Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[T-mobile] Nummer meenemen naar nieuw abbo

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 21:22

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb momenteel een vodafone prepaid kaart, maar denk erover om over te stappen op T- mobile. Ik beschik dan al over een telefoon en hoef dus maar de helft van het abonnement te betalen, en dat scheelt heel wat! (€ 0,35 p/min nu, met T-mobile € 0,075)

Ik wil dan mijn vodafone telefoon nummer meenemen, en dat duurt volgens de verkoper minimaal 2 weken.

Maar wat is jullie ervaring, hoe lang duurde het voordat jij je oude nummer meeneemt naar een nieuw abonnement? (waarbij je natuurlijk wisselt van provider)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

van t-mobil naar orange in 10 dagen :)
de meeste gaan wel snel onderling.
ik kreeg alleen van orange te horen dat alleen kpn meestal een beetje dwarsligt als je je nummer van hun wil meenemen en dat het dan wat langer kan duren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik ben toendertijd (bijna een jaar geleden) van D* naar T-Mob gegaan, heeft me precies een week gekost qua nummerportering. In de tussentijd had ik van T-Mob netjes een tijdelijk nummer gekregen :)

Dus al met al, was ik zeer tevreden over de service :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik kan tijdens de overschakel periode natuurlijk gebruik blijven maken van mijn prepaid sim kaart, die wordt toch nog niet meteen afgesloten?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

greatgonzo schreef op 04 december 2003 @ 16:54:
Ik kan tijdens de overschakel periode natuurlijk gebruik blijven maken van mijn prepaid sim kaart, die wordt toch nog niet meteen afgesloten?
nee.
je kan gewoon blijven bellen met je pre paid kaartje.
de dag dat je nummer overgaat kan je dan gewoon je andere sim erin doen.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 16:42
chucky666 schreef op 04 december 2003 @ 16:52:
van t-mobil naar orange in 10 dagen :)
de meeste gaan wel snel onderling.
ik kreeg alleen van orange te horen dat alleen kpn meestal een beetje dwarsligt als je je nummer van hun wil meenemen en dat het dan wat langer kan duren.
Ik d8 het niet... duurt hier 1.5 maand... klote t-mobile... 5 abbo's omzetten :(

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
chucky666 schreef op 04 december 2003 @ 16:57:
[...]

nee.
je kan gewoon blijven bellen met je pre paid kaartje.
de dag dat je nummer overgaat kan je dan gewoon je andere sim erin doen.
hoe merk je dat het over is gesloten? als je vodafone het niet meer doet?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

greatgonzo schreef op 04 december 2003 @ 17:50:
[...]

hoe merk je dat het over is gesloten? als je vodafone het niet meer doet?
je krijgt een brief thuis met de datum dat ie word overgezet.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

De Opta schrijft op hun site:
Hoe dien ik mijn verzoek tot nummerportabiliteit in, en hoe snel gaat het?

U kunt uw verzoek om nummerportabiliteit indienen bij uw nieuwe aanbieder, degene dus bij wie u klant gaat worden. Uw nieuwe aanbieder verzorgt de afhandeling van uw verzoek om nummerportabiliteit. Voor vragen kunt u ook bij hem terecht. Uw nieuwe aanbieder moet er voor zorgen dat u binnen 10 werkdagen kunt bellen met uw nieuwe aansluiting onder hetzelfde oude nummer, tenzij u zelf -schriftelijk of elektronisch- heeft aangegeven dat de omzetting op een specifieke, latere datum mag plaatsvinden.
Dus het kan nooit meer dan twee weken duren!
Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn D*-nummer laten porteren naar Ben. Weet niet eens meer precies hoe lang dat duurde, maar ik vond het kort genoeg.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Denk er om dat je een overschrijvingsformulier invuld. Bij de meeste T-mobile dealers gebeurd dit automatisch.. maar er zijn dealers (V&D Leeuwarden any one?) die dit nog welles vergeten. Maar verder de tijd is indeed 14 dagen..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

je dient zelf het nummerporteringsformulier in te vullen, de telefoonwinkel
heeft deze meestal op voorraad anders staat deze bij de meeste providers op de site.
let wel , nummerportering is een zaak tussen de 2 providers en van diegene die zijn/haar nummer geporteerd wil hebben en niet de verantwoordelijkheid van de tel.winkel , en idd de opta heeft aangegegeven dat nummerportering bij zowel abonnementen als prepaids maximaal 10 werkdagen mag duren.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Behoorlijk ontklantvriendelijk als ze je daar niet opwijzen.. zoals mij dus overkomen is...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
goed, allemaal duidelijk tot dus ver.

Nog een klein vraagje, maakt het volgens jullie nog uit bij welke winkel ik het abbo afsluit? (belcompany, t for telecom, phonehouse), is er nog een van deze drie die volgens jullie de beste service verleend?

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:55:
je dient zelf het nummerporteringsformulier in te vullen, de telefoonwinkel
heeft deze meestal op voorraad anders staat deze bij de meeste providers op de site.
let wel , nummerportering is een zaak tussen de 2 providers en van diegene die zijn/haar nummer geporteerd wil hebben en niet de verantwoordelijkheid van de tel.winkel , en idd de opta heeft aangegegeven dat nummerportering bij zowel abonnementen als prepaids maximaal 10 werkdagen mag duren.
Dit heeft de opta wel gesteld, maar niet alle providers houden zich daar nog aan.
Vooral KPN en Vodafone hadden daar geen zin in.

https://drinkwaterpunten.nl

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op 05 december 2003 @ 20:09:
Dit heeft de opta wel gesteld, maar niet alle providers houden zich daar nog aan.
Vooral KPN en Vodafone hadden daar geen zin in.
T-Mobile en KPN hadden er geen zin is. T-Mobile is toch mee gaan werken en KPN uiteindelijk ook nadat de OPTA een dwangsom op mocht leggen als ze er niet aan zouden meewerken. Ze werken er nu dus allemaal aan mee.

Verwijderd

Door greatgonzo - Friday 05 December 2003 17:59

goed, allemaal duidelijk tot dus ver.

Nog een klein vraagje, maakt het volgens jullie nog uit bij welke winkel ik het abbo afsluit? (belcompany, t for telecom, phonehouse), is er nog een van deze drie die volgens jullie de beste service verleend?

T for telecom natuurlijk , want daar werk ik :*)
Pagina: 1