Ik heb freebsd 5.1 geinstalleerd en wilde mysql compileren.
Tijdens de configure kreeg ik de volgende melding:
ik heb egcs gedownload en heb geprobeerd die te compilen. De configure gaat goed, maar als ik dan make doe, krijg ik deze foutmelding:
ik heb hier op GoT gezocht en in de discussie groepen met Google, maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Wie kan me helpen?
Tijdens de configure kreeg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
| checking if conversion of longlong to float works... Segmentation fault (core dumped) no configure: error: Your compiler cannot convert a longlong value to a float! If you are using gcc 2.8.# you should upgrade to egcs 1.0.3 or newer and try again |
ik heb egcs gedownload en heb geprobeerd die te compilen. De configure gaat goed, maar als ik dan make doe, krijg ik deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| strerror.c:465: conflicting types for `sys_nerr' /usr/include/stdio.h:350: previous declaration of `sys_nerr' strerror.c: In function `strtoerrno': strerror.c:774: warning: implicit declaration of function `strcmp' *** Error code 1 Stop in /tmp/egcs/libiberty. *** Error code 1 Stop in /tmp/egcs. |
ik heb hier op GoT gezocht en in de discussie groepen met Google, maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Wie kan me helpen?