Toon posts:

Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB werkt niet op 8X AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC een nieuwe computer gekocht met o.a. die videokaart...
Met alle drivers (Catalyst 3.7/3.8/3.9 en Omega) doet de kaart het in Windows op 8x AGP, maar zodra ik dan een spel open hangt ie binnen de kortste keren...
Als ik de kaart op 4x AGP zet doet ie het prima met de 3.8 of oudere drivers (niet met 3.9 of Omega 3.9) Ligt dit aan een te kleine voeding? Ik heb een 350W merkloos ding. Of ligt het gewoon aan de drivers en moet ik wachten op nieuwe die uitkomen om de kaart op 8x AGP goed te laten draaien?

Verwijderd

Ik deel het zelfde probleem.
PRobleem is niet te verhelpen met andere drivers. Alleen de agp te verlagen

Heb het probleem met de asus p4p800 deluxe

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 17:20 ]

Verwijderd

Ik zou je er nu niet druk om maken, ik heb een ASUS A7N8X deluxe mobo, R9600PRO, en als ik op AGP 8x zet ipv 4x heb ik 1puntje meer in 3dmark :)

Verwijderd

Heb hier toch andere resultaten met agp8x Het is mij 1 keer gelukt om een benchmark te draaien met agp8x en scheelde me 1200 punten in Aquamark3

En ook de framerate in de tests die ik nog heb gezien tijdens agp 8x waren toch 3-5 fps in 2003 hoger.

Vooral in directx 9 is het best nog een verschil

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel Watt voeding hebben jullie allemaal ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:06:
hoeveel Watt voeding hebben jullie allemaal ???
ik heb sinds kort deze kaart ook, en hij draait goed op AGP 8X.
mijn voeding is een 300Watt van sweex, systeem staat in signature.

Verwijderd

misschien ff in de bios proberen? als je smartgart gebruikt werkt het iig niet. Bij mij maakt 4x of 8x agp trouwens ook helemaal niks uit.

Verwijderd

IK heb ook net nieuwe pc

P4P800 Deluxe
P4 3.0 800mhz
2 x 512 MB 3200 DDR (Dual Channel)
Radeon 9800 Pro

Krijg AGP ook niet op 8x, maar schijnt dat het niet veel uitmaakt, dus mij hoor je niet klagen dat hij op 4x draait

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik heb Asus P4P800
Sapphire Radeon 9600XT 256 MB
1 GB DDR 3200 RAM
3.0 Ghz PIV

En ik heb geen probleem met hangende PC's, en crashende games op AGP 8x

May the force be with you!!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:41
Ik heb een club3d radeon 9800 pro en die is echt fenomeen. hij wil niet eens werken op een AGP?x mode. hij staat gewoon op uit. overigens haal ik met 3dmarks2001se maaar 8700 punte dat is heleeemmaaal absurpt. terwijl benchmarks van andere vergelijkbare kaarten rond de 12000-20000 zitten. :S

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Kaizah schreef op 03 februari 2004 @ 13:48:
Ik heb een club3d radeon 9800 pro en die is echt fenomeen. hij wil niet eens werken op een AGP?x mode. hij staat gewoon op uit. overigens haal ik met 3dmarks2001se maaar 8700 punte dat is heleeemmaaal absurpt. terwijl benchmarks van andere vergelijkbare kaarten rond de 12000-20000 zitten. :S
Heb je al chipset driver geinstalleerd? Bij mijn Epox8RDA+ werkt AGP8 pas als ik Nforce driver installeer(Smartgart) en 3D2001 hangt sterk af van je CPU kracht dus als je P3 1GHZ draait zou ik niks verbazen..

Lucky Goldstar

• Kaizah
xp 2000+
512 kingston
9800 pro
chieftec 360w

kheb chipset van asus a7v8x al ervoor geinstalleerd maar geen resultaat.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kaizah schreef op 03 februari 2004 @ 13:48:
dat zegt denk ik meer over je mobo/bios config dan over de video-kaart. AGPx4 moet ie gewoon draaien, minimaal. Idd. ff de drivers voor je chipset installeren, bios instellen zal gaan helpen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Kaizah
heb ik allemaal al gedaan alles staat zoals het hoort. ik heb trouwens de ati drivers van de meegeleverde cd weer geinstalleerd en hij staat nu op 4x kheb bij 3dmarks nu 11000 (ikke al minder verdrietig)

maar het rare is dat ik net pc gebouwd heb voor een vriend. stats[xp2800+333fsb,512ram,zelfde 9800pro,satahdd,asus a7n8x-e deluxe] en die heb ik met mijn eigen monitor aangesloten en alles geinstalleerd ook ati cd drivers gebruikt, en hij wou ook niet op agp8x bleef maar op 4x. Dat was gisteren. Vandaag ben ik met de nieuwe kast naar zijn huis gegaan aangesloten alles en toen keek ik weer stond ie wel op agp8x, ook had zijn monitor support voor meer resoluties. ik begin te twijfelen dat het mischien aan me monitor kan liggen.

