Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wil een mediacentre maken, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het goede forum is..
Ik wil een hele basic PC in elkaar zetten die als mediacentre aan de TV gekoppeld wordt. Het moet dus goed genoeg zijn om DivX, XviD etc. films vloeiend en goed te spelen. Ook Winamp en Milkdrop moeten draaien.
Wat voor systeem zou ik ongeveer nodig hebben? Ook zoek ik een zo klein mogelijke kast die op zijn kant ligt.

Verwijderd

Zulke topics zijn hier honderden keren langs geweest. Kijk eens naar VIA Epia mobo's in een Shuttle kast.

Verwijderd

gewoon shuttle bareboontje kopen, flinke HD erin gooien, en goeie draadloze set kopen. ik heb dit al meer dan een jaar in de vorm van een shuttle SV24 met een 933Mhz via proc, kun je ook ouwuh spellen mee spelen en nintendo 64 emuleren, divx kijken etc. lekker compact, blijft lekker koel, en niet teveel herry van koeling nodig. heb em zelf nu passief gekoeld, ook de voeiding. enigste wat geluid maakt is de 100GB 5400RPM maxtor HD die ik erin had gegooit, maar dat is alleen hoorbaar met de kast open. 100Gb staat nu vol met divx :D echt mooi zoiets

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:13
Jow Jaromir, helemaal eens met je antwoord, is een vette kast die je hebt, echt een aanrader, mocht je echter zelf een in elkaar willen zetten kun je ze ook ergens online de onderdelen bestellen en dan zelf de beste uitkiezen die bij je doel passen

Verwijderd

naja, momenteel al verouderd, er zijn alweer betere. maja, belangrijkste is een stille combi te maken, wel op performance letten, maar dus niet teveel, stilte is echt belangrijk voor zo'n home theatre, en een sloot aan HD space voor opslag, de rest is maar bijzaak

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwah, boeit die stilte echt zoveel? Een licht gezoem van de fans of HD's is toch niet zo heel erg? Je HT setje zal toch ook wel het nodige geluid produceren, hoop ik, als je het geluid hard genoeg zet hoor je geen enkele PC meer :)

Edit: Ik snap natuurlijk dat je er geen high performance serverfans in moet zetten, maar zo krampachtig alles wat geluid kan maken verwijderen of links laten liggen is IMO niet zo heel erg nodig, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 05-12-2003 14:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Stilte is heel erg belangrijk, dan kun je hem bijvoorbeeld altijd aan laten staan, naast slapen, als server gebruiken etc.
En rustig surfen terwijl iemand anders in de kamer met wat anders bezig is

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:19:
Stilte is heel erg belangrijk, dan kun je hem bijvoorbeeld altijd aan laten staan, naast slapen, als server gebruiken etc.
En rustig surfen terwijl iemand anders in de kamer met wat anders bezig is
Je kan natuurlijk ook zo'n ding in een bureau of kast bouwen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Wel een naar de Asus Digimatix gekeken. Ziet er tenmiste ook nog uit als een dvd-speler

Goed kost wel iets meer maar dan heb je ook wat

Verwijderd

Een media center systeem dient afstandsbestuurbaar te zijn. Heb je daar al aan gedacht?

Zelf raad ik de Marmitek MouseRemote aan. Het is een ouder model, en de Windows 98 drivers volstaan al helemaal niet. Maar met wat getweak met girder (zie www.girder.nl) en enkele plugins kun je draadloos op 25 meter afstand door muren ect. je Winamp besturen. Ook de plugin van girder voor Zoomplayer om je DivX'jes te bekijken is echt top!

Het ultieme voordeel van deze remote is dat hij een mousepad heeft. Dus je kunt je PC praktisch volledig mee bedienen vanaf de bank. In samen werking met girder kun je elke functie praktisch zelf instellen. Komt nog bij dat hij de abo van je TV, video en andere apparaten kan vervangen. Helaas kan heeft hij geen leerfunctie onboard voor de wat excentriekere merken afstandsbedieningen.

Ik weet niet of je de MouseRemote nog nieuw kunt kopen. Maar op www.marktplaats.nl bieden ze deze dingen voor 30-50 Euro aan. Waarschijnlijk nog minder omdat niemand hem aan de praat weet te krijgen in Windows XP (zonder girder dan, want dat gaat prima!).

