Toon posts:

Wel netwerk geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win 98 machine. Krijgt wel gewoon IP adres van DHCP en kan binnen het netwerken andere machines benaderen maar kan geen verbinding meer maken met internet terwijl dit eerst wel kon... dit is pas vanaf het installeren van een tv-kaart! Heb de tv-kaart en de software ervan alweer verwijderd maar geeft nogsteeds hetzelfde resultaat.

Daarna heb ik geprobeerd om bij mij thuis in het netwerk de pc te hangen en op internet te komen...netwerk geen probleem maar internet lukt niet...zelf niet als ik een proxy opgeef in internet explorer....

ik heb al een nieuwe netwerkkaart erin gezet maar nogsteeds hetzelfde probleem...

wie weet wat ik nog meer kan doen? :'(

Verwijderd

vooraan beginnen.

Goed:
TCP/IP instellingen, IP op automatisch, geen handmatige DNS servers of default gateway.
eventueel checken in DOS box met IPCONFIG /ALL
tracert naar je ICS machine/router. als dat werkt, nogmaals tracert nu naar de buitenkant. als DAT werkt, tracert naar het IP adres van een leuke website (tip: yahoo.com is pingable)
als DAT ook werkt, tracert naar www.yahoo.com.
als DAT werkt, internet explorer configuratie nazien en eventueel handmatig opnieuw instellen.

bij wel respons op IP adres van yahoo maar niet op www.yahoo.com -> je DNS gaat niet goed. heb je DNS servers opgegeven in de TCP/IP config, en zo niet, doe dat dan alsnog.

Als dit gewoon werkt allemaal, kun je eens proberen TCP/IP weg te gooien en op nieuw te installeren (na een reboot), win98 is nogal brakjes qua netwerk en je zou de eerste niet zijn die merkt dat z'n TCP/IP stack gewoon ziek is en euthanasie vereist.