Toon posts:

[VB6] installer dependencies: oledb32.dll *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heejz...

Ik heb een programma gemaakt in Visual Basic 6.
Dit programma is gekoppeld aan een database en kan zeg maar helemaal niets zonder die database.

Om te zorgen dat mijn programma kan communiseren met de database heb ik het bestandje oledb32.dll nodig, maar op het moment dat ik die file mee wil geven aan mijn installatie pakket dan geeft Visual Basic een foutmelding dat er geen dependency gevonden kan worden.
Die foutmelding geeft ie alleen maar aan bij oledb32.dll

Vervolgens als ik doorga met het maken van het installatie pakket en ik wander naar een win98 machine dan installeert hij het programma wel maar geeft tijdens de setup een foutmelding dat hij tijdens oledb32.dll in het register opnemen een foutmelding heeft gekregen.
Ik klik op negeren en krijg tijdens dat ik mijn programma gebruike elke keer als er een record set gevuld moet worden de fout melding dat hij de benodigde classes niet kan vinden.

Nu verwacht ik dat hij die classes niet kan vinden omdat hij die oledb32.dll niet kan registreren, maar als ik mijn programma installeer op een winXP systeem dan kan hij die oledb32.dll ook niet registreren, maar vervolgens werkt mijn programma wel helemaal goed.

Het nadeel is dus dat diegene die het programma wil gaan gebruiken alleen maar win 98 op systeem heeft staan en het systeem is te traag om daar win XP op te zetten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb al geprobeerd om handmatig het dll file te registreren op het win98 systeem, maar dan krijg een foutmelding dat hij problemen heeft om de library te laden.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Wat vindt de dependency walker ervan? En als je echt oledb32.dll nodig hebt, kan het dan misschien zijn dat die ook weer wat dependencies heeft?

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Wat kan je vinden op de MS site ?

Ik heb de zelfde problemen gehad weet alleen dat ik daar vandaan het antwoord vondt.
Helaas weet ik het antwoord niet meer.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Die odbc drivers worden vast wel correct geinstalleerd door een of andere MDAC oid.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
De dependency walker van Visual Basic kan juist geen dependencies vinden voor oledb32.dll

Op de MS site kan ik wel iets vinden over oledb32.dll maar dat is gerelateerd aan C++ en daar kun je aangeven dat hij bepaalde dll files moet icluden ...

er wordt gezegd dat vanaf ADO 2.1 objecten naar oledb32.dll zijn gegaan en niet meer in Msdasc.dll staan....

msdasc.dll heb ik helemaal niet nodig.

Maar ik ben bezig met puzzelen van verschillende references en het kost ff tijd... maar tot nu toe heb ik het probleem niet opgelost.

ik las ook ergens iets over dat er een code (versie nr) wordt meegegeven aan een dll file en dat die in winXP anders is dan in b.v. win98 en dat dat het probleem zou kunnen zijn, maar er stond verder ook geen oplossing bij.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn toegevoegd en titel opgeschoond

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op 04 december 2003 @ 18:37:
Die odbc drivers worden vast wel correct geinstalleerd door een of andere MDAC oid.
Mijn vraag is dan: Maakt win98 wel gebruik van de odbc drivers?

ik heb namelijk visual basic 6 geinstalleerd op de win98 computer en er was geen enkele reference die er ook maar op leek die dat gebruikte... of hele oude

Verwijderd

die drivers moeten toch apart geinstalleerd worden??

dus denk niet dat het met een installatie-maak-programma werkt..

• farlane
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:15:
[...]
Mijn vraag is dan: Maakt win98 wel gebruik van de odbc drivers?
Als je ADO gebruikt :

Dat ligt aan de manier van verbinden in je connection string.

Als er iets staat van "DSN=" dan maakt hij geloof gebruik van ADO -> ODBC drivers ( ODBC direct heet dat geloof ik )

Als je er iets hebt staan van " Provider= blaat; Data Source = blaat " dan is het de OLEDB driver voor die database.

Puur ODBC iben ik nog niet tegengekomen in VB.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 09:12:
die drivers moeten toch apart geinstalleerd worden??

dus denk niet dat het met een installatie-maak-programma werkt..
Die driver moet i.d.d. apart geinstalleerd worden, maar dat probeert het installatie programma, maar die geeft dus de foutmelding dat oledb32.dll niet geregistreerd kan worden.

mijn connectionstring ziet er als volgt uit:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & strConnectionPath & ";Persist Security Info=False

• farlane
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:10:
[...]

Die driver moet i.d.d. apart geinstalleerd worden, maar dat probeert het installatie programma, maar die geeft dus de foutmelding dat oledb32.dll niet geregistreerd kan worden.

mijn connectionstring ziet er als volgt uit:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & strConnectionPath & ";Persist Security Info=False
Jij maakt dus helemaal geen gebruik van ODBC, maar van de OLEDB Jet driver. Nieuwste MDAC installeren + de nieuwste Jet servicepack.

De VB package & deployment wizard doet dit zeer slecht allemaal dus je kunt beter deze handmatig installeren of een ander installatieprogramma gebruiken.

[edit]
Wat zit ik toch te raaskallen over odbc ? :D

[ Voor 20% gewijzigd door farlane op 05-12-2003 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels MDAC 8 geinstalleerd en de nieuwste Jet servicepack

1 probleem is nu inmiddels opgelost en dat is dat hij de recordsets nu wel kan openen, maar als ik nu mijn data wil updaten dan geeft hij de foutmelding dat ik een updatable query moet gaan gebruiken... deze foutmelding geeft hij weer alleen op het win98 systeempje

mijn statement ziet er als volgt uit

strUpdate = "UPDATE [tblGezin] SET [Factuur_id] = '0097' WHERE [Gezin_id] LIKE '0097'"

en ik execute hem op deze manier:

rstUpdate.Open strUpdate, conInfoKiddie, adOpenDynamic, adLockBatchOptimistic

Volgens mij moet dit het goed doen, want hij heeft het ook altijd gedaan, maar dat is zoals ik al zei op een winXP systeem

/edit

ik heb inmiddels SP3 ook gedownload dus die zal ik installeren en kijken of dat werkt

/edit

Heeft niet gewerkt :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 14:19 ]

• farlane
Jouw query is een non resultset returning query. Die voer je uit zonder een recordset object, maar door een Execute op je connection object.

Misschien dat je ff de MSDN erbij kunt pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al wat verder....

ik ben namelijk wat aan het klooien geweest met de referencies e.d. van mijn project en hij doet het nu op de win98 computer. Alle SQL code die erin staat wordt uitgevoerd.

Ik zit nu met het probleem dat hij de rapporten niet kan openen. En ik gebruik in mijn project Microsoft Data Report Designer v6.0

maar die kan ik niet op de microsoft site vinden om te downloaden voor win 98
als ik die data report designer er niet in zit kan ik geen raporten openen.

of is er een andere die ik kan gebruiken??

of weet iemand waar ik die wel weg kan halen??

/*
Run-time error '713':

Application-defined or object defined error
*/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb zelf op google rond gespookt en het bleek dus dat ik een andere Data Report Designer v6.0 moest aanvinken in mijn referenties.

ik moest degene aanvinken die naar MSDBRPTR.DLL verwees en niet naar MSDBRPT.DLL

Toch bedankt voor alles en van mijn part mag het topic gesloten worden
Pagina: 1