Toon posts:

Pioneer DVD A06 wordt niet meer herkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie mijn probleem proberen uit te leggen. Ik heb een pionier a06 dvd brander die niet meer wordt herkend.

Ik vermoed dat dit komt nadat ik de software deamon tools had geinstalleerd. Er staat nu alleen zn image recorder. Als ik deamon tools verwijder heb ik alleen nog mn dvd speler.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen want om nu weer mn pc opnieuw te installeren zal voor mij een ramp worden. Wie weet de oplossing !!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontranzigd.. Lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) (uit de registratievoorwaarden ... ) maar nog eens aandachtig door.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kijk eens bij apparaatbeher als ie er wel bij staat of dat er enige conflicten en of fouten zijn. Zo niet, check de IDE kabel van je brander.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al gecheckt. Het is gewoon compleet verdwenen. In de apparatenbeheer staat er niks. Nergens zelfs niet als ik hardware zoek. Zou het kunnen dat deamon tools iets in mijn bios heeft gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook nog is gekeken in mijn bios waar die na auto detecteren niet wordt gezien. Moet ik nou weer windows xp opnieuw erop zetten??? 8)7

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 09:47

Mentalist

[avdD]

Nee. Heeft geen zin.

Check je IDE kabel, de molex naar je brander en de IDE kabel op je mobo. Gaat de lade van de brander nog wel open en dicht? Zo ja, dan werkt de power iig. Vervang dan je IDE kabel. Werkt het dan nog niet, probeer dan je brander op het andere IDE kanaal. Werkt dat ook niet, dan is hoogstwaarschijnlijk je brander rijp voor RMA.

Software kan er niet (zomaar) voor zorgen dat een apparaat niet meer in het bios herkend word.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Het is toevallig de bekende medion van de aldi. De laatste nieuwe en ik heb hier 1 cd mee gebrand. Als ik de kast open kan het zijn dat mn garantie vervalt. Kan ik dan beter medion bellen? Wat is trouwen rma?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 09:47

Mentalist

[avdD]

Return Manufacturer Authorization als ik me goed herinner :P. Komt er iig op neer dat je een defect product (zoals die DVD brander) terugstuurt naar b.v. Pioneer.

Maar wat doe je moeilijk als je een Medion hebt? Je loopt toch maar het risico dat je je garantie verknalt, ik zou zeggen : lekker terugbrengen naar Medion en het hun op laten lossen. Voor die service heb je ook betaald toen je die machine kocht :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Je zou eens ff je IDE drivers weg kunnen gooien in Apparaatbeheer/Hardware. Windows zal deze opnieuw installeren bij een reboot, met een beetje geluk komt dan ook je DVD weer terug (mits die niet hardware matig kapot is). Zie je die DVD wel staan tijdens het opstarten (drive detectie)?
Sorry niet goed gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 15:04 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:49:
Je zou eens ff je IDE drivers weg kunnen gooien in Apparaatbeheer/Hardware. Windows zal deze opnieuw installeren bij een reboot, met een beetje geluk komt dan ook je DVD weer terug (mits die niet hardware matig kapot is). Zie je die DVD wel staan tijdens het opstarten (drive detectie)?
Heeft weinig zin als TS meldt dat brander ook in bios niet herkend wordt:
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 01:37:
Ik heb nu ook nog is gekeken in mijn bios waar die na auto detecteren niet wordt gezien. Moet ik nou weer windows xp opnieuw erop zetten??? 8)7
Pagina: 1