[Office2k3] Probleem met ouder Acces bestand

Pagina: 1
Acties:

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb een ouder Acces bestand van iemand die ik moet kunnen gebruiken onder Acces 2k3.

Als ik hem wil gaan gebruiken komt Acces met de melding dat het bestand met een oudere versie gemaakt is en biedt hij aan om het bestand te converteren.

Als ik dat heb gedaan en de geconverteerde versie wil openen geeft hij een beveiligingswaarschuwing dat onveilige expressies niet geblokkeerd worden en dat ik via windows update MS Jet 4.0 SP8 zou moeten downloaden (heb ik gedaan maar daar wordt het niets anders van :/). Als ik hem vervolgens toch open geeft Acces de volgende foutmelding:

' uw microsoft acces database bevat een ongeldige of verbroken verwijzing naar het bestand dao2535.ltb versie 3.5'

Na op OK te klikken kom ik in Visual Basic en zie ik een gemarkeerde foutregel :
Private Sub FillOptions()
' Fill in the options for this switchboard page.

' The number of buttons on the form.
Const conNumButtons = 8

Dim dbs As Database
Dim rst As Recordset
Dim strSQL As String
Dim intOption As Integer'
Ik heb geen iedee wat dat is maar de database is intussen wel geopend. Alles lijkt te werken (ik heb weinig verstand van acces btw. :P) op een paar rapporten na, waarbij hij de melding geeft van een ongeldige horizontale kolombreedte. Vervolgens moet ik de parameter ''trim'' op geven (er staat verder geen waarde bij als cm, mm oid). Ik heb veel willekeurige getallen geprobeerd tussen de 1 en de 100000000, maar als ik de pagina wil bekijken is elke kolom en rij gevuld met '#fout'.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de database via een omweg goed kan openen of herstellen oid? Zo niet, hoe ik de meeste informatie nog kan redden en in een nieuwe database beginnen? Ook al werkt het meeste wel, andere mensen moeten de database ook kunnen gebruiken zonder zich door een hele rits foutmeldingen hoeven te werken.

tnx.

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Kan niemand me ook vertellen hoe ik dan b.v. de tabellen wel kan exporteren? Of op een andere manier de gegevens redden.......

Verwijderd

Even iemand met een oude versie opsnorren en exporteren naar een bestand dat je prettig voor de huidige versie vindt.