Aureon 7.1 Space, FortissimoIII 7.1 of M-audio Revolution7.1

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 11:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik wil een nieuwe geluidskaart kopen, ik ga sowieso voor 7.1, alvast voor de toekomst, en heb er een speakersetje voor gevonden.

Ik vind vooral geluidsweergave kwaliteit zeer belangrijk.
Als ik hier op let, welke kaart zou dan het beste zijn:

Terratec Aureon 7.1 Space
Hercules Fortissimo III 7.1
M-audio Revolution 7.1

Dus voor mooiste geluid(weergave)
en dan ook wel in vehouding met prijsverschil, want ja als je het verschil amper hoort en je betaald 50 pleuro meer, dat heb ik er dan weer niet voor over, verschil moet echt te horen zijn (ps heb wel hifi set :)).

edit:
Ik maak nu gebruik van de NVIDIA SoundStorm

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-12-2003 20:22 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou voor de M-audio gaan, die schijnt (vrijwel?) net zo goed te zijn als de terratec maar beter installeerbare drivers als de foritissimo (die ik zelf heb en niet weer opnieuw zou kopen, hoewel het geluid best goed is) en de terratec.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je een PC speakerset hebt, maar het denk ik niet veel uit welke je pakt. De geluidskwaliteit is van allemaal prima, echter van de M-audio en Terratec toch net wat beter. De CS2424 van de Fortissimo zat ook op mijn oude Terratec Xfire 1024. Je moet wel een erg goede set hebben om verschil te horen tussen de M-audio en Terratec. Het verschil met de Hercules is denk ik erder hoorbaar (en wat ik in reviews zie slechter dan mijn oude Xfire. Ik heb zelf de Terratec Aureon 7.1 sky en ben er zeer tevreden mee. Drivers boeien mij niet omdat ik linux gebruik (iedem voor de rest van de software). Als ik jou was zou ik de kaart met de meeste features en beste drivers pakken, die ook kwa prijs redelijk is.

Ga je voor geluidskwaliteit, ga dan voor de Terratec of M-audio!

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 04-12-2003 20:41 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Dat is ook de duurste, dus dan is het toch waar :P dat goedkoop duurkoop is..

Iemand anders nog Meer ervaringen of weetjes over deze kaartjes?

PS: hoe kan die hercules zo goedkoop aangeboden worden?
Hij moet toch wel minder zijn kwa kwaliteit zou je zeggen?

edit:
Aha meteen weer reaktie erbij.
Dan valt igg de goedkope hercules af, nou ff verder kijken wat ze allemaal meeleveren enzo.

En nee ik heb geen pc set, ik werk met echt spul :P hifi dus, een leukertje van pioneer hier staan.

Verder nog mensen met ervaringen?

[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-12-2003 20:42 . Reden: ik typ te langzaam :P ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mud starrr schreef op 04 december 2003 @ 20:38:
Dat is ook de duurste, dus dan is het toch waar :P dat goedkoop duurkoop is..

Iemand anders nog Meer ervaringen of weetjes over deze kaartjes?

PS: hoe kan die hercules zo goedkoop aangeboden worden?
Hij moet toch wel minder zijn kwa kwaliteit zou je zeggen?

edit:
Aha meteen weer reaktie erbij.
Dan valt igg de goedkope hercules af, nou ff verder kijken wat ze allemaal meeleveren enzo.

Verder nog mensen met ervaringen?

De CS chip is eigenlijk van een generatie geleden, heeft maar support tot 16 bit 48 Khz, en de analoge componenten op de kaart zijn gewoon minder als van de andere twee kaarten. Er staaat ook niet voor niets Hercules op (no offence) :P

Hier staat nog een review van de aureon en m-audio, je kunt mooi vergelijken:

- http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/
- http://www.digit-life.com...o-revolution71/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 04-12-2003 20:46 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Bedankt voor de reactie igg.

Ik denk dat ik voor m-audio ga, jammer dat hij geen optical out heeft.
Is er nog een groot verschil tussen optisch en coax?
(Ik gebruik op moment coax)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

m-audio... die gebruikt referentie DAC's... extreem goed, en bekend ook in de DIY business als erg goed. Ik heb de kaart zelf ook, en hij klinkt stukken beter dan de fortissimoIII die ik had, en hij is erg voordelig geprijst :)

[ Voor 12% gewijzigd door Adonias op 04-12-2003 21:28 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Die reviews die ik kreeg komt de terratec wel beter uit :S
Maar de m-audio heeft opties die ik wel zie zitten, zoals bij gebruik met koptelefoon een soort "nep" 7.1. Virtual 7.1 noemen ze het.

Ik denk dat de verschillen niet erg goed te horen zijn, tenzij optisch vs coax groot verschil is.
kan iemand mij daar wat over vertellen? anders ga ik sowiezo voor de M-audio

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de Aureon 7.1 Space. Ik heb geen ervaring met coax, daar ik hier alleen optische aansluitingen gebruik.

Ik kan wel zeggen dat zowel analoog als digitaal de Aureon perfect klinkt. :) Overigens zijn volgens mijn de 7.1 Space en de M-Audio fysiek gelijk aan elkaar, afgezien van de optische/coaxiale aansluiting.

Het is puur een driver/mixer die het verschil maakt :) De M-Audio heeft een uitgebreidere mixer dan mijn Terratec, maar qua geluidskwaliteit zal je met beiden geen buil vallen :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MST_Morpheus schreef op 04 december 2003 @ 22:01:
[...]

Ik kan wel zeggen dat zowel analoog als digitaal de Aureon perfect klinkt. :) Overigens zijn volgens mijn de 7.1 Space en de M-Audio fysiek gelijk aan elkaar, afgezien van de optische/coaxiale aansluiting.

