een keer een leesfout maar na retry ging die door).

Probleem is alleen dat hij niet in mijn Active Directory geintregreerd lijkt te zijn. Ik verwacht nu namelijk bij de user account properties ook 2 tabbladen met exchange eigenschappen te zien, maar daar kan ik naar fluiten.

Ik heb wel de Exchange Service Manager console, maar zie daar geen server in staan of een "Connect to active directory" knop of iets dergelijks. De tree root in deze console bevat ook een { GUID ID } achtige tekenreeks wat wellicht ook niet helemaal klopt.

Wel heb ik een remove van exchange uitgevoerd (vond ie niet leuk, ik kreeg een wazige foutmelding). Exchange leek nooit volledig verwijderd te zijn. Opnieuw de installatie uitgevoerd... Helaas alleen nog steeds geen exchange tabbladen in mijn user profielletjes.

Ik snap er dus even geen hout meer van en hoop dat iemand hier de oplossing heeft. Als ik nog wanhopiger wordt dan gooi ik 2003 server er wel opnieuw op, maar hier zit al heel wat mooi configuratiewerk in wat dan eeeerug zonde zou zijn :'(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

wel eens van View > Advanced options gehoord? moet je namelijk doen om exchange in je user & computers te zien als tabbladen.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 04-12-2003 22:35 . Reden: stijve vingers. ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mutsje schreef op 04 december 2003 @ 22:35:
wel eens van View > Advanced options gehoord? moet je namelijk doen om exchange in je user & computers te zien als tabbladen.
En je moet je users nog even "mail-enabelen" (rechts-klikken | Exchange tasks | Create mailbox)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 05 december 2003 @ 00:44:
[...]

En je moet je users nog even "mail-enabelen" (rechts-klikken | Exchange tasks | Create mailbox)
Dat snap ik ook niet. Bij Exchange tasks heb ik alleen "remove exchange tasks". Advanced view staat aan, maar exchange tabjes blijven weg :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 06:48 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

En nog foutmeldingen in je Eventvwr die voor meer verheldering kunnen zorgen?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je toevallig alleen de exchange system management geinstalleerd?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Als jij op jou server de Exchange System Manager opent zie je dan wel een Exchange server waar je naar toe kunt connecten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
had je bij installatie wel smtp en nntp services geinstalleerd? zonder deze services kan je wel de setup draaien van exchange echter dan installeerd ie alleen de manager en niet de exchange server zelf.. :+

ff checken dus

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zwelgje schreef op 05 december 2003 @ 21:58:
had je bij installatie wel smtp en nntp services geinstalleerd? zonder deze services kan je wel de setup draaien van exchange echter dan installeerd ie alleen de manager en niet de exchange server zelf.. :+

ff checken dus
mwaa dat komt ook in koeienletters als waarschuwing voorbij.

• Zwelgje
mutsje schreef op 05 december 2003 @ 22:02:
[...]

mwaa dat komt ook in koeienletters als waarschuwing voorbij.
alleen als je er dan ook daadwerkelijk voor KIEST om exchange te installeren (dus de optie aanklikt/pulldown menu

zonder smtp en nntp componenten krijg je geen waarschuwing, pas als je kiest voor 'custom' en dan 'exchange messaging and collaboration services' kiest krijg je de waarschuwing..

zonder die selectie installeerd ie iets van 42mb aan files, maar dus niet exchange zelf!

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 05-12-2003 22:49 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:19:
[...]Ik heb wel de Exchange Service Manager console, maar zie daar geen server in staan of een "Connect to active directory" knop of iets dergelijks. De tree root in deze console bevat ook een { GUID ID } achtige tekenreeks wat wellicht ook niet helemaal klopt[...]
Lijkter idd sterk op dat je wel forest- en domainprep hebt gedaan en ook de Exchange system manager hebt geïnstallerd maar geen Exchange server. Doe nog's setup draaien en kies iets van add/remove components en kijk eens wat er allemaal geïnstalleerd is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt alles geinstalleerd, heb zelfs lotus componenten erbij zitten. Deze bagger krijg ik in de event logs:

The Intersite Messaging service could not receive any messages for the following service through the following transport. The query for messages failed.

