Toon posts:

Router achter Router/modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week heb ik SpeedXS gekregen en ik heb nu een Modem/router, namelijk de Micronet 3350A, en een Router voor het thuisnetwerk, een Sitecom (4S) DC-202.
Nu krijg ik geen verbinding met nieuwsgroepen en kan ik geen ftp opzetten/games hosten. Nu heb ik het idee dat ik de Modem op Bridge moet zetten, en hierna de router goed moet instellen.

Hiervoor hadden we chello, met chello modem, en dezelfde router, dus die Sitecom, en toen had ik geen problemen, gewoon virtual server aanzetten en DMZ op mijn pc. Maar nu wil dat echter niet. Als ik de modem alleen bridge heb ik weer geen internet, de router zeg wel dat hij verbinding heeft met internet, ook de test gaat goed, maar wil ik surfen of wat dan ook, lijkt het net alsof je geen inet heb, dus moet waarschijnlijk de router goed instellen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen, en welke stappen ik precies moet ondernemen (zowel bij modem/router als normale router?

bvd,
Koen

Verwijderd

Koen als je je modem in bridge zet moet je het mac adres van je sitecom doorgeven aan speedxs.