[EDIT] Je hebt wel een vrije Seriële (COM) poort nodig. [\EDIT]

Groet,

- Bruurzilla

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 14:51 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

er was pas nog een inkoopactie op Laupro...heb ik ook aan meegedaan met de actie van de Ati Remote

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 06:22
Ik ben dit dus ook van plan te maken,
Maar aangezien msi met de mega pc gekomen is en asus digimatrix, vraag ik me af of dit niet betere alternatieven zijn.

Deze kan je zelf invullen, qua processor en hdd en hebben dus ook een lcd-schermpje en een afstandbediening.

Ik heb begrepen, dat er op korte termijn meerdere mega pc uitkomen van msi.
Wat ik me alleen sterk afvraag is hoe deze "pc`s" op de tv uitkomen.
Ik heb zo af en toe m`n huidige pc aangesloten op m`n breedbeeld tv, d.m.v. een asus v7700 videokaart, alleen vind ik het helemaal niks om dan op je pc te werken :'( , de letters zijn erg onduidelijk en bv internetpagina`s zien er niet uit.

Zou dit met bv z`n digimatrix of z`n megapc beter uitkomen ... :|

Ohja wat links:

http://www.asus.com/products/desktop/digimatrix/overview.htm

http://www.msi.com.tw/htm...es/product_megaseries.htm

Ook abit heeft er eentje in de maak, alleen durf ik zo niet te zeggen hoe deze heet.

http://www.sfftech.nl/modules/newbb/ , voor nog meer info :9

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Voor besturing zat ik aan een draadloze muis te denken.
Die barebones zijn wel redelijk duur. Deze is wel mooi en goedkoop:
http://www.eynstein.nl/a/3175.html
Maar is hij een beetje goed? Er wordt niet bij gezegd of de VGA kaart TV-out heeft, weet iemand dat?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Aangezien het on-board VGA betreft, kan je een tv-out wel vergeten; als je dat wil moet je er een 'echte' videokaart instoppen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een barebone van <300 euro te vinden? Met DVD-drive, TV-Out, >20GB HD. Processor en videokaart goed genoeg om soepel films te draaien.

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Als je de pricewatch op dit gebied nou eens bekijkt, dan zie je dat je vanaf 85 euro al een barbone kan kopen. Ik weet niet wat de kwaliteit hiervan is, maar hiermee kan je onder de 300 euro blijven als je een niet al te snelle en dure hdd koopt en een basic videokaartje. Die videokaart maakt weinig uit trouwens, ze hebben eigenlijk allemaal tv-out tegenwoordig en kunnen allemaal prima film laten zien :)
Maar misschien is het slimmer om gewoon iets meer uit te geven en een beetje kwaliteit te kopen.

En als je de barbone nou zelf in elkaar knutselt, dan scheelt dat ook in geld. Bekijk eens wat voorbeelden in CME. Een multimedia systeempje met een Via Epia boardje is een veelgebruikte combinatie.

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 09-12-2003 15:23 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

die barebone van 85 euro is alleen het moederbord dus :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Nitai op 09-12-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan alleen een mobo heb ik niezoveel, kastje gaat het om :o
Ik hoorde dat je moest uitkijken wat je allemaal in een barebone zette, omdat het vermogen van de voeding lager dan normaal is. Klopt dit?
Kan er dan een geforce kaart in? passen die eigenlijk wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 19:44 ]

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Nitai schreef op 09 december 2003 @ 16:00:
die barebone van 85 euro is alleen het moederbord dus :Y)
Als ik die link volg staat er echt:
Processor: Niet verwijderdbare Pro 2000+ CPU onboard
:X

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik voor deze ga:

LG (Lucky Goldstar) Witte D8161BB 16 speed DVD €36.98
MSI barebone Hermes 650-P €129.98
Intel Celeron 2400 Boxed €72.98
Dane-Elec 256 MB DIMM PC2100 (D1D266-06432)
256 MB DIMM PC2100 €57.60
Eynstein Assemblage Basis €34.50
Maxtor 2Mb cache 40Gb 7200rpm Fluid Bearring(hdd) €57.98
Totaal: €390.02

Als ik BTW aftrek }) zit het nog best dicht bij mijn target.
Ben ik nog iets vergeten? Ohja, muis is wel handig. Zou je alle toepassingen van het mediacentre kunnen gebruiken zonder toetsenbord?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 20:26 ]

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 17:40

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ehh mis je in deze configuratie geen tv-out?