[...]
Nope, ze zijn niet identiek. Ze hebben andere DAC's en er zijn nog wel meer verschillen. Maar hoofdzakelijk zit het verschil natuurlijk in de drivers.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Oke, ik weet genoeg.

M-audio word het. weegens uitgebreidere drivers/software.

Webmaster, je mag er een slotje opdoen wat mij betreft :D

Bedankt allemaal !!!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mud starrr schreef op 04 december 2003 @ 22:17:
Oke, ik weet genoeg.

M-audio word het. weegens uitgebreidere drivers/software.

Webmaster, je mag er een slotje opdoen wat mij betreft :D

Bedankt allemaal !!!!
goede keus!! zelf heb ik fortissimo III en ben er niet blij mee. de drivers worden nooit een x vernieuwd, je kunt weinig instellen. maar het grootste bezwaar is dat ik niet zonder een reboot kan switchen tussen ac3/dts en pcm audio. :(
ik zit er aan te denken om ook een m-audio aan te schaffen :P

[edit]

ik ben zeer geinteresseerd in de m-audio alleen zou ik graag willen weten hoe hij presteert over spdif, heb de volgende vraagjes:

-is het mogelijk om zowel rechtstreeks ac3 (met bv. powerdvd) naar een receiver te sturen en later (zonder instellingen over te zetten) pcm geluid van spellen/windows te beluisteren?
-kan ik de kaart ook uitbreiden voor toslink spdif?
-is het zoals bij de nforce2 audiochip mogelijk aex om te zetten naar ac3 zodat je spellen surround kunt luisteren over spdif?
-is er uberhaupt nog wat te regelen aan het geluid wanneer ik spdif luister?
-kun je ook 24bit 192khz luisteren over digitale aansluiting?

[ Voor 37% gewijzigd door Dnc1n op 05-12-2003 11:04 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dnc1n schreef op 05 december 2003 @ 09:25:
[...]

ik ben zeer geinteresseerd in de m-audio alleen zou ik graag willen weten hoe hij presteert over spdif, heb de volgende vraagjes:

-is het mogelijk om zowel rechtstreeks ac3 (met bv. powerdvd) naar een receiver te sturen en later (zonder instellingen over te zetten) pcm geluid van spellen/windows te beluisteren?
-kan ik de kaart ook uitbreiden voor toslink spdif?
-is het zoals bij de nforce2 audiochip mogelijk aex om te zetten naar ac3 zodat je spellen surround kunt luisteren over spdif?
-is er uberhaupt nog wat te regelen aan het geluid wanneer ik spdif luister?
-kun je ook 24bit 192khz luisteren over digitale aansluiting?
Mijn Terratec Aureon 7.1 Space kan:

- zonder rebooten wisselen tussen AC3/DTS en PCM via de optische uitgang. :)
- EAX wordt gewoon aangesproken via SP/DIF. Hier is geen verschil tussen analoog of digitaal.
- Met de Aureon niet veel, eigenlijk alleen het volume. Maar meer is volgens mij niet nodig als je AC3 etc. beluisterd.
- 24 bit etc. Is volgens mij ook geen probleem.

Waarschijnlijk geldt dit ook voor de M-Audio :) Maar dat kan ik niet voor je testen, omdat ik niet zo'n kaart in mijn bezit heb :)

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 00:06
Ik zit er over te denken om mijn net aangeschafte Audigy 2 ZS weer terug te sturen, ik heb de volgende nadelen ondervonden:

- De subwoofer output is VEEL te zwak, alleen met films werkt ie goed (analoog aangesloten op receiver.(dit is achteraf een bekend probleem zie het Creative forum (alleen is Creative te lui om het op te lossen))
- Hij ondersteunt geen 4.1, alleen 4.0.

Je voelt hem al aankomen nu heb ik de volgende vragen over de M-Audio Revolution en Terratec Space:

- Functioneerd de subwoofer output goed ook met games/mp3?
- Ondersteunt hij 4.1? Dus geen center maar wel subwoofer.

Zit er behalve 2 extra kanalen nog meer verschil tussen de Sky/Space?
De M-audio is wel bijna 20 euro duurder online!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

mdcobra schreef op 06 december 2003 @ 18:46:
Je voelt hem al aankomen nu heb ik de volgende vragen over de M-Audio Revolution en Terratec Space:

- Functioneerd de subwoofer output goed ook met games/mp3?
- Ondersteunt hij 4.1? Dus geen center maar wel subwoofer.

Zit er behalve 2 extra kanalen nog meer verschil tussen de Sky/Space?
De M-audio is wel bijna 20 euro duurder online!
De subwoofer klapt er hier (figuurlijk dan) zowat uit. Is nogal een verschil ivg met mijn vorige geluidskaart (Soundblaster Audigy Platinum), veel diepere bass.

4.1 kom ik hier niet tegen in mijn instellingen van de speakers: alleen koptelefoon, 2.0, 4.0, 5.1 en 7.1. Maar voor mij maakt het niet zoveel uit daar mijn receiver wel over de Hall functie beschikt (4.1) :*)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je vergeet in dit rijtje de Audiotrak Prodigy 7.1 (fysiek gelijk aan de M-Audio Revolution, Terratec Space)

Audiotrak is het meest vlot met nieuwe drivers, zeer belangrijk in mijn ogen. Terratec zou ik links laten liggen qua driver support.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Audiotrak Prodigy 7.1 staat niet in de pricewatch??