Zouden jullie denken?

Verwijderd

Laatst systeem gebouwd met een Asrock P4VT8 bordje(VIA PT800 chipset), zelfde probleem, AGP 4x werkt wel goed

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 12:21
Sinds vorige week een 9600XT in m'n systeem hangen, maar die wil prima op AGP 8x.

Specs:
Sapphire radeon 9600XT 256mb
Asus A7N8X-E Deluxe
512 mb ram
AMD Athlon XP 2000

Voeding: Enermax 350 Watt

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 04-02-2004 00:46 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

AGP mode heeft niks met je monitor en/of resoluties te maken, dat zijn 2 hele verschillende zaken. Als je als beeldscherm een ander type/merk kiest krijg je nml. ook meer/minder opties. Of een hogere res/refresh werkt hangt natuurlijk van de kwaliteit van je monitor af, kan die het niet aan krijg je vaag scherm of hij word zwart. Veilige mode van Windows herstel je dat weer (kies een ander merk/type buis bijv. ).

ps: zet voor de grap eens bij je vriend AGP op 4 (kan in bios) en draai eens 3Dmark, doe dat ook met AGPx8. Ben benieuwd hoeveel het scheelt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 04-02-2004 09:57 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Kaizah
hoe verklaar je mijn geval dan, mijn huis is gewoon jinx! :D gedoemd om geen agp8x te kunne draaien.

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb een amd64 3000+ met club 3d 9800pro
ik kan ook niet op 4x of 8x tot de 3.7 bij 3.8 alleen 4x agp

voeding 350W

Ik heb een asus k8v deluxe, zit bij cd een 4 in 1 driver in, kan dat schelen als ik dat installeer, tot nu toe niet gedaan en werkt verder wel goed, al valt soms wel een spel uit als k minimaliseer(SoF 2)

Foto

Verwijderd

Ik heb dus ook een ontzettend irritant probleem met de Sapphire Radeon 9600XT 256Mb.

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe, AMD Athlon XP 3200+ en een 1Gb PC3200 kit van Kingston. Hiervoor draaide mn pc op een 266FSB XP2600+ zonder problemen. Maar sinds de 3200+ erin zit en mn systeem dus op 400Mhz FSB loopt klapt mn pc er om de haverklap uit. Vooral als ik zit te gamen...ineens een blauw scherm en een reboot. Soms (heeeeeeel soms) doet hij het gewoon een uur ofzo perfect en opeens...paf...geluid hangt en een blauw scherm...! Maar ook al speel ik geen spel, als ik naar mn bed ga en ik doe s ochtends mn monitor aan, is mn beeld vervormd en zijn al mn programma's afgesloten.

Ik denk toch dat het aan mn videokaart ligt en niet aan mn processor....mede omdat ik daar al vanaf het begin mn twijfels over had.

Ik heb al vanalles geprobeerd (behalve mn AGP op 4x zetten dan). Maar hoe meer ik zoek naar oplossingen, hoe meer ik lees over incompatibiliteit van de radeon 9600 met de nforce2 chipset...en met asus somehow.

Ik heb de laatste Ati Catalyst drivers geprobeerd, laatste nForce drivers, ben nu de Omega drivers aan het testen maar ook die hebben al een vastloper gehad. Nieuwste bios werd er ook niet stabieler op. Mn systeempje is zelfs niet eens overgeclockt.Ik word er schijtziek van! :@
Ik heb zelfs alles wat ik ook niet gebruikt uit gezet in mn bios in de hoop dat het een IRQ probleem was maar helaas.

Wat te doen? Iemand al een idee/oplossing?

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
@PhoeniXProjects

Heb je genoeg airflow in je PC-kast? Als er te weinig airflow hebt, kan je problemen krijgen.
Bij een processor van 1GHz of hoger heb je minimaal 2 coolers (1 intake en 1outtake) nodig, hoe meer, hoe beter.

Daarnaast is een goede voeding ook belangrijk.

Windows helemaal opnieuw installeren kan ook weleens helpen.

