Toon posts:

langzaam netwerk tussen xp en 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een netwerkje opgezet via een router (sitecom xdsl) tussen drie computers 2x 98 en 1x xp.
Vanuit 98 snel netwerk tussen alles, maar op de xp haal je heel erg langzaam informatie van de 98ers.
Heb al een ip stack dump gedaan ( netsh int ip reset c:\resetlog.txt ) dit werkte maar voor heel even. Nu is het weer als vanouds langzaam.
nog een paar keer die dump gedaan maar dit werkt niet meer. ik begrijg er geen snars meer van. Vooral omdat het na die tcp/ip stack reset wel even (paar uur) snel ging.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens 98se

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
TCP/IP protocol opnieuw instaleren, weet je ook zeker dat alle instellingen goed zijn op de win98 pc's, zoals de snelheid en duplex mode.

Als die op automagisch staan probeer dan eens handmatig.

(ooh ja, wat is langzaam)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
langzaam is dat je een paar uur kan uitrekken voor het transferren van een 700mb bestand van 98 naar xp terwijll dit maar 4 minuten duurt van xp naar 98.
beide staan op 100mb/full duplex. verder staat volgens mij alles goed, zelfde werkgroep, subnet mask, ipadres toegewezen door de router zelfde iedere keer.
Maar wat ik dus niet snap is dat het wel een tijdje gewerkt het door die tcp/ip stack reset op de xp. en nu niet meer, wat is er intussen veranderd

Verwijderd

Ik heb dit wel eens eerder gezien hier op GoT, en toen lag het aan de window-size instellingen van TCP, geloof ik. Even zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie maar dit mocht niet baten

Verwijderd

Ik had het zelfde tussen 3 computers 2x xp en 1x 98se
Toen had ik iets uitgeschakeld, en toen ging het beter (verbetering van 50%)
doe het volgende op de xp computer.
1 configuratie scherm.
2 systeembeheer.
3 Services.
4 schakel windows management instrumentation uit. rechter muisknop en dan op stoppen klikken.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:28

DkF

Ik heb eens een Edimax switch gehad, en meteen toen ik hem gebruikte had ik al het vage vermoeden dat het netwerk er niet sneller op geworden was...

Toen ik pas geleden een Linksys router (met ingebouwde switch natuurlijk) aanschafte en de Edimax op het schap legde merkte ik dat mijn netwerksnelheid grandioos omhoog was geschoten... Waar het aan ligt? Geen idee...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
oke..
het ligt aan winXP

download DIT bestand is (11kb en geen virus ofzo), en probeer dan nog is tussen de XP en de win98 machine te kopieren.

je zal zien dat het stukken sneller gaat..
wat hebben we geleerd: 'windows file sharing suckt'

[ Voor 7% gewijzigd door BasieP op 05-12-2003 11:19 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:32
[roddel]
Tschijnt dat dit is om iedereen ervan te overtuigen naar XP over te stappen, dat XP ziet dat je andere pc win98 heeft, en de snelheid beperkt....
[/roddel]
het is een feit dat data via een netwerk verzenden met XP en 98 bakken, het traagst gaat van XP naar 98.
Kheb zo ook vorig jaar op een netwerk proberen te geraken (60man, in een studentenhuis), maar ik heb uiteindelijk 2000 moeten installeren om hun shares te zien, met 98 geraakte ik er niet op (kon wel pingen, vre raar).

[ Voor 29% gewijzigd door naftebakje op 05-12-2003 11:29 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1