Ik moet nog ff mn geld afwachten en dan ga ik de M-Audio bestellen!
Ik laat nog wel ff weten wat ik er van vind, maar dan moeten jullie wel wachten tot de 24e (studiefinancien :P)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• mdcobra
Bedankt voor de snelle reacties! Ik denk dat ik maar voor de M-audio ga, deze ondersteund volgens hun website ook 4.1. De Audiotrak Prodigy 7.1 is misschien ook interessant, maar waar is die te koop? (dat vroeg de vorige poster zich ook al af :-)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Mmm... Die Audiotrak Prodigy 7.1 lijkt sprekend op de Terratec Aureon 7.1 Space. Zou die Terratec ook met Audiotrack drivers werken?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

7.1 vond ik niet zo nuttig...
tenzij je kabels aan je line-in-jack wil laten hangen terwijl je afspeelt over 5.1
7.1 is toch ook geen standaard? of inmiddels wel?

omdat ik ook nog rekening moest houden met een beperkt budget heb ik gekozen voor een Terratec Aureon Sky 5.1. voor 75 euro heb je em wel en dat lukt met die M-audio vast niet.
hm, 109 euro zie ik?
redelijk verschil. maarja... is ook een ander product :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Flotter schreef op 07 december 2003 @ 17:17:
Mmm... Die Audiotrak Prodigy 7.1 lijkt sprekend op de Terratec Aureon 7.1 Space. Zou die Terratec ook met Audiotrack drivers werken?
Ze werken, maar bij de ene werken ze beter dan bij de ander. Ik heb ze er weer afgegooid.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik heb de M-audio besteld, nou afwachten hoelang dat duurt nu met de kerstdrukte...

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• mdcobra
Ik heb de M-Audio Revolution vandaag binnen gekregen.

Mijn eerste ervaringen:

Als referentie zal ik de Audigy 2ZS nemen.

De luidspreker setup is zeer geslaagd, alles zit in één zeer overzichtelijke interface dit in itt. de Audigy waarbij er je soms nog moet zoeken naar bepaalde opties. Ook 4.1 wordt ondersteund door de M-Audio! Ook zijn de drivers/software een stuk minder lomp (wat betreft MB's) wat ik persoonlijk erg prettig vindt.
Erg functioneel is de optie waarbij je je eigen verschillende speakerset instellingen bewaard, en met een druk op de knop weer oproept. Ook werkt het bass management goed waarbij je ook verschillende crossover frequenties kan kiezen voor bijv. je center en fronts. Zoals bekend is het bass management van de Audigy slecht.

Dvd's klinken zoals verwacht uitstekend! Dit was bij de Audigy ook zo.

MP3's/CD's klinken ook prima. Omdat het bass management echter goed fuctioneerd klinkt het bij mij toch een stukje beter op de M-Audio. Ik denk echter dat er vrij weinig verschil zit tussen de twee. Bij 44.1kHz is de M-Audio technisch echter beter omdat deze niet zo "vriendelijk" is om te resamplen op 48kHz. Sensaura/game mode kan ik bij muziek afraden IMHO, je krijgt een veel te harde bass en het klinkt wat hol. Maar op een pc-speakersetje is dit misschien n.v.t..

Bij games is de Audigy2ZS in het voordeel, met EAX klinkt ie toch een heel stuk ruimtelijker, ook zijn de framerates merkbaar hoger bij Call of Duty. (ik heb een XP1800+) Verder is ook wat onhandig dat je met de M-Audio handmatig naar Sensaura/game mode moet schakelen, maar dit wist ik al vantevoren. Je hoeft gelukkig niet opnieuw op te starten Sensaura/game mode te activeren. De M-Audio genereerd bij games echter een zeer goed geluid met krachtige bassen (wat ik bij de audigy miste daar had ik zo'n beetje nul (sub)bass).
Ik moet echter nog meer testen met games voordat ik met een definitief oordeel over de framerates kan komen.

Dusss...... ik ben tot nu toe tevreden!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Aangezien ik voor een soortgelijke keuze sta, heb ik hier ook al het een en ander over gelezen (Bij mij ging het ook om of Terratec of M-Audio).

Het enige (maar wel zeer belangrijke) nadeel van de M-Audio schijnt te zijn dat hij nogal eens voor synch problemen zorgt bij het afspelen van DVD's. En laat ik nou net een HTPC willen bouwen, niet echt iets waar je op zit te wachten dus.

Check het www.avsforum.com maar eens, daar lees je veel over problemen met de M-Audio.

• mdcobra
Op het avs forum kan ik de sync problemen niet vinden. Zou je een URL van zo'n probleem willen geven? Zijn deze sync problemen met de analoge of digitale uitgangen of beide?

• Devilsown
mdcobra schreef op 24 december 2003 @ 21:07:
Op het avs forum kan ik de sync problemen niet vinden. Zou je een URL van zo'n probleem willen geven? Zijn deze sync problemen met de analoge of digitale uitgangen of beide?
Ik geef toe, ik kan ze nu ook niet zo snel vinden. Maar ik werd er op gewezen door een HTPC freak die al die fora afspeurt.

Dit is er eentje:
http://www.avsforum.com/a...d=339655&highlight=maudio

Overigens, de revolution support ook geen ASIO over SPDIF, Terratec wel. Mij trekt voornamelijk de vele extra aansluitmogelijkheden van de Terratec wel.

Zeker is iig dat de M-audio de CPU het meest belast:
http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/

En over die drivers, als je geen gamefreak bent en de huidige drivers van Terratec voldoen aan alle mogelijkheden, wat is dan het probleem?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Devilsown schreef op 25 december 2003 @ 18:27:
[...]
En over die drivers, als je geen gamefreak bent en de huidige drivers van Terratec voldoen aan alle mogelijkheden, wat is dan het probleem?
En wat betreft de nieuwste drivers voor de Terratec. Ook voor gamers voldoen die prima :)

