NF7-S start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gister mijn fsb van 222 naar 200 zette en het V van mijn nb van 1.7 naar 1.5 verlaagde en mijn bios safede vloog ineens na 2 sec mijn beeld op oranje.
Ik zat dus al zo van okee pech gewoon ff bios reset maar nee hoor hetzelfde ja dan ga je aan je cpu twijfelen. Ik had nog een werkende 1800+ naast me liggen dus die erin gedaan en helaas nog geen boot! (of eigenlijk gelukkig want mijn 2800+ is heilig voor me ;) ) Maarja ik dus maar voor de zekerheid geheugen in een ander slot gestoken en nog niks! (geheugen doet het wel in mijn ouders nf7-s) Dan blijven er nog maar twee dingen over mijn vga-kaart of moederbord zelf. (waarvan de fans enz. wel gaan draaien) Dus ik een pci vga-kaart gepakt en die erin gedaan nogsteeds niks ja dan blijft er maar 1 ding over je moederbord. Je gaat natuurlijk denken aan je bioschip (die wel vaker wil overlijden in Nforce2 borden) dus ik heb die met behulp van het bord van mijn ouders geflasht (in windows van bios chip wisselen en daar ook het nieuwste bios opzetten en vervolgend de standaard bios er weer in doen en de opnieuw geflashde terug naar mijn pc) dit hielp ook niet dus heb ik voor de zekerheid ook nog het bios-chip van mijn ouders zelf geprobeerd in mijn moederbord maar dit mocht ook al niet helpen :( .
als ik nu probeer te booten dan zie ik zodra ik op power-on druk 1sec de 3 lampjes van mijn toetsenbord branden en vervolgens niks meer ook hoor ik geen windows draaien.
ik vind het dus vreemd dat zodra ik mijn pc aanzet ik wel mijn toetsenbord zie opleven (voor 1sec) en alles aan gaat (behalve mijn monitor) maar er vervolgs niks gebeurt.

hopelijk kan iemand mij helpen en anders word het maar een nieuw bord en deze rma wat wel weer een weekie of 6 zal innemen :( O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:00 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets in je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik zou dit ook in je voeding zoeken

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:24:
Misschien iets in je voeding?
een enermax 550W helemaal standaard en voor de rest gaat wel alles aan dus stroom levert hij nog wel enige redenatie waarom jij aan mijn voeding denkt?
nee hij is helemaal standaard

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt .. Overigens zou ik ter bevordering van de leesbaarheid wat meer hoofdlettertjes en leestekentjes op de juiste plaatsen in de startpost zetten ;) Ik moest de tekst wel 10x herlezen eer ik het kon interpreteren :X

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 04-12-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 04 december 2003 @ 14:50:
Titel verfatsoenlijkt .. Overigens zou ik ter bevordering van de leesbaarheid wat meer hoofdlettertjes en leestekentjes op de juiste plaatsen in de startpost zetten ;) Ik moest de tekst wel 10x herlezen eer ik het kon interpreteren :X
heb geprobeerd hem te verduidelijken. (mijn nl. is nogal slecht kwa grammatica)
heb voor de zekerheid ook ander geheugen geprobeerd dus het is dan of de voeding volgens jullie of idd het moederbord (waarom denken jullie nou aan de voeding :? )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vertaalpoging:
Toen ik gisteren de FSB van 222MHz naar 200MHz terugzette en het voltage van mijn northbridge van 1.7V naar 1.5V verlaagde en daarna de de BIOS opsloeg, vloog mijn beeld na 2 seconden ineens op oranje.

Ik zat dus al zo van te denken: oké da's pech hebben, gewoon even BIOS resetten dus .. Maar nee hoor, er gebeurde hetzelfde. Ik twijfelde aan mijn CPU, dus ik verving de CPU door een werkende XP1800+ die ik nog naast me had liggen. Maar helaas bootte de computer hier ook mee (of eigenlijk: gelukkig maar, want mijn XP2800+ is heilig voor mij ;) ).

Maarja, ik had dus maar voor de zekerheid het geheugen in een ander slot geduwd. Ook dit hielp niet (het geheugen doet het wel in de NF7-S van mijn ouders). Er blijven dus 2 dingen over: de videokaart of het moederbord (waarvan de fans overigens wel gaan draaien). Ik heb hierna dus een PCI videokaartje erin geprikt, maar zelfs dit loste het probleem niet op. Dan blijft er 1 ding over: het moederbord. Ik dacht natuurlijk aan de BIOS chip, dus ik had een hotflash naar de standaard versie gedaan met behulp van het moederbord van mijn ouders. Ook dat hielp niet. Ik heb ook de BIOS chip van het moederbord van mijn ouders in mijn moederbord geprikt, echter zonder resultaat.

