Toon posts:

hoe is easyshopmaker pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Ik wil een webwinkel bouwen en ben op zoek naar een programma dat me hiervoor de nodige tools biedt. Ik werk zelf in Dreamweaver en wil ook graag zelf de lay-out van de webwinkel in de hand houden.. bovendien heb ik weinig ervaring met zelf programmeren in bv php..

Is EasyShopMaker Pro een goed alternatief?? Kun je hier eenvoudig een serieuze webwinkel mee in de lucht krijgen?? of weten jullie iets beters ??

ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Gr Menno

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is nogal moeilijk vergelijken op deze manier.

Wat is je budget?
Hoe duur kost EasyShopMaker Pro je?
Wat is de beschikbare ontwikkeltijd?
Hoe uitgebreid moet het zijn?
Zijn er eisen met betrekking tot de hosting? Wat zijn de kosten daarvan?
Hoe serieus is die webwinkel precies?
Hoeveel ervaring heb je met PHP, zou je een kant en klaar script zelf kunnen aanpassen? Is er genoeg tijd om het te leren?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Johny,

nee, momenteel heb ik weinig ervaring met PHP en ook niet veel tijd om het te leren.. we willen namelijk snel van start gaan met de webwinkel. over een 3/4 weken willen we de complete webwinkel eigenlijk wel in de lucht hebben.

we willen tot ca. 200 euro uitgeven aan een oplossing voor het integreren van webtools. ik heb ook naar andere webwinkels gekeken maar daarbij ben je vaak niet vrij in het ontwerp van je site.. iets wat ik toch graag zelf in de hand hou.

we hebben al een host... DeHeeg.nl, de kosten hiervan zijn ca. 10 euro p/m. De webwinkel is serieus, we willen digitale apparatuur gaan verkopen.

EasyShopmaker Pro kost ca. 150 euro. Ik heb nog een andere programma gezien wat mij op het eerste oog goed lijkt. Wat vind jij er van: http://www.rawveg.org
Is dit geschikt om mee te starten.

Alvast bedankt voor je reactie !

Gr Menno

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

crisp

Devver

Pixelated

van een softwarepakket van 150 euro met 'Easy' in de titel zou ik niet te veel verwachten eerlijk gezegd. Misschien kan je er inderdaad wel een functionele 13 in een dozijn webwinkel mee bouwen, maar of dat dan precies aansluit op je wensen blijft nog maar zeer de vraag.
DeHeeg als provider klinkt me ook weer als 'het moet zo goedkoop mogelijk'; verwacht daar ook niet teveel van. Als je echt serieus iets wilt opzetten, voeg dan maar een nulletje aan je budget toe...

Intentionally left blank

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er zijn ook genoeg gratis alternatieve die je zo kan downloaden en uitproberen.
Zie b.v. http://www.freewebshop.de/ . Je hebt dan wel een beetje php/html kennis nodig om de site naar jouw'n layout aan te passen. (Zoeken op free webshop op google)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Wat bedoel je eigenlijk met "integratie van verschillende webtools", is dat aanschaf kosten, en doe je de rest zelf?
Want als je iemand anders verschillende webtools wilt gaan laten integreren, zal die € 200,- er snel door heen zijn. (kopje koffie en een lunchpauze, en het is op :) - bij wijze van spreken - , is er nog niks gebeurd of besproken )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:55 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05
Je kan eens kijken wie de webshop op powerparts.nl heeft gemaakt ;)
*hint: het is ook een tweaker...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zoek eens op sourceforge.net naar 'php shop system' dan vind je ook wel een aantal van die dingen, het hangt alleen van de eisen af

je kunt het natuurlijk ook zelf bouwen (afhankelijk van hoeveel tijd je hebt want php is snel geleerd)
anders kan je natuurlijk ook nog kijken of iemand anders zin heeft om zoiets te maken
* Wolfboy wil opzich wel helpen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mensen die zeggen dat PHP snel geleerd is zijn meestal de mensen die de meest ranzige PHP progsels weten te fabriceren.
Programmeren is niet iets dat je van de ene dag op de andere even leert, en ook niet in een paar weken. Verder ben je er met PHP kennis nog niet; met PHP genereer je uiteindelijk puur HTML, dus ook daar moet je voldoende kennis van hebben. Wil je het goed en netjes doen komt daar nog CSS en javascript bij kijken ook. Functioneel ontwerp, technisch ontwerp en een goede modulaire opzet en je bent alweer een paar weekjes verder zonder dat je nog maar 1 byte code hebt.
Als je het goed wilt doen, trek er dan maar rustig een paar maanden voor uit; heb je nog helemaal geen webdesign en programmeer ervaring maak er dan maar een paar jaar van. Het is niet voor niets een serieus beroep...

