Wat is de beste firewall voor een proxyserver

Pagina: 1
Acties:

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Wat is de beste firewall voor een proxyserver. Ik heb Windows NT en MS proxy geinstalleerd, nou is mijn vraag wat voor firewall kan ik het beste installeren. Ik heb zonealarm al geprobeerd, maar als er een applicatie vraagt om toegang wordt alles geblocked, totdat ik een actie geef.

• robbus
anyone!!!

• robbus
anyone!!!!

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:15
Zelf gebruik ik atGuard. Reageert op elk in en uitgaande adres. Als er een adres binnenkomt dan krijg je een venster te zien die je dan toegang kan geven of juist niet.
En het kan meerdere dingen tegenhoude (cookies, ads....)

Je wil dan ook niet weten hoeveel portscans er gedaan worden bij mij. :(

Enige nadeel is dat atGuard is overgenomen door Norton geloof ik :( dus als je het wil gebruiken krijg je er gelijk een boel andere dingen bij.

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

op een proxyserver/router moet je ook helemaal geen personal firewall installeren. die zijn bedoeld voor machines waarop interactie met een gebruiker mogelijk is.

in jouw geval zul je een echte (dus geen personal) firewall moeten gebruiken.

het alternatief is het gebruiken van winroute pro omdat je die ook als een (simpele) firewall kunt configureren en er verder helemaal geen interactie nodig is als het programma eenmaal geconfigureerd is.

• robbus
Kan je een voorbeeld noemen van een echte firwall. Is zonealarm pro misshien een optie

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zo te zien is zonealarm pro ook gewoon een personal firewall maar dan eentje voor commercieel gebruik.

wat je nodig hebt is iets wat je remote kunt configureren zodat de proxyserver ergens in een kast kan worden gezet en je gewoon vanaf een client kunt werken.
met winroute pro kan dat als je tenminste wat basiskennis van tcp/ip hebt. die kennis heb je nodig om de tcp/ip filtering rules te configureren.

zonder die basiskennis hoef je ook niet aan andere firewalls te beginnen aangezien dat producten zijn die voor de professionele markt bedoeld zijn en dus wat kennis van een beheerder vragen.

anders zou je eens kunnen kijken of winroute een beetje wil samenwerken met ms proxy. ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 12:08 schreef robbus het volgende:
Kan je een voorbeeld noemen van een echte firwall. Is zonealarm pro misshien een optie
echte pro oplossing??

Raptor.
http://www.axent.com/Axent/Public/Main?section=Products&detail=New/DetailForProducts&ProductFamily=com.webridge.entity.Entity[OID[6649CF7D741DD311B3BB00105AE41FA8]]

To }:O or not to }:O
Thats the question?? :?
Pagina: 1