[XFree] Upgrade probleempje

Pagina: 1
Acties:

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Topicstarter
Iep iep,

ik heb nu op mijn laptop XFree 4.2 staan met daarboven KDE 3.1.4 op een debian testing systeem. Dat werkt allemaal fantastisch. Het probleem is het volgende.
Mijn laptop heeft een ATI IGP 340M (Radeon Mobility M7). Je voelt 'em al komen: ik zit diep in de problemen met mijn drivers. Ik draai op dit moment de standaard VESA driver want de native ati/radeon drivers van X4.2 wil ie niet. Op zich is dat niet zo erg, mijn grafische interface loopt vlotjes (het gaat om een PIV met 256mb ram) maar vanaf ik film wil of iets grafisch kom ik zwaar in de problemen. Een DVD spelen is al helemaal een nachtmerrie.

Voor zover ik begrepen heb ondersteund mijn versie van X überhaupt geen recente drivers van ATI en ben ik verplicht om up te graden naar 4.3.

Ik heb geen zin om een dist-upgrade te doen naar unstable (ik ben pas naar testing overgegaan) wegens alle gekende nadelen, testing bevat mijns insziens geen 4.3. en unstable geeft ook iets in de trend van 'package x-window-system 4.2.1 unavailable'

Naar ik gehoord heb bestaat er zoiets als een backport voor woody. Maar om de een of andere reden kan ik die nergens verkrijgen. backports.org ligt volgens mij plat (ik krijg steeds time-outs op hun website).

Kan er iemand mij vertellen hoe ik toch aan xfree 4.3 kan geraken met de apt tool???

Alvast bedankt!!

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.apt-get.org/ heeft veel backports voor woody, ook van recentere Xfree-versies dacht ik, maar daarmee kan de search aldaar je vast verder helpen :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Xfree 4.3 is er nog niet eens voor Debian Unstable (helaas kan ik niet even zoeken, de site is nog steeds down :( ). Die moet je nog uit het zogenaamde 'experimental'* halen, maar of dat met testing gaat werken... geen idee.
Kan je die driver niet voor 4.2 downloaden? (dat kan namelijk wel voor de SiS driver die een vergelijkbaar probleem heeft)

*in je sources.list: deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian ../project/experimental main

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Topicstarter
voor zover ik weet zijn er geen drivers bekend voor die grafische kaart

Model: Compaq EVO N1020v
BIOS: PhoenixBios
CPU: Intel Pentium 4 2.0 Ghz
Video: ATI IGP 340M (Radeon Mobility M7)
Screen: 14" TFT 1024x768
HD: 30GB
NIC: RealTek (RTL-8139) 10/100
Modem: Conexant HSF 56k HSFi
Sound: ACER ALI 5451
DVD: NEC 8x

http://www.synnergy.net/~dethy/deb/

In die beschrijving staat juist dat het met 4.3 het beste zou gaan...

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"