Toon posts:

[win98]98 ondersteund geen office 2003?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een bedrijf 20 windows + office's versie gekocht.
Aangezien het bedrijf sneller de systemen nodig had als ik tijdhad had ik al een aantal pc's voorzien van Windows.
Nu ik Office 2003 wil installeren kom ikerachter dat dit helemaal nietgaat :o
Als ik office wil installeren.
"Voor he opgegeven programma is een nieuwere versie van windows vereis"
Ik weet uit ervaring dat je voor het installeren van office XP eerst de windows installeren moet updaten, maar dit werkt hier niet bij.

Het gaat hier btw over OEM licenties.
En de systemen zijn al wat ouder PII 350 - 550.

Is er echt geen mogelijkheid om verder te gaan met installeren?

Vind het anders belachelijk.
Als je voor een oudere pc een nieuwe licentie nodig hebt ben je verplicht nieuwe systemen aan te schaffen. Ik weet ook wel dat XP wel loopt hierop, maar niet erg stabiel. (ivm Compaq :( )

edit:

Ohja, oudere office versies zijn nouwelijks nog te krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 19:16 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43
Kan je er geen windows 2000 opzetten? Loopt hier op verschillende pc's een stuk beter dan XP.

Verwijderd

Topicstarter
spokje schreef op 04 december 2003 @ 19:17:
Kan je er geen windows 2000 opzetten? Loopt hier op verschillende pc's een stuk beter dan XP.
haha, ja dat kan ;)
Maar ik denk niet dat ik mijn licenties zo weer kan omruilen.

edit:

sorry, heb alleen nog maar mijn linker hand om te typen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 19:19 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:18:
[...]

haha, ja dat kan ;)

edit:
sorry, heb alleen nog maar mijn linker hand om te typen :(
Ok, daar heb je gelijk in ;)

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 14:56
ge kunt office 2003 niet installeren onder win 98/95/ME=(bedankt microsoft)[/ME]

[ Voor 15% gewijzigd door Yoshi op 04-12-2003 19:38 ]

if it is not broken, don't fix it!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 15:59
Klopt, kan niet. Maar om eerlijk te zijn, dat had je zelf op de MS site ook wel kunnen vinden ;)

Ik weet alleen niet in hoeverre het legaal is om een oudere versie te installen als je een nieuwe hebt, volgens mij mag dat wel namelijk. (2003 licentie, '97 gebruiken bij wijze van)

Voor zover ik weet mag dat namelijk gewoon, omdat je die oudere licenties niet meer kunt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 04 december 2003 @ 19:42:
Klopt, kan niet. Maar om eerlijk te zijn, dat had je zelf op de MS site ook wel kunnen vinden ;)

Ik weet alleen niet in hoeverre het legaal is om een oudere versie te installen als je een nieuwe hebt, volgens mij mag dat wel namelijk. (2003 licentie, '97 gebruiken bij wijze van)

Voor zover ik weet mag dat namelijk gewoon, omdat je die oudere licenties niet meer kunt kopen.
Kan iemand mij dit bevestigen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Licenties zijn backwards geldig ja. Als je windows 2003 standaard editie hebt gekocht mag je windows 2000 standaard installeren echter niet windows 2000 advanced. etc. had je allemaal op www.microsoft.com kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 04 december 2003 @ 19:46:
Licenties zijn backwards geldig ja. Als je windows 2003 standaard editie hebt gekocht mag je windows 2000 standaard installeren echter niet windows 2000 advanced. etc. had je allemaal op www.microsoft.com kunnen vinden.
Bij OEM's niet
Original Equipment Manufacturers
Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet gebundeld met Microsoft-software, zoals Microsoft Windows XP Home, Windows XP Professional of Pocket PC.

OEM-licentie voor de eindgebruiker
Voor de eindgebruiker geeft de OEM-software licentie alleen het recht om de software te gebruiken op de PC waarbij ze is geleverd. De OEM software licentie is onlosmakelijk met het computer systeem verbonden. Een kopie installeren voor bijvoorbeeld thuisgebruik of op een laptop, is niet toegestaan. Bij voorgeïnstalleerde OEM software moet bij de eerste keer dat de PC wordt opgestart, de End User License Agreement (EULA) door de gebruiker geaccepteerd worden. De EULA is een overeenkomst tussen de PC fabrikant en de eindgebruiker. Legale en originele voorgeïnstalleerde Microsoft OEM software bevat een Certificate of Authenticity (COA, echtheidscertificaat) zichtbaar op het device (PC, laptop, etc.) geplakt, en wordt in de meeste gevallen geleverd met installatiemedia en handboeken.

