[WinXP] Programma's Sluiten automatisch af

Pagina: 1
Acties:

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb hier een PC staan die programma's automatisch afsluit.
Het gaat om alle programma's die ik tegen kom,
van msconfig tot norton anti virus tot de RPC update van microsoft.

Ik dacht eerst dat het een virus was, dus ik windows opnieuw installeren
geen oplossing

Daarna heb ik de 2de hardeschijf eraf gehaald omdat daar nog data op stond war eventueel een virus zou kunnen bevatten.
Alle partities van de bootschijf gehaald met windows installer, en windows opnieuw geinstallt
Geen resultaat

Vervolgens heb ik alle partities verwijderd met Partition Magic en opnieuw een partitie aangemaakt. En daarna windows opnieuw geinstallt.
Geen resultaat.

Misschien toch een hardware probleem?
Memtest gedaan, geen foutmeldingen.. eigenwijs als ik ben, toch ander geheugen geprobeerd..
Geen resultaat
Videokaart? Nieuwe geprobeerd..
Geen resultaat
Processor dan?
Geen resultaat

Ik kan me eingenlijk niet voorstellen dat het een hardware probleem is.. maarja.. het blijven natuurlijk PC's.. :P

Ik heb gezocht met de search hier, zijn wel wat mensen die het probleem hebben, maar niemand die een concrete oplossing heeft...
Ook heb ik met Google gezocht (ook discussiegroepen)
Geen resultaat

Tot slot nog ff de specs van de PC:
AMD Athlon 1000
MSI K7T266 Pro
Geforce 2 GTS
Realtek 8139 LAN
256 Mb geheugen
Brander liteon
DVD ding liteon

Natuurlijk heb ik ook drivers geupdate en via drivers geinstallt (verschillende versies)

Ik ben helemaal ten einde raad.. en ben van plan met computers te stoppen... :P Please help me!

Audi A8 W12 6.0

• delyver
Subtiel kickje :)

Audi A8 W12 6.0

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je eens letterlijk uitleggen wat je bedoelt met "automatisch programma's afsluiten? Echt met een paar voorbeelden van "ik klik aan, druk op next en floep sluit af". Blijkbaar heb je wel NAV en je drivers kunnen installeren, dus niet alles sluit af?

Verwijderd

Is de bak rechtstreeks aangesloten op het internet?
Toevallig gisteren nog een topic tegengekomen waarbij een bak al geïnfecteerd werd onder het installeren van XP zelf(!!!).

Als je een netwerk hebt, zijn de andere pc's schoon?
Probeer anders eens te installen met de netwerkkabel unplugged.

Het zou natuurlijk ook nog een bootsector virus kunnen zijn..

• delyver
afsluiten = programma is ineens weg, foetsie...

zit op een netwerk, maar k heb al geprobeerd om zonder netwerkkabel te installen...
bootsector virus lijkt me sterk, omdat ik de partitie en daarmee dus ook de mbr eraf heb gehaald...

Audi A8 W12 6.0

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In je startpost zeg je "programma's automatisch afsluit" en nu zeg je "afsluiten = programma is ineens weg, foetsie...". Klik je dan niet zelf op afsluiten?
En als je wel zelf op afsluiten klikt, wat bedoel je dan met programma is foetsie? Neem niet aan dat dan het programma ineens van de HD is verdwenen.

Sorry, maar ik begrijp het nog niet helemaal zo. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vind het maar een vaag iets... kan je het Hijackthis log eens hier posten? (als je dat al opgestart krijgt). Heb je er ook last van in veilige modus? Staat er iets nuttigs in je event viewer? (eventvwr.msc)

[ Voor 16% gewijzigd door Mike Jarod op 06-12-2003 09:58 ]

Pagina: 1