Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een programma op mn TI83+ waarmee ik snel en overzichtelijk mijn lokaal kan opzoeken waar ik les heb en een cool programmaatje om mn cijfers in in te voeren. Ik kan op www.ticalc.org we een rooster programma vinden, maar dat is alleen voor 1 dag. Ik heb 7 uur op 1 dag.

Weet iemand een programmaatje? Of kan iemand er 1 maken...

Ben zelf niet zo goed in programmeren.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:13:
Ben zelf niet zo goed in programmeren.
Dan heb je nu een mooi projectje om het te leren.

Een andere optie is alle lokaalnummers in een lijst opslaan (onder de [table] knop als ik me niet vergis).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

erm what about een menu met 5 keuzes (ma, di, wo, do en vr) en dan per dag gewoon:
disp: "1-frans-12","2- duits-15" enz.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen... Maar hoe kan ik het snel veranderen zonder dat ik in de code moet kloten. Ik zou het kunnen veranderen vanuit het programma zelf door op te slaan in variabelen...

Ik had dit programma als voorbeeld... Ik zou het kunnen veranderen zodat er meer dagen in passen.

http://www.ticalc.org/pub/83plus/basic/programs/schedule.zip

Dit is het programma....

Ik wil wel proberen om die menus te maken ma, di,wo etc...

Maar hoe sla ik een textje of woord op onder een variable? bijvoorbeeld

"wiskunde-105"->A Zoiets?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 19:54 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

w0w

Ik heb zelf een sharp el-9900, en bij mij kan ik inderdaad een waarde geven aan een variable op de manier waarop jij ut beschrijft
[code]Wiskunde A12=>A[/code]
Waarbij de '=>' de 'sto-knop' is, waarschijnlijk dat ie bij jou er ook op zit?

Ik lees net hieronder dat dit dus niet kan :X

Maar wat ik niet snap... waarom kijk je niet gewoon op een papiertje? desnoods plak je dat papiertje op je gr, is toch net zo makkelijk :?
Wat ik mij trouwens al een tijdje afvraag; welke programmeer taal wordt er gebruikt bij Sharp gr's? Het lijk heel erg veel op c++, Python en Basic, maar toch is het anders, zou het een taaltje kunnen zijn, gemaakt door Sharp zelf :?

[ Voor 65% gewijzigd door w0w op 04-12-2003 20:11 ]

Verwijderd

Met de ti kan dat dus absoluut niet. Je moet dat opslaan in strings. Bijvoorbeeld "blabla"=>str1. Die andere variabeles mogen alleen getallen bevatten.

Verwijderd

Mahja, variables in je gr mogen maar uit 1 letter bestaan en als je dan eens onder een toets in van die letter gebruikt klopt meteen je rooster niet meer :(

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

w0w

Mahja, variables in je gr mogen maar uit 1 letter bestaan en als je dan eens onder een toets in van die letter gebruikt klopt meteen je rooster niet meer
(Zoals hierboven ook al is gezegt) Het is beter om text in een string te zetten, zelfs als het maar één lettertje is, laat de variabelen alleen voor getallen.

• mmartin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb in basic en/of assembly een programma dat je rooster laat zien. Het laat je rooster van de hele week zien maar kan maar twee dingen per les laten zien. Ik zelf laat hem lokalen en vakken zien.

Als ik hem opstart krijg je een tabel van 8 (lesdag+7lessen) bij 5(dagen vd week) met de lessen erin en als ik op een pijltjes toets druk dan vervangt hij de lessen met de lokalen.

Ik heb dit programma nog nergens beschikbaar gesteld maar wil het best opsturen als je denk dat het handig is.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

ehm...in de code de lokalen, vakken enz. veranderen is eenvoudiger als met strings enz. werken...dit is een moeilijke oplossing voor een makkelijk probleem zoeken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
mmartin schreef op 04 december 2003 @ 20:21:
Ik heb in basic en/of assembly een programma dat je rooster laat zien. Het laat je rooster van de hele week zien maar kan maar twee dingen per les laten zien. Ik zelf laat hem lokalen en vakken zien.

Als ik hem opstart krijg je een tabel van 8 (lesdag+7lessen) bij 5(dagen vd week) met de lessen erin en als ik op een pijltjes toets druk dan vervangt hij de lessen met de lokalen.

Ik heb dit programma nog nergens beschikbaar gesteld maar wil het best opsturen als je denk dat het handig is.
Als je wilt... Stuur hem maar... SPAMPROTECTION
yojordi schreef op 04 december 2003 @ 20:00:
[s]Maar wat ik niet snap... waarom kijk je niet gewoon op een papiertje? desnoods plak je dat papiertje op je gr, is toch net zo makkelijk :?[/sub]
Het gaat er juist om dat ik iets te doen hem in de les. En dat ik er ook nog iets van leer... Ik vind het wel cool om allemaal handige progies te hebben op de calc...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 09:53 ]

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik zelf zou het programma zo laten opslaan, als je het programma opstart dat je dan alle waardes opslaat in de verschillende strings en dan door middel van selecties ze eruit halen. Is moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, ik zal strax wel een klein programma maken en hier posten, is niet helemaal moeilijk ook het programmeren van andere programma's niet.

Als je het onder de toets APPS wilt zetten dan kan ik je niet helpen, daar heb ik nog geen verstand van.

String 1 = scheikunde = 21,42,15,32

Zo heb ik het gemaakt op dat principe, String 1 is Scheikunde en in de string laat je de waardes opslaan, deze waardes staan voor dag 2 lesuur 1 en dag 4 lesuur 2 dan kun je naderhand door middel van een lijst de lokalen oproepen voor de verschillende lesuren.

Voor meer info ask @ msn ofzo dan help ik je wel zelf een programma bouwen

Verwijderd

Het makkelijkste is om het gewoon in het programma te zetten. Het meest ruimte besparendste en snelste is om het via strings te doen. Dan zeg je inderdaad bijvoorbeeld str1 is sk en dat doe je op dit en dat uur. Dit is ook makkelijker met wijzigingen. Kan je ook een extra optie van maken ;). Makkelijker is gewoon als je iets kiest disp "scheikunde lokaal 110" output nogwat. Maar als jullie iets hebben zou ik het ook wel eens willen zien :P
Pagina: 1