De Seagate Barracuda ATA is anders ook een heel lekker schijfje.
(Heb er zelf 2 aan een IDE RAID controller hangen)
Maar welke Maxtor bedoel je? Er zijn 2 of 3 verschillende meen ik.
ALs ik moet kiezen zou ik voor de Seagate gaan.
Post hier even het type Maxtor en/of kijk een s op www.storagereview.com .
(Houd er wel rekening mee dat dit benchmarks zijn. Real-life performance kan heel anders zijn!)
Oeh, die Maxtor moet je niet kopen, da's een oud model met maar 1/2 meg cache.
De Maxtor die je wel moet hebben is
de Maxtor DIamondMax 6800 plus of nog beter
de DiamondMax 40 (of zoiets)
Nou alles wat ik kan zeggen is dat seagate hardeschijven zeer stabiel maar ook teringlangzaam zijn
maxtor zijn gewoon GOED
en dat ze niet op hogere bus speeds kunnen is alleen bij de oude zo !!!
Maxtor diamondmax plus 6800 (26059)is beter dan Seagate Barracuda ATA (19570mb)
en diamondmax 36 (34839 mb)is ook beter dan grotere barracuda (27199 mb). bovendien maken de seagates meer herrie dus go for maxtor. de langzaamste maxtor gaat nog sneller dan de snelste seagate.
En helaas zijn er dan toch weer mensen, zoals smokey, die een ongenuanceerd verhaal ophangen. In ieder geval tot vandaag mogen we storage review als een betrouwbare bron beschouwen, als we dan hier ff de seagate barracuda ATA 28 gieg vergelijken met een maxtor diamondmax plus 6800 27 gieg zien we dat op een paar applicatie's na de seagate behoorlijk sneller is, zeker wbt rauwe data transfers. De barracuda 20 gieg heeft zelfs nog een snellere accestime als zijn grote 27 gieg broer.
De laatste vergelijking tussen een 34 en een 27 gieg schijf is appels met peren vergelijken, oa door grotere platters.
Graag zou ik van smokey horen hoe ie aan het bewijs van zijn eerste stelling komt ?!?!
Die Maxtor schijven zijn AV(audievisuele) schijven. Dit houdt in dat ze een continue datastroom hebben. Dit is leuk voor cd-writing en filmpjes bekijken. Voor de rest zijn ze beide wel ok .
BlindDent zit ook maar wat uit zijn nek te lullen. maxtor produceert bij de bovengenoemde schiven gemiddeld 6 decibel minder!! in rust is de maxtor 2 decibel minder lawaaierig
Heb zelf ooit eens een uitgefikte 8Gb seagate gehad dus je weet wel hoe ik er over denk.... d'r kwam gewoon rook uit m'n kast. Die deed het dus never meer