Toon posts:

stuff op dvd branden

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb gisteren een dvd gebrand. Hierop heb ik Bin-bestanden gezet (games), maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de setup daarvan kan draaien, want als ik op de dvd kijk dan zie ik ze gewoon nog als Bin-bestanden :?

Ik heb de dvd gebrand mbv Nero 6 Ultra Edition en heb DVD [ISO] gekozen bij het branden

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 08:58

-ET-

Phone Home

kijk even in de SA FAQ

Software Algemeen FAQ

hierin staat precies beschreven hoe je dit moet doen.

Verwijderd

download: daemon tools. Dit is freeware en hiermee kan je bin bestanden laden op een virtuele cdrom schijf. Werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
download: daemon tools. Dit is freeware en hiermee kan je bin bestanden laden op een virtuele cdrom schijf. Werkt perfect

deze heb ik, maar ik wil gewoon dat de spellen normaal gebrand worden zoals op een normale cd. Dus dat als je op de dvd kijkt dat je dan gewoon kunt dubbelklikken op het bestandje om zo het spel te installeren.

en -ET-,

op de link staat wel het volgende *.BIN (CDRWin, Fireburner, CDRWin, Alcohol 120%)

moet ik dus alles via alcohol 120% op de dvd zetten ?
oja via Nero ging het normaal ook dat je Bin-bestanden erop kon branden of is dat anders bij een dvd :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:38 ]

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:58

KroeT

[...]

Zo'n bin bestand kan je door de .cue file te selecteren in Nero (Nero -> Recorder -> Burn Image -> selecteer de .cue -> Burn) op een cd branden. Dan heb je alleen gewoon 1 spel op 1 cd.

Je kan wrs met isobuster de bin uitpakken, en dan op de normale methode op de dvd branden, maar of je er dan ook 3 spellen op kan zetten die allemaal normaal functioneren weet ik niet.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Dan moet je even de search gebruiken en zoeken op "branden bin file" oid

Er hoort namelijk een .cue file bij die bin, dat zijn instructies voor je brandprogramma hoe het de bin moet branden.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het probere..

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krijg een beetje het idee dat je niet helemaal doorhebt wat een BIN/ISO is. Dit zijn soortje van images van bv een cdrom. Je kan met bovengenoemde programma's deze bestanden wegbranden op cd/dvd en dan heb je weer de originele cd (dus geen image). Zie het als een soort zip file voor complete cd's. Kortom een zooi BIN's op DVD zetten vind ik persoonlijk niet zo handig, tenzij je echt mbv programma's zoals hierboven een virtuele schijf aan wilt maken.

Als ik nu de basics onnodig uitleg -> zorrie :)

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 04 december 2003 @ 16:43:
Krijg een beetje het idee dat je niet helemaal doorhebt wat een BIN/ISO is. Dit zijn soortje van images van bv een cdrom. Je kan met bovengenoemde programma's deze bestanden wegbranden op cd/dvd en dan heb je weer de originele cd (dus geen image). Zie het als een soort zip file voor complete cd's. Kortom een zooi BIN's op DVD zetten vind ik persoonlijk niet zo handig, tenzij je echt mbv programma's zoals hierboven een virtuele schijf aan wilt maken.

Als ik nu de basics onnodig uitleg -> zorrie :)
Kweet ongeveer wel wat het zijn das niet het probleem. Ik wil juist de BIN files die ik erop brand NIET als image erop hebben maar zoals bv een normale orginele cd (spel), dat je dan gewoon kunt installeren. Ik ben nu zelf bezig eraan... ik laat wel wat weten ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:19:
Kweet ongeveer wel wat het zijn das niet het probleem. Ik wil juist de BIN files die ik erop brand NIET als image erop hebben maar zoals bv een normale orginele cd (spel), dat je dan gewoon kunt installeren. Ik ben nu zelf bezig eraan... ik laat wel wat weten ;)
Ok, dat gaat wel lukken met bovenstaande programma's. Wil je de volgende keer als je een probleem hebt eerst de Search raadplegen aub? deze vraag is echt al honderden keren voorbij gekomen :).

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt met winISO de bin-bestanden om te zetten en die op een dvdrw te zetten. thnx guys ;)

MikeJarod:

sorry ik heb er naar gezocht maar ik kwam er niet uit |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 21:07 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 11:08
Gebruik gewoon DVD decrypter. Die kan eigenlijk alle images wel fikken, ook zonder cue files :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.