geen internet met router, wel zonder

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:31
Ik internet naar volle tevredenheid via chello op twee pc's m.b.v. een edimax 6104 router, Windows XP, geen firewall

Sinds eergisteren heb ik echter plotseling geen verbinding meer met internet.
Kabels aangedrukt, modem geresed (motorolla surfboard), router gereset, stekkers eruit opnieuw opgestart, de hele mikmak.
De internet verbinding blijft echter weg, het ip adres kan niet vernieuwd worden.
Alle lampjes knipperen echter wel zoals ze zouden moeten knipperen.

Uiteindellijk helpdesk gebeld, die hebben ook geconstateerd dat ip adres niet vernieuwd kan worden, hebben me Norton antivirus laten verwijderen en toen dit ook niets hielp geadviseerd om de stroom zes uur van de modem af te halen, dan zou de verbinding weer werken.

Dat was inderdaad het geval, de verbinding pc - modem werkt weer, maar zogauw ik de router er tussen zet werkt de internet verbinding helemaal niet, en krijg ik als ik om een nieuw ip adres vraag de melding dat het ip adres niet vernieuwd kan worden en dat ik contact op moet nemen met m'n provider..... (die me dus ook niet verder kan helpen)

Herkend een van jullie deze symptomen? Volgens de chello helpdesk zijn m'n poorten niet bereikbaar en moet ik Windows opnieuw installeren om dit probleem op te lossen. Omdat het rechtstreeks aansluiten van de pc op het modem echter wel werkt en het probleem alleen plaatsvind bij tussenkomst van de router geloof ik daar niet in.
Ik weet niet even iemand anders met een internetverbinding waar ik zou kunnen testen of de router op een of andere manier kapot is, heeft iemand tips om mijn probleem op te lossen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 20:41

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik kan even iets niet volgen...

Het is toch zo dat je router een IP moet krijgen van Chello?
En je pc's moeten een IP krijgen van je router?

Als je op je pc een 'ipconfig /renew' uitvoert, gaat die handel toch naar je router? Wat heeft dat met je modem te maken?

* WFvN kan het niet helemaal volgen

Verwijderd

Het kan zijn omdat je je router heb gereset dat ie je macadres kloontje is vergeten...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lijkt mij een probleem met ip-adressen (=instelling van je router: PC instellen op DHCP. Touter-IP voor Chello-modem moet je even opzoeken, ik vermoed static).
Op de site van draytek (www.draytek.nl) staat een hele goede handleiding voor de instelling van een draytek router op Chello.

eagle

Verwijderd

Euh,

Heel erg toevallig, ik heb ook een edimac br-6104K router, en heb een minuut geleden eindelijk hetzelfde probleem verholpen. Ik heb de firmware geupdate te halen op: www.edimax.com.tw

Ik wens je veel succes, ik heb er zelf namelijk ongeveer een maand mee geklooit, de helpdesk wist 't niet, ook een meeltje gestuurd naar de Mycom(waar de router vandaan komt) en die hebben na een maand antwoord gegeven dat firmware upgedate moest worden, haddik natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen:S

• miles
@ Yawgie, thanx, ga ik dat nog snel even proberen, ik heb tot 14 dec garantie zag ik, anders breng ik hem terug....

Verwijderd

Np;), ik hoop echt voor je dat 't werkt, is echt flink balen een tijd zonder internet.

• miles
Mijn probleem zoals dat hierboven staat is voor de helft opgelost.

Ik heb verbinding met internet, alleen maar voor een paar uur. Minimaal 1x per 12 uur ligt de verbinding eruit.
De enige manier om dan weer een verbinding te krijgen is door de stekker van het modem er even uit te halen, de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten (IP wordt dan 0.0.0.0, DHCP ook), de verbinding te herstellen (er komt dan een "echt"IP adres, DHCP wordt dan 255.255.255.0 ,dan snel alle kabels weer in de router te stoppen en dan werkt het weer.

Het lijkt er dus op, of ik dan een aantal uren met het ipadres van m'n netwerkkaart kan internetten, tot dat verloopt, de router krijgt op een of andere manier geen ip-adres, als het ipadres van de netwerkkaart dus verloopt wordt de verbinding verbroken.

Zal het aan de router liggen, als in, zou 'ie kapot zijn?

Verwijderd

Ja dit probleem heb ik nu sinds kort ook ervaren, ik hoop dat er iemand hier op GoT zit die ons hiermee kan helpen want het is echt vervelend!

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Welke firmware hebben jullie?

Ik heb namelijk ook de BR-6104K router en firmware 2.65.

Eerst had ik firmware 2.59 en toen kreeg ik geen goed Subnetmask, maar na firmware update naar 2.65 werkt alles perfect bij mij.

• miles
Ik heb de nieuwste firmware.
Bij mij werkt het nu alweer een tijdje goed. Heel gek probleem, in bepaalde periodes treedt het regelmatig op, dan weer een tijd niet.
Pagina: 1