Ik heb pas n nieuw moederbord, cpu en geheugen gekocht. Gigabyte GA-8IPE1000-L, pentium 2,4C en 256mb a-data (of v-data; verschilt dat?). Nu heb ik de FSB lopen op 276 ipv standaard 200 (x4 uiteraard). En t geheugen loopt (door instelling in bios: x1,66 ipv x2) volgens CPU-Z op 221 (x2=442) en volgens Gigabyte's Easytweak op 458. Mijn vraag is nu, hoever zou ik nog kunnen gaan en is dit niet gevaarlijk voor t reepje geheugen? 't is geen echt overklokmerk ofzo dacht ik.
Er is niet te zeggen tot hoever je kan overclocken - daar zijn gewoon geen garanties voor en er zijn gewoon teveel factoren die erin meespelen. Gewoon proberen tot hoever je stabiel kan komen dus 
Dat geheugen kan ook best wat hebben, als het echt fout gaat blijft je pc gewoon hangen of hij reboot automatisch, en dan moet je of je volts (van het geheugen) wat hoger zetten of de boel lager clocken.
Dat geheugen kan ook best wat hebben, als het echt fout gaat blijft je pc gewoon hangen of hij reboot automatisch, en dan moet je of je volts (van het geheugen) wat hoger zetten of de boel lager clocken.
[ Voor 34% gewijzigd door Remy op 04-12-2003 14:46 ]
Je merkt vanzelf dat het instabiel wordt.
Ook zijn er progjes om te testen op fouten, zoals Memtest. Zodra Memtest aangeeft dat er foutjes gemaakt worden kun je het een stukje lager klokken.
Succes!
Ook zijn er progjes om te testen op fouten, zoals Memtest. Zodra Memtest aangeeft dat er foutjes gemaakt worden kun je het een stukje lager klokken.
Succes!
Koekie?
Dit heeft niets met Processors, Mobo's & Geheugen van doen. Immers, jouw CPU loopt standaard uitstekend? 
Maargoed, lees dus de overclocking basics in de FAQ van het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling
Trouwens, ik zie zojuist dat dit jouw eerste post is op GoT. Bij deze Welkom op GoT
Maar gezien de inhoud van dit topic heb ik niet het idee dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] hebt doorgenomen. Doe dat alsnog en dan met name het forumgedrag gedeelte, zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dat maakt het surfen op dit forum alleen maar prettiger
Maargoed, lees dus de overclocking basics in de FAQ van het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling
Trouwens, ik zie zojuist dat dit jouw eerste post is op GoT. Bij deze Welkom op GoT
Dit topic is gesloten.
![]()