Toon posts:

hoeveel dpi negatief inscannen voor A4 print

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
via de faq's toch geen duidelijk antwoord,meer hoe en hoe duur en uitbesteden...via psp en negatief module op Epson 1250 wil ik wat kb kleur negatieven inscannen waarbij het max. 20/25 is dat wordt geprint via Kruidvat. Hoe diep moet ik scannen (300/600/1200/2400 ?)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Hoe groot wil je ze afgedrukt hebben? Max is 20/25 wat? koeien?
En waarom inscannen en niet gewoon direct de dia's/negatieven laten afdrukken?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Met een 2700 dpi diascanner druk je een A4 af op 200 dpi. Afhankelijk van je kwaliteitseisen is dat op het randje van acceptabel. Je had dit natuurlijk ook zelf kunnen uitrekenen, want je weet hoe groot een dia is en ook hoe groot een A4'tje is (namelijk 20x25 koeien).

Je kan het trouwens ook door de HEMA fotoservice laten doen. Die drukken af van dia. Wellicht Kruidvat ook?

[ Voor 19% gewijzigd door rollebol op 04-12-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, kwezels ipv koeien...
je scant zelf omdat je een bepaalt effect kunt bereiken.....zie de hema nog niet photoshoppen of zo.
gewoon simpel...hoe houd ik een aanvaardbare afdruk die ik online verzend...met 72 dpi is het duidelijk, maar een overdaad hoeft ook niet....

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Online verzenden naar kruidvat? Zie mijn post en de FAQ op de HEMA-site over resolutie. Zij drukken op 300 dpi af, ik neem aan dat Kruidvat hetzelfde proces gebruikt. Je moet volgens mij (uit het hoofd, herinnering, niet nagerekend) op 3200 dpi je negatiefdia scannen wil je dat redden. Dat kan je met een dia-opzetstuk op een normale scanner wel vergeten, maar meestal is ook een iets lagere resolutie wel genoeg.

Eigenlijk heb ik in de eerste reactie al genoeg info gegeven. ;)

Verwijderd

Topicstarter
negatief is het dus....geen dia en...ik wil het bewerken en..kruidvat is CEWE color en dat is beter dan Hema
bedankt
dante

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Zelf scan ik m'n 35mm film altijd in op 3800*3800 dpi (worden ~10 mb jpgs (ongecomprimeerd)) en als ik zelf afdruk zijn ze haartje scherp.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Een beetje scansoftware heeft wel de mogelijkheid je uiteindelijke formaat en netto DPI op te geven (of percentage/netto dpi). Dan rekent dat ding wel uit wat ie nou moet gebruiken. Maar ok, das bij een beetje scan-software zo ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
prima antwoord willem
thanks
Pagina: 1