Verwijderd

ik ben zeer blij met mijn M-Audio
had eerst een Audigy 2 ZS maar heb daar niets als problemen mee gehad. sinds ik de M-Audio heb zijn alle problemen opgelost en het geluid is stukken beter, vooral het laag (sub) is veel gedetailleerder als bij de Audigy 2 ZS kan alle aanslagen van lars op zijn basedrums letterlijk volgen :)
en wat de game performance betreft heb ik niets gemerkt dat de M-Audio meer CPU kracht zou kosten, maar heb dan wat CPU cycles over op mijn dual xeon 3.06Ghz compjoeter als ik aan het gamen ben.
kan et ook zo instellen dat het spel draaid op CPU0 en de M-Audio de gehele CPU1 voor zichzelf heeft, dan hoor je de M-Audio helemaal niet klagen :*)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:48:
ik ben zeer blij met mijn M-Audio
had eerst een Audigy 2 ZS maar heb daar niets als problemen mee gehad. sinds ik de M-Audio heb zijn alle problemen opgelost en het geluid is stukken beter, vooral het laag (sub) is veel gedetailleerder als bij de Audigy 2 ZS kan alle aanslagen van lars op zijn basedrums letterlijk volgen :)
en wat de game performance betreft heb ik niets gemerkt dat de M-Audio meer CPU kracht zou kosten, maar heb dan wat CPU cycles over op mijn dual xeon 3.06Ghz compjoeter als ik aan het gamen ben.
kan et ook zo instellen dat het spel draaid op CPU0 en de M-Audio de gehele CPU1 voor zichzelf heeft, dan hoor je de M-Audio helemaal niet klagen :*)
Nice :9

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Duurt wel weer erg lang bij de TPG, En nu zit kerst er ook nog tussen. hopenlijk komen ze aankomende week de rommel brengen ....

En die problemen met M-audio? kan je daar een goede link voor geven?

[Edit]: Zie de tijd :P, slaap al een beetje. Was nog een 2e bladzijde :S.
Er is dus al een goede link :D

[ Voor 24% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-12-2003 00:22 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• mdcobra
@Devilsown de link naar het avsforum je geeft is voor de M Audio DIO 24/96 ik neem aan dat dit een andere geluidskaart is? Ik denk dat het met die Sync problemen wel meevalt.
@Transparent_Ink Een dual xeon 3.06Ghz is een beetje overdreven voor spellutjus :-) Ik neem aan dat je die ook ergens anders voor gebruikt?
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je voor de Terratec of M-Audio gaat. Het is maar net wat je nodig hebt, de Terratec heeft natuurlijk een optische input en output, de M-Audio alleen een Coax output. ASIO over SPDIF zegt mij weinig, als je dit nodig hebt ga dan voor de Terratec.

Verwijderd

mdcobra schreef op 26 december 2003 @ 13:43:
[...] ASIO over SPDIF zegt mij weinig, als je dit nodig hebt ga dan voor de Terratec.
jah... dat SPDIF spul zit er ook op :P Ik heb eens een poging gedaan een topic over ASIO te starten. Ik wilde het gebruiken voor het afspelen van muziek omdat het de dreaded kernel mixer van windows passeert. Jammer genoeg bleek dit onderwerp te obscuur :+

Verwijderd

mdcobra schreef op 26 december 2003 @ 13:43:
@Devilsown de link naar het avsforum je geeft is voor de M Audio DIO 24/96 ik neem aan dat dit een andere geluidskaart is? Ik denk dat het met die Sync problemen wel meevalt.
@Transparent_Ink Een dual xeon 3.06Ghz is een beetje overdreven voor spellutjus :-) Ik neem aan dat je die ook ergens anders voor gebruikt?
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je voor de Terratec of M-Audio gaat. Het is maar net wat je nodig hebt, de Terratec heeft natuurlijk een optische input en output, de M-Audio alleen een Coax output. ASIO over SPDIF zegt mij weinig, als je dit nodig hebt ga dan voor de Terratec.
hehehe
nee gebruik mijn computer niet alleen voor spelletjes dat zou een beetje overkill zijn >:)

qua geluid zit er geen tot weinig verschil tussen een Terratec en een M-Audio
vind alleen de software van M-Audio beter. kan gewoon alles instellen per speaker zoals jij dat wilt. bij de terratec is dat toch wel een heel stuk minder eigelijk gewoon niet. dat is ook de reden dat ik mijn terratec heb ingeruild voor een M-Audio. kreeg met de terratec het geluid gewoon niet zo ingesteld als ik dat wilde en met de M-Audio was dat met een paar minuten gebeurd.

• Devilsown
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:29:
[...]

hehehe
nee gebruik mijn computer niet alleen voor spelletjes dat zou een beetje overkill zijn >:)

qua geluid zit er geen tot weinig verschil tussen een Terratec en een M-Audio
vind alleen de software van M-Audio beter. kan gewoon alles instellen per speaker zoals jij dat wilt. bij de terratec is dat toch wel een heel stuk minder eigelijk gewoon niet. dat is ook de reden dat ik mijn terratec heb ingeruild voor een M-Audio. kreeg met de terratec het geluid gewoon niet zo ingesteld als ik dat wilde en met de M-Audio was dat met een paar minuten gebeurd.
Kan je iets precieser zijn wat betreft die instellingen per speaker? Ik ben wel benieuwd.

Over de synch problemen omtrent M-audio, ik geef toe dat ik niet de nodige links kan providen. Ik werd er ook maar op gewezen door iemand anders.

• mdcobra
In een eerdere post zei ik dat "sensaura/game mode" met muziek brak klinkt, maar met de nieuwe drivers valt dat wel mee het is een stuk verbeterd! Dus de gamers kunnen hem daar gerust op laten staan. Ik vindt "No surround processing" echter nog iets beter klinken. Bij de instellingen per speaker moet je denken aan cross over naar je sub en afstanden van de luisterpositie naar de speaker.