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zet je myHT erop en dan ben je klaar, meteen alle software...

Ik heb hier ook de ATI Remote en die werkt goed! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
wat is myHT?
Ik ga een optische draadloze muis voor de besturig gebruiken. Lijkt me handiger dan een remote.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

breinonline schreef op 09 december 2003 @ 19:45:
[...]

Als ik die link volg staat er echt:

[...]
:X
doh, zonder kast heb je er weinig aan :)

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:00:
wat is myHT?
Ik ga een optische draadloze muis voor de besturig gebruiken. Lijkt me handiger dan een remote.
Ik denk dat er myHTPC word bedoeld,...
dat heb ik namelijk draaien op mijn set.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er veelbelovend uit. Bedankt voor de link

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Alientrader schreef op 10 december 2003 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat er myHTPC word bedoeld,...
dat heb ik namelijk draaien op mijn set.
*spellingsfoutje dus...*

idd die bedoelde ik ja...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

waarom bouw je geen Xbox om?

Verwijderd

Topicstarter
Zou op zich wel kunnen. Maar dan moet ik weer met modchips gaan kloten enzo. En een X-box is ook lang niet zo snel als mijn mediacentre. Wel een betere grafische kaart. Maar het gaat niet om gamen, want de mediacentre is eigenlijk voor mijn ouders bedoelt. Wordt er gek van om steeds de laptop aan te sluiten als ze een film willen kijken.

Verwijderd

Draadloze muis is niet echt handig hoor.
Schrik niet als je de desktop op een TV ziet, hoe goed je TV ook is het ziet er niet uit!
Daarom moet je een speciaal programma gebruiken zoals snapstream (en vele anderen). Die zijn ontworpen om op een TV te werken, en dan is een afstandbediening weer erg makkelijk om door de menu's heen te scrollen.

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

eh, we gingen toch een mediacenter bouwen? :? Waarom dan een muis?
Dit moet je hebben : Een USB afstandsbediening, elke knop kan je instellen O-) .
Afbeeldingslocatie: http://remotew.free.fr/images/remote.jpg

Wat het kan is te lezen op http://remotew.free.fr
En het mooie is dat het goed werkt met MyHTPC
En het kost niet zo heel erg veel: 21.00 Euro

[ Voor 17% gewijzigd door Alientrader op 12-12-2003 02:49 ]

Verwijderd

Ik zoek nog steeds een goede videokaart met de beste tv-out.. welke kan ik het beste gebruiken. Ik geeft niet veel om 3d games dus daar hoef ik het niet om te doen.

Ik heb al een PVR 250 dus een AIO valt af.

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:43
Zoek op matrox g450 g550 etc....

Shit does not happen, it's being produced

Verwijderd

Topicstarter
ok, remote klinkt toch wel handig

Verwijderd

Ik ga de remote ook kopen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Ati radeon 9600 se en de Matrox g550.
Welke kan ik het beste nemen.
Vind de dualhead heel belangrijk zodat ik MYHTPC op mijn tv kan zien en ondertussen gewoon mijn mail kan checken.
Dus tv-out is zeer belangrijk. maar een leuke 3d kaart is ook wel fijn, en daar is de matrox weer minder in.
Is het verschil tussen de radeon tv-out en de g550 te verwaarlozen of zeggen jullie dat het toch verstandiger is om de matrox aan te schaffen?

Verwijderd

iemand antwoord op mijn eerdere vraag?

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Naar het schijnt is de kwaliteit van TV-out als volgt: Matrox>ATi>nVIDIA, waarbij Matrox en ATi elkaar niet zoveel ontlopen.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Verwijderd

dan ga ik toch voor de ati radeon 9600 pro.. ipv de matrox g550
Om toch nog een beetje games te kunnen spelen.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb dit als divxbak: http://jan.erik1.nl/specs5.html

Ik had zelf nog een cpu liggen, ram, en de videokaart en de voeding geruil/gekregen. Op de hcc beurs heb ik de laatste onderdelen erbij gehaald en zo heb ik een niet al te duur divxsysteem, wat niet al te duur is omdat ik al een hoop had.

Ik heb een gewone miditower, maar je kan ook een desktop kast gebruiken als ie moet liggen, maar voor jou zal een Barebone ook wel handig zijn denk ik.
NkLs schreef op 15 december 2003 @ 19:39:
Naar het schijnt is de kwaliteit van TV-out als volgt: Matrox>ATi>nVIDIA, waarbij Matrox en ATi elkaar niet zoveel ontlopen.
De GF4ti in mn divxbak geeft zeer goede tvout, beter dan mn Radeon 9700.