Als ik nu probeer te booten, dan zie ik zodra ik op Power-on druk 1 seconde de 3 lampjes van mijn toetsenbord branden en vervolgens gebeurt er niks meer. Ik hoor de windows ook niet opstarten. Ik vind het dus vreemd dat zodra ik mijn PC aanzet ik wel mijn toetsenbord zie opleven maar er vervolgens niks gebeurt?

Hopelijk kan iemand mij helpen en anders word het maar een nieuw bord en deze een RMA, wat wel weer een weekje of 6 zal duren :(
Sja, ik vrees toch dat het je moederbord is .. Extreme overclocks vergen veel van je hardware en ik denk dat je moederbord na "verplicht" hard werken de laatste adem heeft uitgeblazen na het verlagen van de settings.

edit:
Oh, je had je startpost al aangepast, zie ik nu :D Nouja, kan gebeuren :+

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-12-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je kennis op het gebied van hardware en voornamelijk OC ( :Y) ) en wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik ook dat het je plank is, je voeding zal vast en zeker het probleem niet zijn, lijkt mij.

Hoe hard heb je dat beestje nou laten lopen en voor hoe lang :? Denk dat, zolas BalusC al zei, je plank zijn laatste adem heeft uitgeblazen :'(

Toch vaag dat dat gebeurt als je hem een beetje rust gunt door je settings te verlagen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:20:
Gezien je kennis op het gebied van hardware en voornamelijk OC ( :Y) ) en wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik ook dat het je plank is, je voeding zal vast en zeker het probleem niet zijn, lijkt mij.

Hoe hard heb je dat beestje nou laten lopen en voor hoe lang :? Denk dat, zolas BalusC al zei, je plank zijn laatste adem heeft uitgeblazen :'(

Toch vaag dat dat gebeurt als je hem een beetje rust gunt door je settings te verlagen |:(
3 dagen @ 222fsb helemaal standaard, 100% stable volgens pifast, games en prime95 temperaturen binnen de gevaren zone ik vind het jmmr dat hij het dan zo snel opgeeft ik heb het bord 2e hands en heb de eerste 2 dagen helemaal standaard gedraaid ik ga me dus afvragen wat de vorige eigenaar gedaan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:32:
[...]

3 dagen @ 222fsb helemaal standaard, 100% stable volgens pifast, en prime95 temperaturen binnen de gevaren zone ik vind het jmmr dat hij het dan zo snel opgeeft ik heb het bord 2e hands en heb de eerste 2 dagen helemaal standaard gedraaid ik ga me dus afvragen wat de vorige eigenaar gedaan heeft!
Ik zou het bordje niet te snel afschrijven, heb in het Abit AN7/NF-7 topic al verschillende posts gezien van users die opeens hun bordje weer levend haddne, na een dag of 2.... Astennu en Serenity geloof ik?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:03 . Reden: WTF is tweakers aan het doen met die commercialshit :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 16:02:
[...]

Ik zou het bordje niet te snel afschrijven, heb in het Abit AN7/NF-7 topic al verschillende posts gezien van users die opeens hun bordje weer levend haddne, na een dag of 2.... Astennu en Serenity geloof ik?
rising dead one weet niet als hij het van het weekend niet doet gaat hij toch echt RMA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:43:
[...]

rising dead one weet niet als hij het van het weekend niet doet gaat hij toch echt RMA!!
Wat denk je wat?!!? Ik gisteren m`n bordje overgeclocked, bios saven, rebooten, crash.... Ik denk, oke, cmos clearen --> geen effect, baterrij eruit, stroom eraf, uurtje wachten, shit weer aansluiten --> geen effect 8)7 |:(

Lijkt erop dat we in hetzelfde schuitje zitten m8 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Zoals ik ergens anders ook al gepost heb: ik had dit dus ook. Na een weekje open op me nureau gelegen te hebben met de jumpert op CMOS clear deed hij het weer. Haal dus eens de stroom eraf en laat het een dagje liggen met je de jumpert op CMOS clear (desnoods ook nog batt. eruit). Grote kans dat hij het dan opeens weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Insert ingehouden tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al een dag zonder stoom laten liggen, ja ook insert ingehouden maar is het bij jou (takemenow) ook zo dat alles aangaat je ook even je lampjes ziet knipperen en er voor de rest ineens gewoon niks meer gebeurt (net een soort van stanby)

edit:
ik heb nou nu het van meerdere gehoord te hebben mijn atx stekkers nogmaals los gehaald dit maal inc. alle andere shit aan cables (sata, molex en ide) alleen het mem, cpu en vga zit er nog in, batterij ligt er ook uit en heb voor de zekerheid een andere jumper als de standaard op reset gezet ik zal hem morgen na school wel weer ff testen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag bij Funprice mijn mobo omgeruild voor een nieuwe ;) Heb mijn oude vanaf vrijdag tot en met vanmorgen op clear cmos laten staan met alles eruit...mocht niet baten.

