Computer loopt vast tijdens download

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 09:49
Ik heb sinds kort een nieuwe computer / laptop (Medion van de Aldi met WinXP Home) gekregen van iemand die em niet meer hoefde. Daar heb ik mijn Asus wireless netwerkkaart gestopt die nu opeens ervoor zorgt dat de hele computer vast loopt zodra ik eventjes flink aan het downloaden ben.

Met de oude (Compaq Armada 1700 != 1700Mhz ;)) laptop en WinXP Professional ging het allemaal wel goed.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik zou niet weten waar ik moet zoeken.... de nieuwste driver van de Asus WL100G heb ik al geinstalleerd.

Mvg,
Rick

ps. Search heb ik geprobeerd en na doorspitten van een tiental topics heb ik het opgegeven.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

Deze problemen zijn vaak niet te verhelpen. Probeer een recovery of system restore maar eens!

• rickiii
Dat moet toch opgelost kunnen worden?

Wie zou de schuldige partij dan zijn in dit geval?
Want dan breng ik het apparaat gewoon naar de winkel (zowel de laptop als netwerkkaart vallen nog onder de garantie periode)

Verwijderd

klinkt als een gaar probleem. Staat vast Home op, tja lokt wel uit hem om illegaal nar pro over te stappen....(en ik denk dat rechter je nog gelijk geeft ook)

Dit kan echt aan alles liggen van OS, hardware, drivers tot een virus. Tenzij een bekend probleem maar dan had je het vast op google gevonden.

• rickiii
Dat het aan alles kan liggen realiseerde ik me ook, dus hoop ik hier iemand te vinden die een soort gelijk probleem te hebben meegemaakt en zijn/haar oplossing misschien ook bij mij werkt.

• rickiii
Ok, ik ben naar MyCom terug gegaan en heb gevraagd naar een oplossing. Ze boden mij twee mogelijkheden. Een andere Asus netwerkkaart (die heb ik dan ook omgeruild) en een nieuwe draadloze netwerkkaart kopen van het merk SMC (€49.00).

De andere ASUS werkte ook niet, maar die van SMC heeft alle problemen opgelost, behalve dat het signaal nu iets zwakker is. Dit laatste heeft echter geen invloed op de minimaal benodige snelheid.

Nu nog even de bon terug vinden van de ASUS waarvoor ik destijds €65.00 heb betaald en dan heb ik nog €15 winst ook ;)

Pagina: 1