[MSN] Geen geluid over msn (daar is tie weer)

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik zit achter een router met een microfoon, ik weet dat je poorten door moet lussen: 6880 - 6991. Of iets in die buurt. Ik heb beide TCP en UDP doorgelust.

Als ik dat doe, werkt het niet.
Als ik de kabel rechtstreeks aansluit op mijn computer doet hij het wel.
Als ik aan geef bij de router dat gewoon alle poorten moeten worden doorgelust (niet met virtual server maar met, zoals het hier heet, DMZ host (Demilitarized Zone)) doet hij het ook!

Hij doet het dus niet als ik de goeie poorten door lus. Met DMZ is geen optie, omdat ik andere poorten naar een andere computer wil doorlussen, maar dat werkt niet als DMZ is ingesteld.

Wat ik zelf heb gedaan om het te vinden is internet afzoeken naar de goeie poorten en alle topics op dit forum lezen (en dat zijn er veel). Alles was echter opgelost met de goeie poorten doorlussen, maar bij mij werkt dat niet :(

[update]Als ik de poorten 1500 - 30000 doorlust doet hij het ook! Welke poorten mis ik in de reeks 6880 - 6991?[/update]

[ Voor 7% gewijzigd door Fles op 04-12-2003 21:51 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

die reeks poorten die je daar hebt zijn voor files versturen. Voor audio gebruikt MSN messenger een WILLEKEURIGE poort tussen 1024 en 65535, daar kom je alleen omheen door OF de pc in de DMZ te mikken, OF gebruik te maken van een router die UpnP ondersteunt. (de Sitecom router die ik gebruik doet dit)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Fles
Nvidiot schreef op 04 december 2003 @ 21:53:
die reeks poorten die je daar hebt zijn voor files versturen. Voor audio gebruikt MSN messenger een WILLEKEURIGE poort tussen 1024 en 65535, daar kom je alleen omheen door OF de pc in de DMZ te mikken, OF gebruik te maken van een router die UpnP ondersteunt. (de Sitecom router die ik gebruik doet dit)
Dit verklaart een hoop... :( en is niet goed!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
* Joen has same problem :P
Als je Windows 2000 (zoals mij) gebruikt die nog geen UPnP ondersteund, heb je gewoon een probleem.
Het is dus zo dat men mij wel kan horen, maar ik de andere kant niet... :P
Nouja boeie... zo nuttig vond ik het voor me zelf toch al niet :P

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ook voor router zonder uPnP zijn er oplossingen voor problemen met audio/video en dergelijke met MSN. Veelal softwarematig. Zoek maar eens naar Enat for MSN Messenger. Wil in zulke gevallen prima werken :)

• Fles
Yngwie- schreef op 04 december 2003 @ 23:29:
Ook voor router zonder uPnP zijn er oplossingen voor problemen met audio/video en dergelijke met MSN. Veelal softwarematig. Zoek maar eens naar Enat for MSN Messenger. Wil in zulke gevallen prima werken :)
Kan dit opgenomen worden in de FAQ voor poortenmappen bij msn? Misschien makkelijk, niet voor mij maar voor toekomstige :) Hier had ik uiteraard ook gekeken, maar stond hier niets over...

[ Voor 10% gewijzigd door Fles op 05-12-2003 11:47 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
iemand die een directe link naar Enat heeft?

• Fles
Pagina: 1