Verwijderd

mdcobra schreef op 26 december 2003 @ 19:48:
In een eerdere post zei ik dat "sensaura/game mode" met muziek brak klinkt, maar met de nieuwe drivers valt dat wel mee het is een stuk verbeterd! Dus de gamers kunnen hem daar gerust op laten staan. Ik vindt "No surround processing" echter nog iets beter klinken. Bij de instellingen per speaker moet je denken aan cross over naar je sub en afstanden van de luisterpositie naar de speaker.
ik neem aan dat sensaura alleen direct-sound geluid(skwaliteit?) beinvloedt?
als je via ASIO afspeelt heb je daar geen last van. jammer dat bij Terratec de driver-instellingen niet zo ver gaan. ik kan alleen kiezen uit {headphone,stereo,quad mode,5.1 mode} -> stereo and proud of it 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:05 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Nog steeds niks binnen :(
Ik begin die TPG een beetje te haten geloof ik.
Deze week nog afwachten, anders haal ik hem wel persoonlijk op.
(rot eind met de trein :'( )

En dan ...*eindelijk*... testen! en dan laat ik jullie het verschil weten tussen,
Creative SB live 5.1, Nforce Soundstorm (5.1) & M-Audio Revolution 7.1!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

Verwijderd

vind het niet echt waard om voor mij vraag een nieuw topic te maken dus ik gooi em hier wel ff bij :)

Is het ook mogelijk om de GigaWorks 7.1 set op een M-audio kaart aan te sluiten?
heb een beetje rond zitten kijken en mij is opgevallen dat de creative kaarten 3 uitgangen bebruikt voor 7.1 geluid en dat de M-Audio en de TerraTec 4 uitgangen gebruiken voor 7.1
aangezien de GigaWorks bij creative vandaan komt zou het dus zo kunnen zijn dat de speakerset ook maar 3 aansluitingen heeft en dan gaat het dus niet echt passen.
heb wel gezocht maar kon nergens het aansluitschema van de GigaWorks 7.1 vinden. iemand die die wel weet te vinden of kan vertellen wat voor aansluitmogelijkheden er op zitten. zodat er ook een geluidskaart die 4 uitgangen heeft voor 7.1 er op aangesloten kan worden

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik heb rondgekeken, maar kan niks over de aansluitingen vinden.
Ik neem aan dat hier gewoon een standaard voor is.

Het lijkt me iig erg onwaarschijnlijk dat ze 3 connectors gebruiken, want dat zou betekenen dat ze meer kanaals singnalen kunnen zenden over 1 (minijack-tulp)kabel.
Als dat mogelijk zou zijn, zou dit eerder al toegepast zijn.
Dit is alleen digitaal mogelijk, en kan alleen met coaxiale en optiche bekabeling.

[ Voor 2% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-01-2004 12:10 . Reden: Typ0 :7 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

Verwijderd

Ik vindt het raar te lezen dat de Creative Audigy 2 ZS zo slecht wordt beoordeeld hier.
Het nadeel dat het kaartje geen 4.1 ondersteund is er wellicht een, maar ook een waar je misschien 2 jaar geleden mee zou zitten. Welk systeem is er nu nog 4.1!?
Verder is de subwoofer volledig in te stellen, dus om nu te zeggen dat die output te zwak zou zijn vind ik onterecht. Verder heeft de geluidskaart uiteraard geen onboard versterker, dus je speakerset zou toch echt moeten zorgen voor die goede bass. Ik heb mijn ZS gekoppeld aan de Z-680 van Logitech, wat eerder teveel bass oplevert als te weinig.
Veel toch wel gerenomeerde sites (o.a. www.tomshardware.com) hebben vaker reviews van bovengenoemde kaarten gehouden, waarbij de kaarten Creative er toch bij altijd beter uitkomen.

Wat is nu eigenlijk jullie probleem met die kaart?

• mdcobra
Je moet toch beter lezen denk ik, de problemen staan toch duidelijk omschreven! Ik ga ze dan ook niet meer herhalen. Als jij tevreden bent met je Audigy dan is dat toch alleen maar mooi. Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn M-Audio! Vandaag heb ik Circle Surround II getest, ik moet zeggen dat het erg goed klinkt! Ongeveer even goed als Dolby Prologic II.

Verwijderd

audigy 2 ZS gebruikt echt 3 analoge uitgangen voor 7.1 output
dat meer kanaals signalen over 1 minijack kabel is niet zo bijzonder zie je regelmatig voorbij komen.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Bel ik die lui op, blijkt dat ze die geluidskaart al 2 weken klaar hebben liggen.
probleem is dat ze een dvd-speler die ik mee heb besteld, maar niet binnen krijgen :@.
Bij gistron bellen ze dan tenminste even of je een andere wil.
Ik had toch al iene miene mutte gedaan omdat mij dat echt niet uitmaakt (en op de site stond ie op voorraad.

Maandag moet ie binnenkomen zeggen ze....nou hopen!!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

maar de M-audio Revolution 7.1 had toch ook eax ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

K1n9_N01z3 schreef op 10 januari 2004 @ 14:06:
maar de M-audio Revolution 7.1 had toch ook eax ?
ja, EAX 2.0

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

eax 2 maar ? das dan weer jammer

Steam Inventaris

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

K1n9_N01z3 schreef op 10 januari 2004 @ 14:50:
eax 2 maar ? das dan weer jammer
Niet dat EAX HD nou zoveel beter is hoor ;)

Verwijderd

ik heb nog geen seconde dat hele EAX Advanced HD (EAX 3.0/4.0) gemist. EAX 2.0 voldoet prima voor games.
ik heb liever een kaart met super goed geluid en stabile software, dan een creative kaart met EAX HD en onwijs brakke software.
nu ik de M-Audio gehoord heb komt er bij mij nooit meer een creative in!

hoop wel dat creative met zijn alles vergallende klauwtjes van de Sensaura programmatuur af blijft.
zou zonde zijn alles creative dat ook al om zeep gaat helpen, want uit ervaring blijkt dat creative tot absoluut niets in staat is als het om software gaat.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heeft de M-Audio wel goede 4.1 support? heb nu namelijk een sb-live 1024 player (4.1) met een Creative Inspire 4.1 4400, en ben benieuwd of ik ook een betere geluidskwali kan verwachten, als ik upgrade...
edit:
is er misschien ook een 5.1 versie van die M-Audio, maar voor de rest dezelfde kwali, want ik vind 7.1 overbodig...

