[WinXp] Fatal error bij installatie *

Pagina: 1
Acties:

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 10:46
Mijn bios ziet de 2 cdrom spelers wel.... ik kan ook nog booten van af de cd-rom om xp te installen.. maar als hij alle hardware heeft gecontroleerd of dergelijk krijg ik eeen fatal error met de melding dat ik de vaste schijfen opnieuw moet installen of dergelijk :(

- Mobo: MSI PT8 Neo new!

Heb ook al met een opstart flop geprobeerd maar die vindt de cdrom spelers ook niet :( maar bios wel... en dat is het vreemde....

wat kan ik hier aan doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Post je precieze specs eens, dat is voor ons stukken makkelijker.
2. post je precieze foutmelding eens, die is namelijk niet echt duidelijk.
3. Laad je floppy wel cdrom drivers? als hij dit niet doet schiet het namelijk nog niet op.

• Amd-xP
Terw_Dan schreef op 04 december 2003 @ 17:37:
1. Post je precieze specs eens, dat is voor ons stukken makkelijker.
2. post je precieze foutmelding eens, die is namelijk niet echt duidelijk.
3. Laad je floppy wel cdrom drivers? als hij dit niet doet schiet het namelijk nog niet op.
1. P4 2.4 Ghz, 40 Gb maxtor hdd, samsung dvd-speler, samsung cd-brander 256 mb ddr geheugen
2. Controleer de computer op virussen. verwijder alle nieuw geinstaleerde vaste schijven of vaste-schijfcontrollers. controleer of de vaste schijf juist is geconfigureed en afgesloten. voor CHKDSK /F uit om na t egaan of de vaste schijf is beschadig en start de computer opnieuwe op

- heb de schijf geformateerd
- CHKDSK /F uitgevoerd of hoe wel.. scandisk... gaf geen fouten

3. Ja...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Virusscanner in BIOS aan staan?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Amd-xP
TRON schreef op 04 december 2003 @ 17:50:
Virusscanner in BIOS aan staan?
Ja geeft geen melding

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die moet dus ook uit bij installatie van Windows ;)

Zorg er verder voor dat je tijdens installatie (F6) evt. drivers voor je IDE controller installeert.

Trouwens een titeledit per WOS Policy, 'Bios ziet cdrom wel maar....' is wat weinig zeggend. Ik houdt me trouwens aanbevolen voor een betere titel. Overigens is voor de rest ook die policy even lezen erg handig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Amd-xP
F_J_K schreef op 04 december 2003 @ 18:06:
[...]

Die moet dus ook uit bij installatie van Windows ;)

Zorg er verder voor dat je tijdens installatie (F6) evt. drivers voor je IDE controller installeert.

Trouwens een titeledit per WOS Policy, 'Bios ziet cdrom wel maar....' is wat weinig zeggend. Ik houdt me trouwens aanbevolen voor een betere titel. Overigens is voor de rest ook die policy even lezen erg handig :)
virus scanner uit levert het zelfde resultaat...

edit:

Thx voor het veranderen van de titel

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zorg dat je maar 1 cdrom speler gebruikt, die andere loshalen. Probeer op de MSI site te kijken naar je mobo, maar (My)SQL is daar een beetje brak. Heb je je schijven wel op de goede IDE poort aangesloten, niet op een RAID poort (als je die hebt)?

foutje... was voor ander topic bedoeld :)

Edit: SATA != RAID :)

[ Voor 98% gewijzigd door Mike Jarod op 04-12-2003 18:36 ]

• Amd-xP
mikejarod schreef op 04 december 2003 @ 18:25:
Zorg dat je maar 1 cdrom speler gebruikt, die andere loshalen. Probeer op de MSI site te kijken naar je mobo, maar (My)SQL is daar een beetje brak. Heb je je schijven wel op de goede IDE poort aangesloten, niet op een RAID poort (als je die hebt)?
hdd heeft geen sata :(

maar ik zal eens 1 cd rom speler gebruiken

Heb het geprobeerd maar wil niet baaten

[ Voor 70% gewijzigd door Amd-xP op 04-12-2003 18:35 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie post van F_J_K. Via google zie ik ergens een pagina waarin staat dat er een RAID controller op je mobo zit. Meestal (altijd?) heb je daar extra drivers voor nodig die aangegeven moeten worden bij de installatie van je OS.

Edit zoals ik het hier neerzet klopt niet helemaal. Wat ik bedoel is dat je waarschijnlijk een niet standaard ondersteunde IDE controller hebt, en dat je dus bij install daar even een drivertje voor moet aangeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Mike Jarod op 04-12-2003 18:53 ]

• Amd-xP
mikejarod schreef op 04 december 2003 @ 18:42:
Zie post van F_J_K. Via google zie ik ergens een pagina waarin staat dat er een RAID controller op je mobo zit. Meestal (altijd?) heb je daar extra drivers voor nodig die aangegeven moeten worden bij de installatie van je OS.
Hmzz.... ik heb er een raid diskette bij zitten... zal die is laten configgen

EDIT:

Heb het geinstalt maar niks...

EDIT

[ Voor 6% gewijzigd door Amd-xP op 04-12-2003 18:54 ]

Pagina: 1