Service:
NTDS Replication
Transport:
CN=SMTP,CN=Inter-Site Transports,CN=Sites,CN=Configuration,DC=network,DC=denimpex,DC=nl

Additional Data
Error value:
2147942526 The specified module could not be found.

For more information, see Help and Support Center at

---

The Microsoft Exchange IMAP4 service terminated with the following error:
The specified module could not be found.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

---

The Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) service terminated with the following error:

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

---

The Microsoft Exchange Event service depends on the Microsoft Exchange Information Store service which failed to start because of the following error:
The dependency service or group failed to start.

---

Ik kan zelfs exchange niet de-installeren. De links die aangegeven worden helpen verder voor geen meter. Ik snap er echt niks meer van. Ik zie in de manager inderdaad geen server om naar te connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is overigens de melding die er voor zorgt dat ik de zooi niet meer gewoon kan deinstalleren:

An invalid ADSI pathname was passed.

ID no: 80005000
Microsoft Exchange Setup

• Zwelgje
je schrijft dat je bij de installatie al leesfouten had op de schijf en dat ie het na een retry wel deed

kan het zijn dat mischien de cdrom of de cdrom speler verrot zijn en dat er nu allemaal corrupte bestanden op je hdd staan :?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

hmm...

SBS 2003..

vroeger was het zo dat je nooit een retail versie van exchange mocht installeren op een SBS server aangezien deze een afgeslankte versie van Exchange gebruikte...Die zat er trouwens bij geleverd...

Heb je de retail geinstalleerd of heb je de bijgeleverde versie geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:03:
hmm...

SBS 2003..

vroeger was het zo dat je nooit een retail versie van exchange mocht installeren op een SBS server aangezien deze een afgeslankte versie van Exchange gebruikte...Die zat er trouwens bij geleverd...

Heb je de retail geinstalleerd of heb je de bijgeleverde versie geinstalleerd?
Inderdaad de bijgeleverde exchange versie gewoon geinstalleerd. Omdat ik steeds problemen had bij opstarten dat enkele exchange services niet konden worden gestart (SCMan en nog een paar) heb ik hem verwijderd volgens de methode van Brahiewahiewa. Opnieuw geinstalleerd vanaf CD 2 (daar staat hij op bij de SBS cd's). Dit integreerde toen niet meer in Active Directory (de tabbladen ontbraken). Vervolgens kon ik hem ook meteen niet meer de- installeren (ook niet volgens de methode van Brahiewahiewa). Ondertussen heb ik de server opnieuw geinstalleerd. Weer wat foutmeldingen tijdesn de installatie van sBS2003, en de Exchange Assistant service ofzo "did not respond within a timely fashion". Omdat die niet is gestart zijn 2 andere services ook niet gestart... blijft dus balen.

Wel heel erg bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:14:
Ik heb echt alles geinstalleerd, heb zelfs lotus componenten erbij zitten. Deze bagger krijg ik in de event logs:

The Intersite Messaging service could not receive any messages for the following service through the following transport. The query for messages failed.

Service:
NTDS Replication
Transport:
CN=SMTP,CN=Inter-Site Transports,CN=Sites,CN=Configuration,DC=network,DC=denimpex,DC=nl

Additional Data
Error value:
2147942526 The specified module could not be found.

For more information, see Help and Support Center at

---

The Microsoft Exchange IMAP4 service terminated with the following error:

---

The Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) service terminated with the following error:

---

The Microsoft Exchange Event service depends on the Microsoft Exchange Information Store service which failed to start because of the following error:
The dependency service or group failed to start.

---

Ik kan zelfs exchange niet de-installeren. De links die aangegeven worden helpen verder voor geen meter. Ik snap er echt niks meer van. Ik zie in de manager inderdaad geen server om naar te connecten.
Pagina: 1