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 10-01-2004 15:40 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 15:35:
ik heb nog geen seconde dat hele EAX Advanced HD (EAX 3.0/4.0) gemist. EAX 2.0 voldoet prima voor games.
ik heb liever een kaart met super goed geluid en stabile software, dan een creative kaart met EAX HD en onwijs brakke software.
nu ik de M-Audio gehoord heb komt er bij mij nooit meer een creative in!

hoop wel dat creative met zijn alles vergallende klauwtjes van de Sensaura programmatuur af blijft.
zou zonde zijn alles creative dat ook al om zeep gaat helpen, want uit ervaring blijkt dat creative tot absoluut niets in staat is als het om software gaat.
is die m-audio btw thx gecertificeert ?

Steam Inventaris

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

BiG-GuY schreef op 10 januari 2004 @ 15:38:
heeft de M-Audio wel goede 4.1 support? heb nu namelijk een sb-live 1024 player (4.1) met een Creative Inspire 4.1 4400, en ben benieuwd of ik ook een betere geluidskwali kan verwachten, als ik upgrade...
edit:
is er misschien ook een 5.1 versie van die M-Audio, maar voor de rest dezelfde kwali, want ik vind 7.1 overbodig...
Of er een 5.1 M-Audio variant bestaat, dat weet ik zo niet. De Aureon 7.1 Space heeft wel een 5.1 broertje, namelijk de Sky. Qua specs komen de M-Audio en de Terratec aardig met elkaar overeen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zit al tijden te twijfelen tussen deze twee kaarten :

Creative Audigy 2 ZS 7.1" en de Terratec Aereon Space 7.1".

Nu lees ik overal dat de Terratec kaarten een veel beter geluid geven en dat is wat ik wil goed geluid. (M-audio schijnt ook een goed alternatief te zijn lees ik hier) Het is de bedoeling dat in de toekomst mijn Pc wordt aangesloten op een DTS/THX 7.1" versterker, ik ben dus niet vanplan met van die standaard Pc setjes te gaan werken.

Wat ik doe met mijn Pc waarbij de geluidskaart wordt gebruikt :

DVD-film
MP3
Games

Ik doe dus niet aan audio opname of zelf muziek maken.

Nu lees ik hier ook dat de Bas van een Creative Audigy 2 ZS niet in orde zou zijn, maar ligt dat niet meer aan de gebruikte eind-versterker ? De geluidskaart heeft zelf geen versterker dus moet je het uitgaande signiaal versterken. Als je te weinig bas hebt lijkt mij dit eerder aan de gebruikte eind-versterker te liggen.

Maar mijn grote twijfel om niet een Terratec of M-audio kaart te kopen is het feit dat deze kaarten meer gebruik maken van A3D 2.0 en Sensaura.

A3D was van Aureal en Aureal is reeds overgenomen door Creative, op de frontpage werd afgelopen week de Platinum uitvoering van de Audigy 2 ZS besproken in een van de reacties op een reactie van mij las ik dat de huidige en nieuwe spelen steeds minder gebruik maken van A3D.

De Terratec en M-audio kaarten maken alleen nog maar gebruik van EAX 2.0 terwijl Creative zelf al op EAX 4.0 zit.

Ook Sensaura is reeds ten prooi gevallen aan Creative, afgelopen December heeft Creative ook dit bedrijf overgenomen.

Dus ik ben bang dat A3D en Sensaura op een gegeven moment gewoon niet verder worden ontwikkeld. Mogelijk dat de techniek door Creative gebruikt gaat worden in bijvoorbeeld de nieuwere versies van EAX. Overigens schijnt EAX 4.0 al een verbetering te zijn in vergelijking met de vorige versies.

Men geeft aan dat Terratec al niet zo'n voortvaarende ondersteuning heeft op het gebied van de drivers ik ben dan ook bang dat dit alleen maar slechter gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 10-01-2004 19:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mdcobra
Dan ga je toch voor de Audigy! Je merkt het vanzelf als je subwoofer weinig doet. Hier power genoeg van de actieve subwoofer a 250Watt (Yamaha YST-320) Daar ligt het niet aan!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mdcobra schreef op 10 januari 2004 @ 18:47:
Dan ga je toch voor de Audigy! Je merkt het vanzelf als je subwoofer weinig doet. Hier power genoeg van de actieve subwoofer a 250Watt (Yamaha YST-320) Daar licht het niet aan!
Als ik het goed begrijp heb jij een Audigy ?

Maar ja, goede conclusie :D ... alleen had ik gehoopt op een iets andere reactie.
Ik wilde graag de mening weten van anderen, wat is de verwachting ? hoelang blijft A3D en Sensaura nog voort bestaan ?

Want als de Terratec en/of M-audio kaarten echt beter geluid geven zou ik daar voor gaan.

En die Bas van de Creative kaart waarom is deze bij DVD-Video wel in orde en bij b.v. Games niet ?

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 10-01-2004 20:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mdcobra
_Dune_ schreef op 10 januari 2004 @ 19:16:
[...]

Als ik het goed begrijp heb jij een Audigy ?

Maar ja, goede conclusie :D ... alleen had ik gehoopt op een iets andere reactie.
Ik wilde graag de mening weten van anderen, wat is de verwachting ? hoelang blijft A3D en Sensaura nog voort bestaan ?

Want als de Terratec en/of M-audio kaarten echt beter geluid geven zou ik daar voor gaan.