Ondersteuning bij de OEM-software wordt, in tegenstelling tot bij standaardsoftware, niet gegeven door Microsoft, maar door de desbetreffende hardwareleverancier.

Het aanbieden van losse OEM licenties
Wij hebben vernomen dat een aantal resellers de zogenaamde COA's (Certificates of Authenticity) die behoren bij de OEM software los 'verhandelen', dat wil zeggen zonder de hardware waarvoor die software uitsluitend is bedoeld en in voorkomende gevallen zelfs zonder die software. In een aantal gevallen beroept men zich daarbij op een uitspraak uit 2000 van de Duitse rechter.

Microsoft heeft voor de hierboven bedoelde handelwijze nooit toestemming gegeven. Integendeel, de toepasselijke licentievoorwaarden staan een dergelijke verkoop uitdrukkelijk niet toe. Hieraan doet niet af enige uitspraak van een Duitse rechter. Zonder inhoudelijk op de merites van bedoelde uitspraak in te gaan, dient opgemerkt te worden dat een Duitse uitspraak - vanzelfsprekend - geen werking heeft buiten Duitsland en derhalve in Nederland niet bindend is.
Ze mogen het dus helemaal niet los verkopen?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 13:26

Mentalist

[avdD]

Ik ga even geen 1,19GB downloaden om het uit te proberen, maar als ik me goed herinner vond je op de cd van Office XP in een directory wel losse files als word.exe. Staan die ook op office 2003? De kans dat bij het los opstarten van word.exe (gewoon alle benodigde files even handmatig naar de HD kopiëren) nog gecheckt word op de Windows versie is alvast kleiner. Mocht dat werken, dan kan je nog handmatig files kopiëren en zelf wat snelkoppelingetjes maken.

Dit is wel de meest ranzige manier van installeren die er bestaat :P

Als dat echter niet lukt kan je het wel vergeten.. En als het al werkt vraag ik me nog af hoe stabiel het zal zijn. Want dan zal MS niet voor niks gezegd hebben dat Office 2003 niet meer onder '98 kan (alhoewel... over IE6 onder W95 zijn mij ook geen problemen bekend >:)).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2003 21:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Meer een probleem met Office 2003 dan met Windows 98, dus daarom op naar Software Algemeen :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Klopt idd, die minimum eisen zijn best pittig; zie ook dit frontpage artikeltje:

nieuws: Microsoft Office 2003 vereist minimaal Windows 2000+SP3

Wees consequent, maar niet altijd

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:18:
haha, ja dat kan ;)
Licenses zijn over het algemeen "backwards compatible" om het zo maar even te noemen. Heb je 20 Office 2003 licenties, dan mag je door 1 exemplaartje Office XP aan te schaffen deze ook op 20 machines installeren, zolang het totaal aan gebruikte licenties maar niet boven de 20 uitkomt, en zolang dezelfde productspecificaties worden gebruikt. Je kunt dus geen Office XP Pro installeren met Access en Frontpage enzo als je voor 2003 alleen maar een Standaard licentie hebt.

Indien nodig mag je zelfs 10 Office XP installeren en 10 Office 2003. Let op dat dit niet ANDERSOM geldt! Als je Office XP licenties hebt mag je GEEN Office 2003 installeren.

Hetzelfde geldt voor Windows XP. Heb je Windows XP licentjes, dan mag je alle vorige versies van Windows in plaats daarvan installeren. Je kunt dus zonder al te veel problemen Windows 2000 installeren op een x aantal machines waarvoor je losse Windows XP licenties hebt gekocht. Met OEM licenties kan het dus blijkbaar niet lees ik hierboven :)

Windows 98 kun je in een netwerkomgeving trouwens ook het beste wegmikken. Als XP niet goed draait, probeer dan eens Windows 2000. Is meteen ook een heel stuk veiliger dan dat brakke Win9x ;)

[ Voor 14% gewijzigd door maartena op 05-12-2003 19:14 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Volgens mij heeft microsoft op hun eigen site toegegeven dat OEM licenties in Nederland wettelijk gelijk zijn aan de normale. Wat in hun voorwaarden staat geld dus niet in Nederland.

En mochten ze toch gaan zeuren span je gewoon een rechtzaak aan, win je vast en zeker lijkt me.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Idd een OEM licentie kan je NIET los komen, maar je mag een OEM licentie wel kopen als je iets INTERN in je PC bij koopt. dus bv een memory module, extra harddisk.

Dan mag je wel een OEM licentie komen. Enige nadeel is wel, het hij alleen maar op die PC geinstalleerd mag worden. Als je dus een nieuwe PC koopt dan mag je die versie niet op je nieuwe PC installeren.
Pagina: 1