Hoi,
Ik ben bezig met het maken van een "programma" in VB.NET dat wanneer je op een knop klikt een rondje (ellipse) laat zien in de kleur, die is gekozen uit een colordialogbox.
Nu is het probleem dat wanneer ik dat op onderstaande manier probeer, ik mooie blauwe streepjes krijg onder "ColorDialog1.Color" en "MyDialog.Color". De melding is dan "value of type system.drawing.color cannot be converted to system.drawing.solidbrush"
Iemand die mij een zet de goede richting in kan geven ?
Thnx
Ik ben bezig met het maken van een "programma" in VB.NET dat wanneer je op een knop klikt een rondje (ellipse) laat zien in de kleur, die is gekozen uit een colordialogbox.
Nu is het probleem dat wanneer ik dat op onderstaande manier probeer, ik mooie blauwe streepjes krijg onder "ColorDialog1.Color" en "MyDialog.Color". De melding is dan "value of type system.drawing.color cannot be converted to system.drawing.solidbrush"
Iemand die mij een zet de goede richting in kan geven ?
Thnx
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Private Sub colorbutton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles colorbutton.Click ColorDialog1.ShowDialog() Dim MyDialog As New ColorDialog Dim mybrush As SolidBrush mybrush = ColorDialog1.Color If (MyDialog.ShowDialog() = DialogResult.OK) Then mybrush = MyDialog.Color End If paper.FillEllipse(mybrush, 10, 10, 10, 10) End Sub |