En die Bas van de Creative kaart waarom is deze bij DVD-Video wel in orde en bij b.v. Games niet ?
Ik had een Audigy 2ZS, ik dacht ook dat is de ideale soundcard, ik heb hem binnen een week weer teruggestuurd. Mij viel die dus tegen. Het bass management functioneerd bij games/muziek niet goed. Fysiek/elektrotechnisch is er niks mis.
Het ligt er dus aan wat voor een setje je hebt/of er in de toekomst op wil aansluiten. Heeft dit setje wel bass management dan is er niks aan de hand. Of als je dusdanig goede/krachtige fronts hebt staan dat je die bij games/muziek niet nodig heb :-)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mdcobra schreef op 10 januari 2004 @ 22:54:
[...]

Ik had een Audigy 2ZS, ik dacht ook dat is de ideale soundcard, ik heb hem binnen een week weer teruggestuurd. Mij viel die dus tegen. Het bass management functioneerd bij games/muziek niet goed. Fysiek/elektrotechnisch is er niks mis.
Het ligt er dus aan wat voor een setje je hebt/of er in de toekomst op wil aansluiten. Heeft dit setje wel bass management dan is er niks aan de hand. Of als je dusdanig goede/krachtige fronts hebt staan dat je die bij games/muziek niet nodig heb :-)
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de analoge kanalen naar een Pioneer DTS 7.1" versterker gaan (8 x 100Watt RMS). Zover ik begrepen heb kun je via de digitale uitgangen van de geluidskaarten alleen stereo geluid sturen, vandaar dat ik de afzonderlijke kanalen ga gebruiken. Op een dergelijk versterker is de Bas altijd wel te regelen. Ik vraag mij alleen af of de Creative kaart misschien een probleem heeft om de lage frequenties uit te sturen, als hij dit namelijk niet goed doet, dan valt er inderdaad ook weinig bas te versterken. In dat geval begrijp ik de reacties van mensen die zeggen dat de Audigy geen goede bas heeft.

• mdcobra
Nee dat is geen probleem denk ik, hij stuurt de lage frequenties wel uit bij Dolby Digital/DTS met zijn dedicated .1 channel. Ik kan de bass ook wel regelen, ik doe dan het subwoofer channel +12dB en ik kan de sub nog harder zetten. MAAR (als ik de Audigy nog had gehad) dan moet ik elke keer dat ik een filmpje wil kijken niet vergeten om de sub VEEL zachter te zetten anders vrees ik bij Starwars Episode one het ergste :) Dan blijf je bezig met je sub of sub-uitgang harder/zachter zetten. Bij mijn M-Audio heb ik dat probleem niet.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mdcobra schreef op 11 januari 2004 @ 00:29:
Nee dat is geen probleem denk ik, hij stuurt de lage frequenties wel uit bij Dolby Digital/DTS met zijn dedicated .1 channel. Ik kan de bass ook wel regelen, ik doe dan het subwoofer channel +12dB en ik kan de sub nog harder zetten. MAAR (als ik de Audigy nog had gehad) dan moet ik elke keer dat ik een filmpje wil kijken niet vergeten om de sub VEEL zachter te zetten anders vrees ik bij Starwars Episode one het ergste :) Dan blijf je bezig met je sub of sub-uitgang harder/zachter zetten. Bij mijn M-Audio heb ik dat probleem niet.
Met die M-audio heb je dus ook wel de nodige geluids effecten in Games, niet dat ik nu zo super veel games speel, dat valt eigenlijk best wel mee of tegen :P .

b.v. dat je iemand practice achter je hoort lopen ....

Of speel je geen games ?

• mdcobra
Ik speel welvrij veel games, tot nu toe vindt ik Call of duty het beste geluid hebben! Echt geweldig. Je hoort het geschiet echt van alle kanten, net als met de audigy!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mdcobra schreef op 11 januari 2004 @ 13:38:
Ik speel welvrij veel games, tot nu toe vindt ik Call of duty het beste geluid hebben! Echt geweldig. Je hoort het geschiet echt van alle kanten, net als met de audigy!
Welke kaart heb je van M-audio ? ik kan eigenlijk alleen de Revolution 7.1 vinden, anders kom je echt in de Pro klasse uit.

Verwijderd

heb ook nog de externe versies
maar voor de rest kom je toch in de (veel) duurdere pro segment uit met M-Audio

• mdcobra
Ik heb de Revolution 7.1!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Hij is eindelijk binnengekomen, mijn M-Audio Revolution 7.1

Vanmiddag ff testen, laat wel horen wat ik er van vind :D

-------------------------------------------------------------------------------------

Getest :D.

Hele mooie diepe bas, ook uit andere speakers dan de subwoofer (die is nu overbodig :P).
Dat ie eigenlijk het belangrijkste voor mij, ik heb van die grote speakers staan (zie specs) en die kregen alleen de hoge- en de al te weinig midden -tonen voor hun rekening.
Nu hebben ze full range te verwerken :D.

7.1 komt er ook mooi ruimtelijk en zeer goed geplaast uit.
Nu een van de weinige 7.1 ondersteunde DVD's testen :D

Met Mp3 en cd's is de SRS circle Suround erg mooi, ik heb wel de Dialoge clarity uit gezet. Die plaast het geluid teveel naar het midden naar mijn smaak.

Met koptelefoon is de SRS virtual 5.1/7.1 ook wel leuk.

Sensaura/Game mode nog niet getest, maar ik weet ook niet wat dat presies moet doen (ff nalezen :?).

Beetje jammer dat je die SRS dingen aan en uit moet zetten, als je Stereo files zoals mp3 afspeeld moet je SRS circle Suround weer aanzetten, en bij een DVD weer uit.
Zou eigenlijk automatisch moeten gaan, maar je kunt niet alles hebben.

Al met al een goede koop!!!

[ Voor 92% gewijzigd door Mud.Starrr op 21-01-2004 20:47 . Reden: Update ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

Verwijderd

ik zit zelf te twijfelen tussen een Revolution, Audigy ZS of een AudioTrak Prodigy 7.1. Maar volgens mij is deze laatste genoemde niet verkrijgbaar in Nederland?

