Toon posts:

USB 2.0 terug zetten naar USB 1.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een CD Robot (Rimage DTP 1500) de robot word aan gesloten op Firewire(CD Brander gedeelte) en USB (CD Printer gedeelte). Nu is het zo dat ik USB 2 op mijn PC heb (19" model met ASUS P4P800 mobo) en dat de USB van de Robot USB 1.1 is nou moet dat geen probleem zijn, maar het geheel werkt niet stabiel na een uur of 2 verliest de PC de connectie met de robot. En in eerdere ervaringen met andere apparaten lag dat aan de USB 2 dus ik wil eigelijk mijn USB poort om "toveren" in een USB 1.1.

Is dit mogelijk en zo ja hoe, of wil ik iets totaal onmogelijks?????

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee; USB2 is een volwaardige USB1.1 met 'meer'; dit wil zeggen dat een USB1.1 connectie altijd probleemloos moet verlopen. Check je kabels, je kabellengte, en je gebruikte software eens.

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:18
Je kan alleen overgaan op usb 1 als je windows XP installeerd zonder SP1 . versie zonder deze service pack ondersteunen alleen usb 1

SUCCES ;)

Dijksan

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 14:39

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarom zet je in BIOS niet gewoon USB2.0 uit?

Werkt ook op mijn Asus P4PE, dus zal het op de nieuwere bordjes ook wel werken
Wel eerst je USB root hubs en controllers weggooien in Apparaatbeheer.

Dan moet het werken, het OS heeft er niet zoveel mee te maken verder
Als het BIOS de controllers als USB 1.1 instelt, ziet Windows het ook gewoon als USB1.1

[ Voor 49% gewijzigd door fordrwd4ever op 05-12-2003 15:15 . Reden: tiepvouten + aanvulling ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk