Toon posts:

PC slaat vast

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey, ik heb sinds een paar daen een ronduit vreemd probleem.
Na bepaalde tijd 'slaat' mijn post namelijk vast. Terwijl ik zit te computer stopt het beeld. Hiernaast kan ik ook niet met de knoppen op het toetsenbord de pc proberen te sluiten.
Dan een tweede probleem wat hier bij aansluit: wanneer ik de pc uit heb geschakeld (d.m.v lang uitknop ingedrukt houden) en hem weer wil opstarten doet het beeld het niet. Na enkele keren aan en uit zetten doet hij het dan opeens weer.

Iemand een idee wat het is en belangrijker: hoe los ik het op?

PS. Ik heb http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492// doorgenomen, maar geen oplossing kunnen vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op welk punt blijft hij dan hangen in de post?
Dan kun je makkelijker kijken waar het ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Totaal willekeurig.. de ene keer als ik een spel speel, de andere keer als ik zit te inetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat zijn je temps dan ?
geheugentestje gedaan ?

Iperf

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus hij blijft niet hangen in je post?
Beetje vaag zoals je het zegt. Maar post je bak nu wel of niet zonder problemen?

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn ouders hebben dit probleem dus ook en gebeurd ook willekeurig..

Heb bij mijn oude werkgever allerlei tests uitgevoerd (ook met een of andere cpi kaart van 6000 euro ofzo) en temps zijn 39 graden.

Het gaat om een:
Asus A7V266-e
AMD 1800+
Spire koeler
512 pc2700 kingston geheugen

Met windows XP pro

Ook ik snap niet wat het is, al verschillende bios versies geprobeert aangezien ik niet denk dat het aan windows ligt. (ook videokaart geprobeert).

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 04 december 2003 @ 20:30:
wat zijn je temps dan ?
geheugentestje gedaan ?
Temperaturen zijn normaal.
Geen test gedaan nee (hoe zou dat moeten?)
En hij stopt op volledig willekeurige momenten mee.

Edit:/ Voor de duidelijkheid zal ik ook ff m'n specs noemen: Asus P4T533C, PIV 2,26, 512MB RDRAM, ti4200 opererend onder Windows Pro NL. Heb het probleem zoals gezegd sinds enkele dagen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 20:53 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

met memtest86 kun je je geheugen testen (www.memtest86.com)

Verwijderd

ik zeg dat het de voeding is......ik had precies hetzelfde probleem deze week, en van ellende alles omgebouwd in een andere pc, met ook een andere voeding....en nu is het goed... dus enige wat ik veranderd heb is eigenlijk de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:54:
ik zeg dat het de voeding is......ik had precies hetzelfde probleem deze week, en van ellende alles omgebouwd in een andere pc, met ook een andere voeding....en nu is het goed... dus enige wat ik veranderd heb is eigenlijk de voeding.
Ik heb 1,5 jaar lang op dezelfde 360W voeding geen problemen gehad. Het lijkt me zeer vreemd als dit het geval is. Ook blijft de pc wel aan staan als ie vast loopt, maar kan ik er niks meer mee doen.

Zou het misschien iets met de videokaart kunnen zijn (aangezien als ik de pc weer aanzet, het beeld het nogsteeds niet doet)?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ik heb zelfs de voeding al 2 keer vervangen door een voeding die het in mijn pc prima deed en hetzelfde probleem...

Ik ben al langer op zoek maar nog nooit iets kunnen vinden op GoT, raar want normaal vind je hier echt alles

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zegt zelf dat je de Hangen & Opstarten guide al hebt doorgenomen, daar komt het testen van het geheugen ook langs hoor. :)

Zet sowieso even de BIOS op de fail-safe defaults, daarmee voorkom je te strakke CAS instellingen etc.
Zou het misschien iets met de videokaart kunnen zijn (aangezien als ik de pc weer aanzet, het beeld het nogsteeds niet doet)?
Mwah, dit maakt eerder de temperatuur verdacht. Ik ga d'r niet van uit dat je videokaart te heet wordt en je zei dat je CPU ook niet te warm werd. Wel raar dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 04-12-2003 22:30 ]

Verwijderd

mmm, het geintje dat je monitor niet aangaat heb ik ook gehad. Bij mij was het probleem verholpen met een andere videokaart maar ik ben bang dat dit dieper gaat.

w8 eens even. een vriend van me heeft ook dit probleem gehad en je zal niet geloven wat het probleem was:

Hij heeft een asus mobo (met amd 1800+ /512 ram/ti 4200) en een samsung dvd speler. Deze dvd speler bleek net iets te lang en sloeg daarom een jumper van het moederbord kapot (hij had zn dvd speler keer verwisseld). Kom er maar eens achter. Aangezien geen onderdeel aangewezen kan worden als kapot moet je het misschien in deze richting zoeken.

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ik zal het mobo eens nakijken maar lijkt me niet... Ik heb al van alles vervangen (ook videokaart) maar ook harde schijf, geheugen en ik heb nu de tv kaart eruit gehaald..
Daarnaast IRQ nagekeken, netwerk kaart van pci slot verwisseld, bios settings nagekeken maar alles klopt.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Nieuwe ontwikkelingen :(

Mijn PC is vanmiddag even voor 6én weer vastgelopen... maar na vele, vele malen herhaalderlijk proberen krijg ik geen beeld. Het beeldscherm lijkt in de stand-by functie ervan te blijven hangen. Inmiddels heb ik de monitor van m'n broertje (van de pc waar ik dit berichtje ook op schrijf) even getest op mijn pc maar geen reactie.
Ik ga het morgen maar proberen om de videokaart van deze pc over te zetten.. hopen dat dat wél helpt.
Nu ben ik eens in mijn geheugen gaan graven en heb ik een mogelijke oorzaak gevonden. Volgens mij heb ik dit probleem namelijk sinds ik Need for Speed: Undergroud heb geïnstalleerd. En daarbij zat ook DirectX 9 die ik geinstalleerd heb. Kan dit de oorzaak van het probleem zijn? Een kennis/vriend heeft namelijk sindskort ook problemen, maar dan m.b.t blauwe schermen als hij het spel speelt (heb ik ook 1x gehad, de eerste keer sinds ik Win XP heb)... Kan je DirectX trouwens gewoon uit de softwarelijst verwijderen (volgens mij niet nl)? En zo nee: hoe wel?

Mocht iemand nog meer ideeen hebben over de oorzaak en oplossing van dit probleem: HELP ME!. Dank alvast!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van alleen DirectX kan je systeem wel crashen in Windows ja, maar dat je systeem vervolgens helemaal geen beeld meer geeft is vrij onwaarschijnlijk. Ik zou toch eerder aan een hardwarefout denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 07-12-2003 23:06 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:22
voor de andere mensen met 'betonblok vastlopers' :
- Waarschijnlijk of te strakke geheugentimings
- Of geheugen brak
Ik heb het namelijk ook ik weet dat het door mijn FSB komt (150 ipv 133) icm Geheugen. Dit kan ook maar is minder waarschijnlijk:
- Te hoge temperaturen
- Slechte voeding

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom lees ik dan niets van de stappen die daarin vermeld staan en hun resultaten terug? Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.