Anywayz, ik vind goede muziekkwaliteit het belangrijkst. Daarom neig ik naar zo'n M-Audio, maar ik heb gehoord dat framarates bij games behoorlijk door die kaart inkakken. Klopt dat?
Mijn toekomstige speakersetje wordt een Gigaworks S750. Heeft iemand ervaring mee hoe deze werkt met 1 van deze geluidskaarten?

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Wel late reactie, maar mischien heb je er nog wat aan.

Ik heb ervaren dat die framrates meevallen, zolang je hem op
game mode/sensaura hebt staan, dat is dan ook meteen de mooiste instelling voor je spelletjes en films, zeker met de nieuwe drivers die sinds February 13, 2004 te downloaden zijn.
Ik had hiervoor de Soundstorm van Nvidia, die er bekent omstaat dat hij weinig/geen framrates "aantast".
Maar alles loopt nog steeds even goed hier, behalve als ik hem op 1 van de SRS instellingen zet, maar die zijn dan ook echt voor muziek bedoelt, en een stuk minder mooi in spellen, en zelfs dan scheelt het mij maar 164 3dmark punten
(3D mark 2003).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• mdcobra
@Mud starrr: Ik heb de nieuwe driver ook gedownload alleen kan ik geen "version.txt" vinden waarin staat wat er veranderd/gefixt is. Ook geeft het Revo control panel nog steeds 1.0.26 en driver heb jij dit ook? Zit er ook een nieuwe versie van sensaura in?

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Mud Starrr:

Is er een duidelijk verschil tussen het geluid van de soundstorm en de m-audio?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
beetje laat weer :)
Ik denk ik kijk eens in mijn oude topic.
Zijn er weer een 2 tal reacties, jeej

Bij die nieuwe drivers zijn alleen de sensaura files geupdate.

En het geluidsverschil tussen de soundstorm en m-audio is behoorlijk groot mits je goede speakers hebt, alles komt er wat feller uit, en het frequentie berijk is duidelijk hoorbaar 'breder'.
Ik denk alleen dat als je een standaart pc speakerset hebt dat je het verschil veel minder zult horen.
ik heb zelf alleen 3 wegjes staan :D
Alles op een 5.1 versterker van pioneer (VSX-D510) en de achterspeakers aan een los stereo versterkertje gehangen.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn aankoop 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 16-05-2004 18:27 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mud starrr schreef op 16 mei 2004 @ 18:26:
beetje laat weer :)
Ik denk ik kijk eens in mijn oude topic.
Zijn er weer een 2 tal reacties, jeej

[...]
LOL, beetje laat?:P

Zelf ben ik nu ook op zoek naar een geluidskaart voor mijn pas gekochte Creative 6700 6.1 set. Ik twijfelde tussen de Creative Audigy ZS, Terratec Aureon Space 7.1 en M-Audio Revolution 7.1 dus, maar na deze topic gelezen te hebben, denk ik dat ik voorde M-Audio ga, (heeeel misschien voor de Terratec omdat deze iets van 18 euro goedkoper is?)

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

YellowNeck schreef op 16 mei 2004 @ 19:04:
Zelf ben ik nu ook op zoek naar een geluidskaart voor mijn pas gekochte Creative 6700 6.1 set. Ik twijfelde tussen de Creative Audigy ZS, Terratec Aureon Space 7.1 en M-Audio Revolution 7.1 dus, maar na deze topic gelezen te hebben, denk ik dat ik voorde M-Audio ga, (heeeel misschien voor de Terratec omdat deze iets van 18 euro goedkoper is?)
de keuze tussen terratec en m-audio zou ik laten afhangen van je voorkeur voor of optical of cinch.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 19:20:
[...]

de keuze tussen terratec en m-audio zou ik laten afhangen van je voorkeur voor of optical of cinch.
Ik gebruik alleen maar Cinch.

Maar na wat reviews hebben te gelezen over de M-Audio, heb ik toch besloten om voor de Terratec te gaan, dit omdat het verschil niet hoorbaar is met mijn Creative 6700. en de meerprijs van 18 euro dus ook niet echt waard is in mijn ogen.

Misschien ga ik zelfs voor de Audigy 2, omdat het verschil daartussen ook niet hoorbaar is (iig heeeeel weinig). Deze kost weer eens 10 euro goedkoper, en presteert stuk beter bij games.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Dnc1n
Maar nog steeds geen nieuwe drivers voor de hercules fortissimo III :/
Kan nog steeds niet gemakkelijk gebruik maken van de directe spdif functie in powerdvd, erg jammer....

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
De terratec heeft toch een nieuwe (dus betere?) DAC, waarom zou ik dan voor de M-Audio gaan?

• Dnc1n
Oguz286 schreef op 17 mei 2004 @ 14:41:
De terratec heeft toch een nieuwe (dus betere?) DAC, waarom zou ik dan voor de M-Audio gaan?
De driverondersteuning is niet zo spectaculair van terratec, de drivers zijn behoorlijk kaal. die van m-audio heeft wat meer mogelijkheden en zien er wat professioneler uit.

Hebben jullie al philips kaart overwogen? is ook met een crystal chipset en zijn best leuke kaartje opzich.

en wil je het echt uitgebreid en heb je er wat meer geld voor over, neem dan een externe geluidskaart, dat is het mooiste.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de dac van m-audio toch beter is.
Ik heb verder geen ervaring met die kaart, helaas.

[edit] De m-audio is ook extern te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-05-2004 15:52 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zover ik weet zijn de DAC's van de Terratec en de M-Audio gelijk :)

En zowel de M-Audio als de Terratec hebben een Via Envy-24HT chipset, dus geen Crystal :)

Pagina: 1