Toon posts:

Avance '97 Realtek geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn aopen moederbord een geintegreerde realtek avance '97 5.1 geluidskaart en heb hem aangesloten op mijn stereo. Het geluid klinkt echter heel erg blikkerig. Is dit omdat het een slechte geluidskaart is of komt het door de software oid?

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Wees eens duidelijker... zoals wat draai je op je pc?
Als je bijvoorbeeld een mp3 draait kan het blikkerig klinken, maar dat ligt dan aan de mp3 zelf en niet aan je geluidskaart.
Over het algemeen klinken de onboard ac97 geluidskaartjes best wel redelijk, niet super, maar als het echt "blikkerig" klinkt is er toch iets fout.
Ook belangrijk: hoe heb je 'm aangesloten op je versterker?
Misschien heb je de verkeerde uitgang gebruikt... bv. de center/sub aansluiting.
Dat klinkt natuurlijk voor geen meter als je dat op een "gewone" versterker heb aangesloten...
Wat meer info graag, dan kunnen we je misschien beter helpen...

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Topicstarter
Alle mp3tjes die ik heb klinken zo, op mijn oude computer had ik een soundblaster live met dezelfde mp3tjes en dat klonk echt perfect, die klinkt heel krakerig enz, gewoon echt verschrikkelijk lelijk, en het kan toch niet zijn dat alle mp3tjes opeens fout zijn. Ik heb een aopen ak77 8xn moederbord en windows xp professional + sp1 draaien. Voor het afspelen gebruik ik winamp en wmplayer, dus dat zou gewoon goed moeten gaan toch? Ik heb mijn versterker met een line in kabel met de groene uitgang verbonden en de instelling staat op 2 speakers. Alles nagekeken en de nieuwste drivers van de aopen site afgehaald, maar het maakte nog geen verschil, wat kan ik doen, moet ik maar een nieuwe geluidskaart kopen oid? Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel net een nieuw gedownload mp3 tje, en die klinkt wonderbaarlijk wel goed, kan het zijn dat door het overzetten van alle muziek naar mijn nieuwe pc over een 100 mbit netwerk, dat daardoor de muziek is verslechterd oid.

Verwijderd

Heb je wel eens gekeken bij je equalizer rechts onder. Dat sound effect menuutje van die geluidskaart daardoor had ik daar eerst ook last van.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan de mp3 tjes die ik over heb gezet die klinken slecht, nou ja dan alles maar nieuw downloaden denk ik zo
dankjewel

Verwijderd

How dat is het niet. Dat blikkerige geluid moet echt haast wel iets van equalizer zijn. Klinken andere bestanden ook zo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 18:15 ]

Verwijderd

Is het ook geen sound effect? Daar had ik wel eens last van vroeger. Ik hoorde me mp3'tjes met een game affect :p
Pagina: 1