Toon posts:

Debian + SMC adsl router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een SMC Barricade 7404bra adsl router met ingebouwde modem. Via deze router connecten 3 pc's met het internet. Met 2 daarvan heb ik geen enkel probleem (de ene draait Windows 2000, de andere debian unstable). Mijn laptop daarentegen heeft wel problemen met de router. De laptop draait identiek dezelfde software/os als de andere pc (debian gnu/linux sid) en heeft net dezelfde instellingen. Alle config files (/etc/resolv.conf enz) komen overeen, de output van route -n is hetzelfde, alsook de output van ifconfig. Als ik de laptop inplug in de router, detecteert hij met dhcp het netwerk, en krijg ik een ip toegewezen (ik herhaal, de output van ifconfig is identiek aan die van de pc waar het wel werkt) maar toch kan ik niet op internet. Ik kan geen enkele website pingen, maar wel de router en de pc's op het LAN. Als ik in de web-based config van de router kijk, staat de laptop wel degelijk in het lijstje van geconnecte computers.
Dan verbreek ik de verbinding met internet vanop de laptop in de web-based config van de router, dan herstel ik de verbinding opnieuw, en nu werkt internet op de laptop weer wel. Alhoewel er niks verandert is in de output van route -n of ifconfig. Ik moet dus ELKE keer ik de laptop inplug de internet verbinding verbreken en nadien weer herstellen alvorens de laptop op internet kan. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Bedankt om mijn langdradige uitleg te lezen ;)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef de output van ifconfig en route er even bij wil je? Wordt de standaard route wel goed aangemaakt de eerste keer? Geef eens wat logs van de dhcp client, kijk even of resolv.conf goed geupdate wordt en last but not least, kun je wel naar een buiten ip pingen? Bijv het ip van de dns server van je provider? Hiermee kun je testen of het resolven van ip adressen goed gaat.

nog een tip: zet de gegevens eens gewoon vast? Dus niet via dhcp? Doet die het dan wel direct bij het inpluggen?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer