Winrar: CRC errors, zelf ingepakt :?

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb iets heel raars. Ik pak iets in met winrar en probeer het daarna meteen weer uit te pakken en dan krijg ik allemaal crc errors!

Het is op te lossen door 'keep broken files' aan te zetten, dan is het geen in de rars zat gewoon goed uitgepakt. Maar dat is niet echt een optie, want volgens mij zijn dan de bestanden toch niet 100% die er uitkomen (althans andere mensen meldden problemen met die bestanden)

Het probleem is trouwens pas ontstaan nadat ik windows er opnieuw op heb gezet. Heb namelijk 2 120GB schijven erin gezet -> raid 0 -> windows er opnieuw op.
En nu heb ik dus die problemen... Weet iemand waar dit door kan komen??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je zeker dat je PC virusvrij is?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Waarschijnlijk is het een hardwarefout, of een fout in WinRAR.

• McFlipp
pven schreef op 04 december 2003 @ 21:54:
Weet je zeker dat je PC virusvrij is?
Zoals je kan lezen: net opnieuw windows erop gezet. Dus lijkt mij van wel ja!

Btw, ik heb nog een probleempje, misschien heeft het ermee te maken: Als ik windowsupdate wil draaien dan gaat alles goed totdat je echt gaat downloaden zeg maar. Als ik dan op agree klik dan blijft ie hangen, dan staat ie eeuwig op preparing to download ofzo....
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 21:55:
Waarschijnlijk is het een hardwarefout, of een fout in WinRAR.
Heb op de hardeschijven na, niets in mijn configuratie veranderd en eerst werkte het inpakken prima.

[ Voor 22% gewijzigd door McFlipp op 04-12-2003 21:57 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

kapot (gaande) hardisk/brakke ide of scsi controler -> probeer eens op de site van de fabrikant of je een tooltje kan vinden om de hd's te testen.
slecht geheugen -> probeer memtest86 (zie faq pmg)
koelingsproblemen met je cpu (minder waarschijnlijk hier) -> bekijk je temps eens met motherboard monitor of speedfan

[ Voor 9% gewijzigd door The Bad Seed op 04-12-2003 21:58 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
McFlipp schreef op 04 december 2003 @ 21:57:
[...]

Zoals je kan lezen: net opnieuw windows erop gezet. Dus lijkt mij van wel ja!
Dat zegt natuurlijk helemaal niets; er staat bv. al WinRar op en het zou me niets verbazen als je al meer geïnstalleerd hebt wat van internet afkomstig is.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• McFlipp
Duracell schreef op 04 december 2003 @ 21:57:
kapot (gaande) hardisk/brakke ide of scsi controler -> probeer eens op de site van de fabrikant of je een tooltje kan vinden om de hd's te testen.
slecht geheugen -> probeer memtest86 (zie faq pmg)
koelingsproblemen met je cpu (minder waarschijnlijk hier) -> bekijk je temps eens met motherboard monitor of speedfan
CPU is het niet, die temp is zoals altijd al goed. Memtest86 al gedaan...
Zal eens op de site van de fabrikant kijken (WD) of ik een of ander tooltje kan vinden.

• McFlipp
Ok...
• Heb een virusscan laten doen: geen virussen gevonden
• Heb de 2 hardeschijven getest met een dos programmatje van WD: allebij de disks zijn in prima staat.

*zucht* Ik snap er niets van :(

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Recovery record al geprobeerd te gebruiken tijdens het inpakken? Zet je hem om te beginnen op 1% en max 10%... Kan dit eigenlijk ook aan het geheugen liggen?

• kamerplant
  • Niet online
Het klinkt toch wel als brakke hardware.
Om uit te sluiten dat WinRAR niet met je zit te spelen zal ik WinACE eens binnentrekken en daar eens iets mee in- en uitpakken. Werkt dit niet correct lijkt mij een hardwareprobleem het waarschijnlijkst, anders toch iets veranderen met je software ;).

Het kan overigens natuurlijk wel meer zijn dan enkel je hard disks. Wellicht de kabels? Je CPU? Je Geheugen? Of..?
In ieder geval eerst eens wat uitsluiten voordat je verder gaat.

🌞🍃

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze fout heb je dus alleen als je zelf iets inpakt en vervolgens weer uitpakt? Heb je eens geprobeert om een nieuwe versie van WinRAR te gebruiken, of een versie lager dan die je op dit moment gebruikt?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
klink als brak geheugen... memtest :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• McFlipp
WinAce heb ik al geprobeerd. En het is alleen als ik iets zelf inpak en weer uitpak ja. En mensen die hetgeen ik heb ingepakt proberen uit te pakken krijgen ook crc errors. Iets dat door anderen is ingepakt kan ik prima uitpakken.

Btw ik denk niet dat het aan de versie ofzo van winrar ligt trouwens. Kreeg namelijk ook regelmatig na een reboot dat die schijfcontrole ofzo gaat lopen en dat ie allemaal rare fouten vind en ze dan repareert...
Maestro.mosjuh schreef op 04 december 2003 @ 22:47:
klink als brak geheugen... memtest :?
McFlipp schreef op 04 december 2003 @ 21:59:
[...]

CPU is het niet, die temp is zoals altijd al goed. Memtest86 al gedaan...
Zal eens op de site van de fabrikant kijken (WD) of ik een of ander tooltje kan vinden.
:?

[ Voor 33% gewijzigd door McFlipp op 04-12-2003 22:49 ]

• McFlipp
Jippie!! Het is opgelost!! _/-\o_
Ik heb het laatste bios voor m'n NF7-S 2.0 erop geflashed en hoppa het werkt!!
1. Please use the AWDFLASH 8.23D or later flash utility to update NF7 series BIOS. With an incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, leading to IEEE1394 peer-to-peer function failure. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
2. Fixed an issue where the Duron 1.2GHz and 1.3GHz will not boot using BIOS version 19.
3. Added nVidia System Utility support. Please download the nvsuoem.ini file and install nVidia System Utility with this ini file (put the ini file in the directory where the setup file for nVidia System Utility is located). ftp://ftp.abit.com.tw/pub...ios/nf7-s_2.0/nvsuoem.ini
4. Enhanced compatibility with certain WD hard disks.
5. BIOS compile date: 10/09/2003.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 19:43
je moederbord niet compatible met je HDD.
das wel orgineel :P

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1