Toon posts:

Novell Server Startup Fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,
Nu heb ik al 2x Novell Netware 6.5 EVALUATIE op mijn pc gezet..
Alleen de 1ste x kreeg ik tijdens het starten van de server (1e x)..

Loading Bootstrap..
Could not load DOS..

Die fout heb ik gefixed & toen Novell opnieuw geinststalleerd..
Nu krijg ik de fout

Loading Bootstrap..
Invalid System Disk
Replace the disk, and then press any key

Terwijl er niks in de cd-rom / diskette station zit..

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Die error geeft aan dat de schijf waarvan geboot moet worden (Dat hoeft niet persee een Flop of CD te zijn) niet helemaal ok is.
Kijk eens of er wel een partitie als Active aangegeven staat en of die partitie wel bootable is. Er wordt geprobeert te booten van een partitie waar geen instructies op staan om hoe en wat verder te booten.

Verwijderd

Topicstarter
jah er is een active DOS partitie..
Ik vond net dit op de Novell website..

Run FDISK from the license diskette. Found under A:\DOSUTILS\FDISK.EXE.
1. Overwrite the Master Boot Record
2. Create a Partition -- PRI DOS
3. Select the Partition as Bootable, (Make sure the status is now active).
4. Restart the server with the CD and License Diskette in the respective drive
5. Re-Install

Heb dat gedaan, maar als ik nu de server wil opstarten, krijg ik alleen maar een knipperend streepje linksboven tezien, verder komt hij niet..

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is die schijf *echt* bootable? (heb je bv A:\SYS C: of A:\FORMAT C: /S gedaan).

In FDISK alleen markeren als actief is niet voldoende.

(ik heb je oudere topics toevallig gevolgd, vandaar dat ik dit antwoord geef)

[ Voor 52% gewijzigd door Mike Jarod op 04-12-2003 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 04 december 2003 @ 18:06:
Is die schijf *echt* bootable? (heb je bv A:\SYS C: of A:\FORMAT C: /S gedaan).
Euh, nee dat heb ik niet gedaan, wat moet ik precies nogmeer doen dan om de schijf actief temaken ?

• Mike Jarod
  • Niet online
In je vorige topic vroeg je hoe een partitiegrootte op te geven. Dat is je nu wel gelukt denk ik.

Start weer op met die windows 98 bootflop. Doe daarna: C: [enter].

Als je dan een foutmelding krijgt dan moet die partitie eerst geformatteerd worden en de systeembestanden worden gekopieerd. Doe: A:\FORMAT C:/S. Hopelijk lost dat je probleem op.

Als je geen foutmelding krijgt doe dan A:\DIR C: . Zie je het bestand COMMAND.COM staan? Zo niet dan staan de systeembestanden er nog niet op. Doe dan: A:\SYS C: .

Overigens is dit wel basic spul. Spendeer eens een avond aan het doorlezen van de FAQ's hier op het forum. Daar word je echt heel veel wijzer van.

[ Voor 13% gewijzigd door Mike Jarod op 04-12-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ohkee dat zal ik van de week eens doen !!

Ik heb gedaan wat je zei en command.com stond er idd niet bij, heb die gekopieerd van de 98bootflop

nu start novell wel op :D alleen daarvoor zieje wel een windows98 bootscherm haha.. beetje vreemd ?

edit:
Komt omdat ik de bootflop van win98 heb gebruikt natuurlijk en die command.com heb gekopieerd, heeft novell ook zo'n command.com..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 18:26 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Dat klopt idd, om precies te zijn zit dat scherm in de command.com van Windows 98 verwerkt (d8 ik). Vind het ook een beetje irri. Leef er maar mee :). (is overigens uit te schakelen door de hidden file msdos.sys aan te passen).

Edit: probeer aub als je Novell gaat "uitproberen" eerst de tips die in je oudere topic (Novell NetWare (6.5) Server Opzette ??) voorbij zijn gekomen. En een boek aanschaffen is ook aan te raden. Dit zeg ik omdat als je Novell vragen van het niveau van deze post (is vrij laag ;)) hier op GoT gaat zetten, sommige mensen snel geirriteerd raken, en je topics waarschijnlijk snel een slotje gaan krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door Mike Jarod op 04-12-2003 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohkee nou daar kijk ik later wel eventjes naar :P
iedergeval supersbedankt !! eindelijk na de 3e install kan ik hem starte :P

duurt wel superlang maarjah de specs van die pc zijn ook niet al tebest (P3 600mhz- 512mb)
Pagina: 1