Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] LED's ik zie door de bomen het bos niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zit met het idee om vier LED's aan te sluiten op mijn HDD LED aansluiting op mijn moederbord en twee LED's aan te sluiten op mijn POWER LED aansluiting op het moederbord. Nu heb ik net de LED faq gelezen en daar stond in dat als ik HDD of POWER LED's wil vervangen, dat ik daar geen weerstand tussen hoef te zetten. Maar als ik er nu meerdere op aansluit moet er dan nog steeds geen weerstand tussen of moet ik 3 van de vier LED's uitrusten met een weerstand of allemaal uitrusten met een weerstand. En klopt het dat ik elke gewenste LED erop aan kan sluiten zolang het maar onder de twaalf volt zit ?? Hiermee bedoel ik dat een 3.2V led niet kapot brand en een 12V led ook gewoon "normaal" licht geeft.
B.V.D

\0/

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Drama schreef op 04 december 2003 @ 13:19:
Ik zit met het idee om vier LED's aan te sluiten op mijn HDD LED aansluiting op mijn moederbord en twee LED's aan te sluiten op mijn POWER LED aansluiting op het moederbord. Nu heb ik net de LED faq gelezen en daar stond in dat als ik HDD of POWER LED's wil vervangen, dat ik daar geen weerstand tussen hoef te zetten. Maar als ik er nu meerdere op aansluit moet er dan nog steeds geen weerstand tussen of moet ik 3 van de vier LED's uitrusten met een weerstand of allemaal uitrusten met een weerstand. En klopt het dat ik elke gewenste LED erop aan kan sluiten zolang het maar onder de twaalf volt zit ?? Hiermee bedoel ik dat een 3.2V led niet kapot brand en een 12V led ook gewoon "normaal" licht geeft.
B.V.D
Je zou ze direct parallel kunnen aansluiten, maar ik weet niet of je mb dat trekt en het moeten wel dezelfde leds zijn, anders gaat er maar 1 van 2 of 4 branden.
Netter en veiler is om een opto coupler te gebruiken voor je hd leds en je power leds direct op de voeding te hangen. Je kan ze zo met 12 volt voeden en ze in serie zetten.

Wat je aan componenten en weerstanden nodig hebt, hangt af van het type led dat je van plan bent om te gebruiken (kleur, hi-bright, etc.)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 22:33
mischien is dit leuk om eens te bekijken

http://www.theledlight.com/ledcircuits.html