Nu weer een nieuwe NF7-S, kijken hoe lang ie het uithoudt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Jezus zeg, wat is er aan de hand met die planken. Ze mogen dan misschien wel hard lopen, maar gaan dood bij het leven.

Zou je eens kunnen checken of overal nog wel de goede voltages op staan met een multimetertje. Ik vermoed dat er ergens bij je mosfetjes iets niet helemaal goed is. Zeker als je hoge voltages door je proc heen jaagt, waar in maar ff vanuit ga, aangezien je Phase Change koeling hebt, willen de mosfetjes dat niet altijd even leuk vinden.

Mijne zijn ooit verschoven door de warmte en maken nu kortsluiten. Ik denk dat ze bij jouw gewoon niet meer werken.

offtopic:
Waarom VYW als je je plank nog niet eens mod :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik denk niet dat alleen die planken vaker sneuvelen dan andere. Had de Asus A7N8X serie daar ook niet last van? Dus dat ze na bios flash niet meer willen booten.

Dat is wel jammer? Was het ook nog een speciale versie ofzo? Met zo'n A4 Southbridge?

Gewoon hopen op RMA denk ik dan maar! Succes

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 07 december 2003 @ 17:30:
Jezus zeg, wat is er aan de hand met die planken. Ze mogen dan misschien wel hard lopen, maar gaan dood bij het leven.

Zou je eens kunnen checken of overal nog wel de goede voltages op staan met een multimetertje. Ik vermoed dat er ergens bij je mosfetjes iets niet helemaal goed is. Zeker als je hoge voltages door je proc heen jaagt, waar in maar ff vanuit ga, aangezien je Phase Change koeling hebt, willen de mosfetjes dat niet altijd even leuk vinden.

Mijne zijn ooit verschoven door de warmte en maken nu kortsluiten. Ik denk dat ze bij jouw gewoon niet meer werken.

offtopic:
Waarom VYW als je je plank nog niet eens mod :? :P
alles was not standaard (zie startpost) zo ook de cooling dus (gewoon air) mijn phase-change word momenteel in een nieuw huis(je :P ) geplaatst
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:06:
Heb vanmiddag bij Funprice mijn mobo omgeruild voor een nieuwe ;) Heb mijn oude vanaf vrijdag tot en met vanmorgen op clear cmos laten staan met alles eruit...mocht niet baten.

Nu weer een nieuwe NF7-S, kijken hoe lang ie het uithoudt :Y)
daar heb ik mijne ook vandaan en ga ik hem maandag voor rma naar terug sturen, bij jou gaven ze dus gewoon een nieuwe toen bleek dat hij defect was? (meschien had jij wel dezelfde mobo als mij (kwa reeks) en dus ook dezelfde fout erin waardoor hij er ineens mee gestopt is :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb voor de zekerheid na het nog veel gelezen te hebben mijn nf7-s nogmaals 24 uur op reset gehouden met alles eruit en daarna weer aangesloten maar helaas echt niks en hij gaat morgen dus ook 100% zeker voor RMA

Verwijderd

Topicstarter
Het word steeds leuker net mijn nieuwe abit nf7-s binnen gehad, sluit alles aan en precies hetzelfde als in de startposte beschreven.
Ik dus gauw naar mijn ouders pc en toch maar ff hun voeding geprobeerd maar nee hoor :(
Nu ben ik dus bang dat mijn cpu, vga of voeding dit veroorzaakt alleen vraag ik mij af hoe ik hier8er kan komen zonder nog meer schade bij moederborden aan te richten.
In eerste instantie ga ik er vanuit dat de voeding het is ik ga zometeen even de waardes doormeten maar als het idd aan mijn voeding ligt is enermax dan ook verplicht de schade die hun product bij mij heeft aangericht te vergoeden?