Intentionally left blank

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

crisp schreef op 05 december 2003 @ 00:28:
mensen die zeggen dat PHP snel geleerd is zijn meestal de mensen die de meest ranzige PHP progsels weten te fabriceren.
Programmeren is niet iets dat je van de ene dag op de andere even leert, en ook niet in een paar weken. Verder ben je er met PHP kennis nog niet; met PHP genereer je uiteindelijk puur HTML, dus ook daar moet je voldoende kennis van hebben. Wil je het goed en netjes doen komt daar nog CSS en javascript bij kijken ook. Functioneel ontwerp, technisch ontwerp en een goede modulaire opzet en je bent alweer een paar weekjes verder zonder dat je nog maar 1 byte code hebt.
Als je het goed wilt doen, trek er dan maar rustig een paar maanden voor uit; heb je nog helemaal geen webdesign en programmeer ervaring maak er dan maar een paar jaar van. Het is niet voor niets een serieus beroep...
Volledig mee eens php is snel te leren maar dan ga je het pas door krijgen.

Een shop maken is van te voren plannen hoe het er uit komt te zien, hoe maak je de opbouw wat mag aangepast worden enz enz. Daarna komt ook nog eens de fouten eruit halen en dat do je niet zo maar even.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

crisp schreef op 05 december 2003 @ 00:28:
het is misschien wel fout om te zeggen dat php snel geleerd is, eigenlijk bedoel ik te zeggen dat de basis van php (om zoiets te maken) snel geleerd is
of het dan goede/snelle code is daar gaat het eventjes niet om, het moet in eerste instantie alleen werken
daarna kan je nog wel verder.
zolang de database opzet goed is maakt de rest van de code niet bijster veel uit omdat dat allemaal is te herschrijven

om eventjes snel een shop systeem te maken wat ook nog eens niet veel geld mag kosten geeft al niet veel mogelijkheden of wel?
daarom zeg ik van maak het eventjes snel zelf en niet al te moeilijk doen, zolang het maar werkt in de eerste instantie

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

crisp schreef op 04 december 2003 @ 23:39:
DeHeeg als provider klinkt me ook weer als 'het moet zo goedkoop mogelijk'; verwacht daar ook niet teveel van.
DeHeeg is geen slechte hoster hoor, de goedkoopste zijn ze ook niet, daarnaast heeft men zowel kleine (goedkope) als grote (dure) pakketten.

Ik geloof dat er best goede gratis/opensource webwinkels zijn, het leuke is dat het je behalve wat tijd niets kost om te proberen.

Maar natuurlijk is niets meteen aangepast aan je wensen, en als je het zelf niet kan, dan moet iemand anders het doen, en dat kost geld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Veiligheid lijkt me ook wel een belangrijke factor, usability ook en crossbrowser compliance

Intentionally left blank

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Kijk eens op http://www.hotscripts.com hier staan ook webwinkels bij. Meestal moet je ze nog wel zelf een beetje aanpassen, kijk dan ook naar de documentatie die bij de scripts zit.

Een kant en klaar pakket voor een webwinkel is leuk maar niet echt handig. Je kan niet snel wat wijzigen in de layout en je hebt weer meerdere programma's nodig om je shop te updaten.

Ik heb ook nog wel een webshop in php en mysql liggen, mail of pm maar.

* s_schimmel is al 3 jaar tevreden klant bij deHeeg.

Verwijderd

Er is maar één goed shopscript wat heel veel gebruikt wordt en dat is OsCommerce

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

OsCommerce is idd heel handig, en makkelijk voor lay out, want het gebruikt een template systeem. En is heel uitbreidbaar met contributes.

offtopic:
Dit is geen spam hoor, heb er alleen ervaring mee ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Wel cubecart is ook wel leuk is veel gemakkelijker als OsCommerce wat betrefd aanpassingen. Alleen het betalings systeem is niet zo compleet als OsCommerce. Je mist bijvoorbeeld vooruit betaling en remboursementen. Dit zou aangepakt worden alleen weet niet wanneer het af is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Senzuboon schreef op 05 december 2003 @ 15:18:
OsCommerce is idd heel handig, en makkelijk voor lay out, want het gebruikt een template systeem. En is heel uitbreidbaar met contributes.

offtopic:
Dit is geen spam hoor, heb er alleen ervaring mee ;)
* RèLF zit even op de osCommerce site en vindt het er erg goed uitzien

Voor een remote-hoster kun je ook terecht bij www.mals-e.com

Is heel eenvoudig, werkt goed en kost geen drol... :9

[ Voor 15% gewijzigd door RèLF op 05-12-2003 15:27 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

ze zijn nog in betafase geloof ik, maar volgens mij is dit een goede: http://www.zen-cart.com/

open source rules!
Pagina: 1