Toen ik gister mijn fsb van 222 naar 200 zette en het V van mijn nb van 1.7 naar 1.5 verlaagde en mijn bios safede vloog ineens na 2 sec mijn beeld op oranje.
Ik zat dus al zo van okee pech gewoon ff bios reset maar nee hoor hetzelfde ja dan ga je aan je cpu twijfelen. Ik had nog een werkende 1800+ naast me liggen dus die erin gedaan en helaas nog geen boot! (of eigenlijk gelukkig want mijn 2800+ is heilig voor me
) Maarja ik dus maar voor de zekerheid geheugen in een ander slot gestoken en nog niks! (geheugen doet het wel in mijn ouders nf7-s) Dan blijven er nog maar twee dingen over mijn vga-kaart of moederbord zelf. (waarvan de fans enz. wel gaan draaien) Dus ik een pci vga-kaart gepakt en die erin gedaan nogsteeds niks ja dan blijft er maar 1 ding over je moederbord. Je gaat natuurlijk denken aan je bioschip (die wel vaker wil overlijden in Nforce2 borden) dus ik heb die met behulp van het bord van mijn ouders geflasht (in windows van bios chip wisselen en daar ook het nieuwste bios opzetten en vervolgend de standaard bios er weer in doen en de opnieuw geflashde terug naar mijn pc) dit hielp ook niet dus heb ik voor de zekerheid ook nog het bios-chip van mijn ouders zelf geprobeerd in mijn moederbord maar dit mocht ook al niet helpen
.
als ik nu probeer te booten dan zie ik zodra ik op power-on druk 1sec de 3 lampjes van mijn toetsenbord branden en vervolgens niks meer ook hoor ik geen windows draaien.
ik vind het dus vreemd dat zodra ik mijn pc aanzet ik wel mijn toetsenbord zie opleven (voor 1sec) en alles aan gaat (behalve mijn monitor) maar er vervolgs niks gebeurt.
hopelijk kan iemand mij helpen en anders word het maar een nieuw bord en deze rma wat wel weer een weekie of 6 zal innemen
Ik zat dus al zo van okee pech gewoon ff bios reset maar nee hoor hetzelfde ja dan ga je aan je cpu twijfelen. Ik had nog een werkende 1800+ naast me liggen dus die erin gedaan en helaas nog geen boot! (of eigenlijk gelukkig want mijn 2800+ is heilig voor me
als ik nu probeer te booten dan zie ik zodra ik op power-on druk 1sec de 3 lampjes van mijn toetsenbord branden en vervolgens niks meer ook hoor ik geen windows draaien.
ik vind het dus vreemd dat zodra ik mijn pc aanzet ik wel mijn toetsenbord zie opleven (voor 1sec) en alles aan gaat (behalve mijn monitor) maar er vervolgs niks gebeurt.
hopelijk kan iemand mij helpen en anders word het maar een nieuw bord en deze rma wat wel weer een weekie of 6 zal innemen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:00 . Reden: leesbaarheid ]