Toon posts:

[Radeon] 2de (tv)scherm enkel grijswaarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoy,

Het probleem is dus dat als ik mijn tv als 2de scherm gebruik op mijn radeon 9200SE 128Mb dat ik daar enkel grijswaarden op heb.

Ik heb ook ooit een Geforce4 Mx gehad en daarbij had ik ook dat probleem totdat ik het type van de kabel/aansluiting veranderde (je weet wel S-video...ect.). Het probleem is dus dat ik voor geen stokken kan vinden waar ik dit kan aanpassen bij die ATI (Catalyst 3.6) driver.

Het zou leuk zijn dat iemand me het hier vertelt want ik ben al een uur aan het zoeken, of zie ik er nu gewoon over :?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Bij je beeldscherminstellingen (desktop, rechtermuisknop, eigenschappen) kies je voor Instellingen.

Dat is waar je je resolutie e.d. kan veranderen :) Nou zit daar een knopje "Geavanceerd", of "Advanced" ofzo...

Kies daar ergens voor Displays (bij mij met Ati logootje erbij), en daar zou je vanalles in moeten kunnen stellen...

Zet de boel ook op PAL-B :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd daar zit ik nu al een uur te zoeken :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/got-001.jpg

Bij mij ziet dat waar ik op doelde er dus zo uit. Klik ik daarna op TV (als ie is aangesloten), dan kan krijg ik daar weer een nieuw venster, met wat instellingen. (ff geen mogelijkheid tot screenshot maken, geen tv oid bij de hand)...

Mocht dit bij jou niet zo zijn, probeer dan eens andere drivers? :)
Bijvoorbeeld de Omega's, dat zijn de drivers die ik ook gebruik :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan het verschil tussen die Omega driver en waar kan ik een goede en recente versie vinden?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

De Omega driver is een iets aangepaste Catalyst driver. Volgens hun site door ATI geprezen als de "beste custom drivers"... :P

iig, ze zijn te vinden op http://www.omegacorner.com/ :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal dan die even proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad meerdere functies in, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, ik zou iets moeten kunnen vinden om dus het type van verbinding tussen computer en tv te veranderen, want daar zat het probleem met mijn gforce kaart ook ooit, helaas weet ik dus niet hoe ik dat moet doen. Blijkbar kun je dat met ATI (of Omega) drivers niet instellen?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 21:58:
Er zitten inderdaad meerdere functies in, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, ik zou iets moeten kunnen vinden om dus het type van verbinding tussen computer en tv te veranderen, want daar zat het probleem met mijn gforce kaart ook ooit, helaas weet ik dus niet hoe ik dat moet doen. Blijkbar kun je dat met ATI (of Omega) drivers niet instellen?
Hm..

Heb je em wel op PAL staan?
Wat gebruik je trouwens, S-video (PS/2 achtig stekkertje), of Composite (Audio-Tulp stekker vergelijkbaar)?
En heb je de mogelijkheid de 'andere' te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd zo een PS/2 achtig (muis/toetsenbord) stekketje dat gaat dan in de scart en de scart gaat in de televisie. En neen ik heb niet de mogelijkheid om dat te veranderen ik het programma. Dat denk ik tenminste, want ik kan het nergens vinden, normal zou het wel mogelijk moeten zijn, maar ja waar is dat verborgen :?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

En of je em nou op PAL of NTSC zet maakt niet uit? :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt beter bij PAL maar de grijswaarden blijven gewoon...

De uitgang die ik heb is die middenste op het prentje :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 22:32 ]

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
EXACT hetzelfde probleem

niemand?

edit: ok is dus hardware probleem bij de tv zoals uit de link hierboven blijkt

[ Voor 54% gewijzigd door wibra op 19-02-2005 18:23 ]

Pagina: 1