Toon posts:

Antec 550W PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoikes mensen,

Ik zit met een vervelend ding.
Ik zal even mijn configuratie voorstellen.

P4C800 Deluxe mobo
P4 2.8 cpu
2x 512 DDR 400 Kingston
5 x case fans waaronder 3 met een neon achtige licht op (rond)
Soundcard 5.1 live
G force 4 TI 4200 128 ddr x8
dvd asus
writer asus
Fancontroller superflower
PSU Antec 550W

oef eindelijk gedaan :P

Nu mijn "probleem" is het volgende.
Mijn antec psu is aangesloten aan men Mobo en zo kan ik de snelheid van de fans bezichtigen (niet aanpassen)
Tot deze morgend bleef em mooi draaien tussen 2400rpm en 2500rpm.
Deze namiddag heb ik de bedrading eens deftig gesorteerd en en elk hardware materiaal zijn apparte voeding gegeven zodat geen enkel stuk een stekker moet delen en zo misschien wat te kort zou kunnen komen.
En nu ineens draait mijn psu fan niet hoger dan 1400 rpm continu.
Op het boekske van de antec staat erop dat die soms op 1500rpm zou kunnen draaien als de case temp laag genoeg zou zijn dus heb ik geprobeerd om mijn hardware zwaar te stressen en idd cpu en vga en hdd temp ging omhoog maar mijn psu fan bleef maar lui op 1400rpm.
Kan iemand me misshien meer info geven of dit normaal is of ik iets moet doen ?

Vriendelijk dank

Stef

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09
Door al je kabels netjes te sorteren en te rangschikken, maak je een betere luchtstroom mogelijk. Hierdoor kan de warmte beter afgevoerd worden en is het mogelijk dat de temperatuur in je kast zodanig daalt dat je voeding minder gaat werken (en dus stiller is). Lijkt me dus juist een goed teken :) Tenzij je wil dat hij op volle toeren blijft draaien, dan moet je even uitzoeken hoe je dat kunt doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reaktie.
Dat dacht ik dus ook in het begin maar volgens screenshots van voorbije dagen was mijn mobo, cpu, case en hdd temp juist hetzelfde als nu .
Dus denk ik echt dat ik iets misdaan heb :?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:46
Ik denk dat je het nou juist goed hebt gedaan, met minder "toeren" van de fan van de voeding dezelfde temperatuur, ik zie het probleem niet. Als je zeker wilt weten of het goed is, kun je nog altijd je kabels los gooien, of ff een paar casefans uitzetten. Als dan de temp oploopt, en de snelheid van de fan niet, dan is er iets mis.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:08
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:19:
Bedankt voor je snelle reaktie.
Dat dacht ik dus ook in het begin maar volgens screenshots van voorbije dagen was mijn mobo, cpu, case en hdd temp juist hetzelfde als nu .
Dus denk ik echt dat ik iets misdaan heb :?
Je geeft hier het antwoord toch al :?

Je zegt dat de temp hetzelfde is als een paar dagen geleden, dus voordat je alles hebt gebundeld --> Ventilator houd het op dezelfde temp met minder rotaties.

-

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Maar ik denk dat zijn doel is, de temperatuur moet omlaag met de fan, want die moet op 2500 rpm draaien. Zo bedoel je het denk ik?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer ja .
Ik bedoel, dat ik de rpm van de fan niet hoger kan krijgen dan 1500 rpm , als ik alles laat stressen dan gaat de temp omhoog maar de fan geeft geen kick.
Ok het is geen prob en inderdaad minder rpm met dezelfde temp is mooi , maar ik wil het op safe spelen en zeker zijn dat die zijn rpm kan opdrijven indien nodig.
Maar ik zal weer speken zien denk ik :P

In ieder geval nen dikke merci voor jullie snelle reakties ;)
Pagina: 1