Zelfgemaakt Dolby Digital 5.1 Bestand speelt te snel af

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:22
Hallo Luidjes,

Aangezien ik aan m'n spdif uitgang van m'n sblive een dolby digital versterker heb hangen, dat ik dat het wel eens leuk zou zijn, om een mp3tje te upmixer naar 5.1.

Dit was in principe aardig gelukt, mbv virtualdub de heleboel gesplit en gefilterd -> dus LFE d'r uit, center, links en rechts. deze bestanden probeerde ik met Digigram Mulichannel Encoder tot een AC3 bestand te toveren.

Toen probeerde ik dit af te spelen met Winamp & AC3Filter, om dit over SPDIF naar m'n versterker te versturen. Maar het bestand werd niet afgespeeld. De bronfiles zijn alle 44.1 khz bij 16bit mono, en dat zou goed moeten zijn. Als ik bij de decoder 48hkz kies, dan word het bestand wel afgespeeld, maar dan te snel :?. Ik heb geprobeerd om de wav's naar 48khz te converteren, maar dat slikt die encoder niet. Vervolgens probeerde ik powerdvd om de bestanden mee af te spelen, die slikte het eerste betstand wel, maar wederom word het weer te snel afgespeeld. Hier 2 screenshots van het programma. Overigens, als ik in winamp de eigenschappen van het bestand dat niet word afgespeeld opvraag, krijg ik wel gewoon alle goed informatie. Het bestand mengen met film of zo, en afspelen in BSplayer werkt ook niet, terwijl ik hier een DIVX+AC3 heb ligge, die wel gewoon werkt, zonder rare audio problemen. Wie weet voor mij de oplossing? Eventjes een andere encoder kopen heb ik geen zin in.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theeuwke/pics/DD1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theeuwke/pics/DD2.jpg

Specs

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Is wel logisch he. In de je screenshot staat ook 44.1 Khz, en niet 48 Khz. Logisch dat het dan te snel gaat ;) Kun je bij advanced geen resampling doen. Of resample met een ander programma.

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 04-12-2003 21:37 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• houthakker
deepspace schreef op 04 december 2003 @ 21:35:
Is wel logisch he. In de je screenshot staat ook 44.1 Khz, en niet 48 Khz. Logisch dat het dan te snel gaat ;) Kun je bij advanced geen resampling doen. Of resample met een ander programma.
Klopt, maar als ik dat dus verandert, word het bestand ook te snel afgespeeld :?

met andere woorden, het bestand word niet afgespeeld, of te snel

Specs

• houthakker
Sorry verkeerde knopje

[ Voor 90% gewijzigd door houthakker op 04-12-2003 21:40 ]

Specs

• houthakker
klein schopje :>

Specs

• houthakker
nou, nog 1 keer, d'r zijn toch wel mensen die hier af en toe iets naar DD encoden???

Specs

Verwijderd

houthakker schreef op 08 december 2003 @ 12:14:
nou, nog 1 keer, d'r zijn toch wel mensen die hier af en toe iets naar DD encoden???
eh nee, hoe werkt dat dan ? ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals ik al zei, maar er in cool edit of een andere waveditor 48 Khz van, en dan zou het moeten werken. Je zegt dat dat niet werkt? Welke software heb je gebruikt, en waarom werkt het niet? krijg je een foutmelding?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• houthakker
Ik gebruik Digigram Mulichannel Encoder , maar goed, ik heb nu Sonic Foundry Soft Encode, eerst hetzelfde probleem, maar dit programma slikt wel wav's van 48khz, en het resultaat: Wel goed :). Dus het probleem is opgelost, maar ja, die programma's kosten G*V*D nogal wat. Dus echt een oplossing vind ik het niet. Maar goed, zo'n zelf gebakken 5.1 audiobestand klinkt eigelijk best aardig.

Specs

Pagina: 1