Ik krijg alweer vragen als is je enermax gemod nee jongens alles wat ik momenteel gebruik is 100% standaard!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:43 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:17
bij jou zit het ook nooit mee he :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gipsy King schreef op 11 december 2003 @ 15:40:
bij jou zit het ook nooit mee he :'(
daar ben ik nu ook wel 8er ja en dit betekent ook dat mijn pc78 projectje nog langer stil komt testaan omdat ze mijn mobo + voeding nodig hebben.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

tja nf7-s kan je goed overclocken. maar net als je een sporter verboden middele gebruikt krijgt hij sneller last van ziektes wat bij mobo's meestal dood gaan betekend.
levensduur wordt gewoon veel lager als je extreem overclockt dat is te verw8en lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door gakkethijs op 11-12-2003 15:50 . Reden: typ foutjes ]

Verwijderd

Topicstarter
gakkethijs schreef op 11 december 2003 @ 15:49:
tja nf7-s kan je goed overclocken. maar net als je een sporter verboden middele gebruikt krijgt hij sneller last van ziektes wat bij mobo's meestal dood gaan betekend.
levensduur wordt gewoon veel lager als je extreem overclockt dat is te verw8en lijkt mij.
lees is voordag je onzin uitkraamt man deze komt net uit de doos en doet het meteen al heb nog nieteens een x beeld gehad met dit moederbord.
Iets vermoord mijn mobo's als je het mij vraagt alleen is de vraag wat kan er allemaal een mobo deze symptonen aanbrengen!?! :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:57 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vooral stroom/kortsluiting is een van de mogelijkheden dat een mobo kan vermoorden.
Bij mij is een keer een mobo stuk gegaan omdat een ethernet kaart, die door bliksem inslag kapot was gegaan, in mijn mobo zat.

Verwijderd

Topicstarter
VinnieWeiss schreef op 11 december 2003 @ 15:59:
Vooral stroom/kortsluiting is een van de mogelijkheden dat een mobo kan vermoorden.
Bij mij is een keer een mobo stuk gegaan omdat een ethernet kaart, die door bliksem inslag kapot was gegaan, in mijn mobo zat.
ik moet zien uit te vinden wat het is het meest voor de hand liggende lijkt met de voeding gevolgt door de vga en eventueel nog mijn cpu maar ik vind het echt vreemd.
ook mag ik nog maar is voor elkaar gaan krijgen dat enermax/power-color/amd (een van de 3 is schuldig) mijn dode producten gaan vergoeden

Verwijderd

Heb je de batterij al nagemeten, misschien is die namelijk niet meer goed?

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

een ding lees ik eigenlijk niet nu, hoe zit het met je 2800
doet die het wel in die andere pc? evt met je eigen geheugen, dan weet je zeker dat het je mobo is nl...

Verwijderd

Topicstarter
DoingK schreef op 11 december 2003 @ 16:19:
een ding lees ik eigenlijk niet nu, hoe zit het met je 2800
doet die het wel in die andere pc? evt met je eigen gehuegen, dan weet je zeker dat het je mobo is nl...
ik heb in mijn vorige mobo precies hetzelfde meegemaakt ik had nog een 1800+ liggen waarvan ik zeker weet dat die het deed en het bord deed niks meer.
ik heb net de waardes van mijn voeding nagemeten en deze waren zoals ze horen tezijn, 12,46 / 5,1x / 3,46 lijkt me niet dodelijk.

• DoingK

DoingK

maar nou weet ik nog niet of je de 2800 in die andere pc getest hebt

Verwijderd

Sorry ik bedoelde de batterij van je bios, Ik heb wel eens meegemaakt dat als deze niet meer goed functioneert, de pc niet meer opstart.

Verwijderd

Topicstarter
net nog even een andere cpu erin gedaan hetzelfde toen d8 ik van laat ik mijn pc-speaker is aansluiten nu geeft die steeds 1 lange piep iemand die weet wat dit inhoud :?

• DoingK

DoingK

je hebt een andere cpu in je mobo gedaan, en dat werkt dus niet?
en je eigen xp2800+ werkt wel? in mobo van je ouders?

en 1 lange piep is vast wel op te zoeken in het boekje van je mobo (en als je er 2 van dat mobo in huis hebt, dan moet je bijna wel een boekje hebben)
anders staan ze vast wel online....

Verwijderd

een lange piep lijkt me een geheugen probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:50:
een lange piep lijkt me een geheugen probleem...
je bent geweldig je hebt gelijk 1 van de modules is ongeldig.
de ander doet het, doe ik de dode erin dan piept hij en boot hij niet, doe ik ze er samen in hetzelfde enkel doe ik mijn goede er alleen in boot hij meteen heerlijk nu enkel mijn geheugen terug sturen dit was nieuw en nog ongebruikt een dus DOA!

nog eventjes ter zijner wegen dit was dus niet het probleem met mijn andere moederbord want ik heb nog geheugen uit mijn ouders pc geprobeerd die hetzelfde moederbord ook nog is bezitten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 22:32 ]

Pagina: 1