Verwijderd

Probeer je agp voltage van 1,5v naar 1,6 te verhogen (in bios).
Ik had hetzelfde met een ati9700 en na het verhogen perfect op agp8x :*) .
En vergeet niet zoals gezegd mobo/gart drivers.
Succes.

ps fx serie zuigt ati9700 ruled >:)

Verwijderd

Airflow zat...2 koelers aan de voorkant en 2 achterin. Verder zit er een 450Watt Zallman voeding in en de agp voltage had ik al omhoog gezet zonder resultaat. Ik ben het nu op 4x AGP aan het proberen. Zou ik wel erg jammer vinden als dit de oplossing zou zijn. :(

By the way: Het is een schone installatie. Sterker nog...alleen de drivers van mn hardware geinstalleerd en een spel om te testen.

Wat zijn die GART drivers precies eigenlijk? Ze zijn wel geinstalleerd hoor (nForce drivers).

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Tja, AGP8X ook ik heb een hele tijd zitten klote daarmee. Ik kreeg m'n club-3d Ati Radeon 9600xt ook voor geen meter werkend op 8x. Telkens na 5 a 10 minuten beeld op zwart op een gloednieuw systeem met alleen maar standaard instellingen. Door de nieuwste driver zoals Catalyst 4.12beta en Via 4 in 1 4.55vp1...en door gerommel in m'n bios b.v. agp 3.0 disable werkt tie nu wel op 8x..stabiel :P

Wat voor jou de beste oplossing is?..probeer maar wat uit. Trouwens als tie op 4x perfect werkt is het ook goed. Of je bent net zo'n zeikerd als ik, waarbij alles perfect moe zijn 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 05-12-2004 17:07 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Inderdaad...koop niet voor niets een 8x bord en een 8x kaart, ja toch! |:(
Koopt toch ook geen 256Mb om maar 128 te kunnen gebruiken...maar goed

Voorlopig gaat t nog goed op 4x agp....

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
amiga1260 schreef op zondag 05 december 2004 @ 09:44:
@PhoeniXProjects

Heb je genoeg airflow in je PC-kast? Als er te weinig airflow hebt, kan je problemen krijgen.
Bij een processor van 1GHz of hoger heb je minimaal 2 coolers (1 intake en 1outtake) nodig, hoe meer, hoe beter.

Daarnaast is een goede voeding ook belangrijk.

Windows helemaal opnieuw installeren kan ook weleens helpen.
9 genoeg?? :P

daarnaast zou ik ook belang hechten aan een fatsoenlijke voeding....
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:57:
Inderdaad...koop niet voor niets een 8x bord en een 8x kaart, ja toch! |:(
Koopt toch ook geen 256Mb om maar 128 te kunnen gebruiken...maar goed

Voorlopig gaat t nog goed op 4x agp....
Bijna alle bordjes zijn tegen woordig 8x agp, zonder extra kosten oid. dus dat je speciaal een 8x agp bord koopt lijkt me sterk. zelfde gaat op voor de beeldkaarten. Het gros is 8x agp of PCI-e hoewel je er vrij weinig aan hebt bij een 9600 XT :P

Heb je al geprobeert fast writes uit te zetten? (en wat recentere chipset drivers, of juist wat oudere)

mijn sapphire 9600xt 256 mb doet het met fastwrites & agp 8x op een kt400 chipset.

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-12-2004 10:39 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De 9600 XT's hebben over het algemeen allemaal de kwaal dat ze niet op 8X willen draaien. Dit ligt gewoon aan de kaart zelf. (of aan club 3D, gezien het bij dit bedrijf het meeste voorkomt.) Kaart proberen te ruilen en een ander merk nemen :)

Kijk voor de grap eens op het internet/search. Kom je veel dit probleem tegen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 06-12-2004 10:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

T gekke is dat hij heel lang op 8x heeft gedraaid..maar toen zat mn XP2600+ (266fsb) er nog in...dat liep prima...nu zit mn XP3200+ (400fsb) erin en alleen maar ellende. Zelfs op 4x AGP.
Er zit een 450W Zallman in dus dat lijkt me wel een degelijke voeding.

Nieuwste bios, nieuwste nForce drivers, nieuwste catalyst drivers, omega ook geprobeerd, nix overgeclocked en nog om de zoveel tijd blauw scherm. Of ik kom terug en mn beeld is ineens veel kleiner (zeg maar een paar cm zwart om de randen en helemaal zo (_)

Al een paar keer windows opnieuw geinstalleerd maar ook dat is het niet.

Wat ik zo gevonden heb op het forum is de combi nForce2 en 9600 erg fout. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 22:05 ]

Pagina: 1