[ Voor 26% gewijzigd door SuperPaddo op 15-12-2003 21:25 ]

Grolsch Royce!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 15-10 12:48
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:24:
[...]

Zou op zich wel kunnen. Maar dan moet ik weer met modchips gaan kloten enzo. En een X-box is ook lang niet zo snel als mijn mediacentre. Wel een betere grafische kaart. Maar het gaat niet om gamen, want de mediacentre is eigenlijk voor mijn ouders bedoelt. Wordt er gek van om steeds de laptop aan te sluiten als ze een film willen kijken.
Een x-box ombouwen is imo echt de beste en makkelijkste oplossing voor een mediacenter hoor :)
Modchip heb je er zo in, en hij is echt wel snel genoeg voor deze doeleinden... werkt ideaal.
Heb je ook geen problemen met een OS dat om de zoveel tijd vastloopt of voor problemen zorgt.

Ik zou het alleen niet doen als je het juist heel erg leuk vind om er zelf 1 te bouwen, wat ik me van veel tweakers wel voor kan stellen... anders lijkt me er geen betere oplossing :)

http://www.xboxmediaplayer.de
http://www.xboxmediacenter.com

Verwijderd

Topicstarter
Het Mediacentre is er, ben het nu aan het installen. Weet iemand waar ik een goeie codec pack kan downloaden? Ik heb ooit NIMO gehad, maar die had ook weer allerlei codec problemen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

k-lite codec pack, staat op de mirror van hedskes, of in de t.net meuktracker

You can't have everything. Where would you put it?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:00:
Het Mediacentre is er, ben het nu aan het installen. Weet iemand waar ik een goeie codec pack kan downloaden? Ik heb ooit NIMO gehad, maar die had ook weer allerlei codec problemen.
Wat heeft je doen besluiten om geen XBOX te nemen?
Heb er zelf ook 1, een PC kan er nooit aan tippen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

edit:

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door shameblaster op 10-01-2004 13:58 ]

Cons:::BB4E

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

edit:

ook al dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door shameblaster op 10-01-2004 13:58 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

MSI PC>
• AM/FM Radio Tuner
• Audio CD/MP3-speler
• MP3 Music CD Player
• LCM Display
• afstandsbediening
• 6-in-1 Kaartlezer
• Intel® Pentium® 4 2.4GHz processor
• Maxtor 40 GB 7200 rpm harde schijf
• 256MB DDR-RAM PC333/PC2700 geheugen
• LG Combo DVD/CD-RW 48x24x48x16x
• MSI GeForce FX5200 128 MB + TV-out videokaart
• Microsoft Windows XP Home NL

voor € 930

Klik

Kant en klaar:) is ook al een hele review op tweakers.net over geweest over precies hetzelfde systeem :9~

[offtopic]
Mij lijkt dit ook wel wat zo'n systeem met radio enz enz

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
euh, en een Xbox dan? die modchippen...kan je toch ook zon beetje alles wat je wilt ? ben je voor zon 250 euro klaar :o

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

shameblaster schreef op 10 januari 2004 @ 13:39:
MSI PC>
• AM/FM Radio Tuner
• Audio CD/MP3-speler
• MP3 Music CD Player
• LCM Display
• afstandsbediening
• 6-in-1 Kaartlezer
• Intel® Pentium® 4 2.4GHz processor
• Maxtor 40 GB 7200 rpm harde schijf
• 256MB DDR-RAM PC333/PC2700 geheugen
• LG Combo DVD/CD-RW 48x24x48x16x
• MSI GeForce FX5200 128 MB + TV-out videokaart
• Microsoft Windows XP Home NL
Dit is gewoon een bareboontje...

Als ik nu mijn HTPC mag vervangen dan zou ik de volgende onderdelen pakken
De componenten bijeengezocht op de pricewatch

en dan de deze kast waar een inkoopactie bij loopt bij inkoopacties.net

Kort samengevat,...
- De proc is minder snel,... maar waarvoor heb je bij een htpc een 2.5 ghz pentium nodig?
- Kost beduidend minder
- Overall is het systeem beter...

[ Voor 6% gewijzigd door Alientrader op 10-01-2004 18:26 ]

Pagina: 1