Ok, nadat ik eindelijk mn netwerkje tussen twee pc's aan de gang heb gekregen ging het gister weer goed fout. Het is echt heel erg raar:
Situatie
PC beneden (P4 winxp home) is aangesloten op chello kabelmodem met een NIC
nog een NIC erin en een crosskabel naar boven.
PC boven (p2 333 winxp prof) met een NIC.
Alles werkt eindelijk en ik zat te internetten en opeens uit het niets kon ik geen internet pagina's meer bezoeken. Wél had ik nog MSN en kon nog op de HD van PC beneden komen. Ik alles ff nagekeken en stond nog goed.
Nou ff opnieuw opstarten dan maar en vervolgens doet niks het meer.
De NIC boven krijgt telkens maar een 169.254.*.* adres. Wat betekent dat XP geen connectie met beneden kan vinden (toch?)
Ik kan niet pingen naar beneden.
Ik heb geprobeerd alle settings handmatig in te voeren. (maar weet niet zeker of ik wel alles goed heb ingevoerd)
Ik heb de NIC boven op 10/half modus gezet
Ik heb de netwerkkaart verwijderd zowel softwarematig als hardware matig.
Ander PCI slot geprobeerd, andere NIC geprobeerd.
Ik heb de tcp/ip instellingen gereset dmv netsh int ip reset in een cmd window. (alleen boven)
Ik weet dat het probleem bij de pc boven moet liggen want als ik de crosskabel in mn xbox plug kom ik zonder problemen op Live.
De search heb ik dus uitvoerig gebruikt...
ik heb zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Heeft iemand nog een idee, of anders iets van een stappenplan, misschien heb ik bovenstaand wel in de totaal verkeerde volgorde uitgeprobeerd.
ik ben benieuwd!
Situatie
PC beneden (P4 winxp home) is aangesloten op chello kabelmodem met een NIC
nog een NIC erin en een crosskabel naar boven.
PC boven (p2 333 winxp prof) met een NIC.
Alles werkt eindelijk en ik zat te internetten en opeens uit het niets kon ik geen internet pagina's meer bezoeken. Wél had ik nog MSN en kon nog op de HD van PC beneden komen. Ik alles ff nagekeken en stond nog goed.
Nou ff opnieuw opstarten dan maar en vervolgens doet niks het meer.
De NIC boven krijgt telkens maar een 169.254.*.* adres. Wat betekent dat XP geen connectie met beneden kan vinden (toch?)
Ik kan niet pingen naar beneden.
Ik heb geprobeerd alle settings handmatig in te voeren. (maar weet niet zeker of ik wel alles goed heb ingevoerd)
Ik heb de NIC boven op 10/half modus gezet
Ik heb de netwerkkaart verwijderd zowel softwarematig als hardware matig.
Ander PCI slot geprobeerd, andere NIC geprobeerd.
Ik heb de tcp/ip instellingen gereset dmv netsh int ip reset in een cmd window. (alleen boven)
Ik weet dat het probleem bij de pc boven moet liggen want als ik de crosskabel in mn xbox plug kom ik zonder problemen op Live.
De search heb ik dus uitvoerig gebruikt...
ik heb zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Heeft iemand nog een idee, of anders iets van een stappenplan, misschien heb ik bovenstaand wel in de totaal verkeerde volgorde uitgeprobeerd.
ik ben benieuwd!