Toon posts:

Externe HDD gaat niet verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya, Ik zit hier op een computer met win98SE, en ik moet vanaf een netwerkschijf wat bestanden op een externe harde schijf zetten(het liefst niet gezipped ),een freecom FHD-1 met 20 GB om precies te zijn. De bestanden zijn 5 en 9 Gigabyte. Nu staat er bij het kopieeren dat die 10 min. doet over het overzetten van het bestand van 5 gig. Dit duurt weer een stuk langer maar goed er is vooruitgang, alleen op het laatst wanneer er staat dat het nog 10 sec. duurt springt het opeens naar 7158255 minuten(of iets van dien aard)en na een tijdje houd het op....iemand een idee?Kleinere bestanden gaan wel goed. Moet ik misschien de grote bestanden eerst naar de lokale hdd kopieeren voordat ik ze op de externe hdd zet?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Fat32 kan bestanden tot max 4GB aan.

wellicht licht het daaraan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test eens de beide schijfen met het testtooltje van de fabrikant en draai eventueel memtest86 om jouw geheugen uit te sluiten :)

Zie de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor uitleg en direct-linkjes naar zulke tooltjes. Memtest86 kun je downloaden van www.memtest86.com, zie ook de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen :)

edit:
ilovetechno schreef op 04 december 2003 @ 13:09:
Fat32 kan bestanden tot max 4GB aan.

wellicht licht het daaraan
Scherpe opmerking. Windows 98SE kan alleen FAT32 gebruiken (en geen NTFS dus), dus dat zal het ongetwijfeld zijn. Zie ook OM FAQ - NTFS vs FAT32 :)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 04-12-2003 13:12 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Is je externe schijf geforatteerd in fat 32? Die ondersteunt nl. maar files tot een bepaald aantal gigabytes. 4.5 ofzo dacht'k? Dit zou het dus kunnen verklaren. je zult je externe schijf moeten omzetten naar ntfs.

ik was te traag...

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowrunR op 04-12-2003 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt :D Echt jullie zijn geniaal want dat had ik zelf geheel over het hoofd gezien,dit heeft me echt heel wat klooien bespaard ;) nogmaals bedankt