Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe Samsung e700. Nu wilde ik een verzekering voor dit toestel afsluiten, maar is dit zinvol? Want er zitten erg veel voorwaarden aanvast. En kloppen de verhalen dat je je telefoon in een glas water kan gooien en daarna zonder problemen een nieuwe kan krijgen?
Laatste verhaal klopt niet, want dan heb je zelf je telefoon gesloopt wat makkelijk te achterhalen is. Tevens wordt er steeds vaker een vergelijkbaar toestel gegeven en niet meer de nieuwwaarde zoals vroeger.
Ikzelf vind de verzekering niet zinvol. Eerste jaar heb je toch garantie, en mocht ie daarna kapot gaan dan kun je vaak voor een appel en een ei het toestel al los kopen. Door de snelle ontwikkelingen.
Voor andere dingen heeft de verzekering zich vaak goed ingedekt, ze willen natuurlijk niet snel uitkeren. Hoe dit in de praktijk toegepast wordt weet ik niet.
Persoonlijk vind ik het dus overbodig, maar als je een erg risicomijdend persoon bent kun je het wel overwegen. Het geeft toch net iets meer zekerheid, en je krijgt een leentoestel bij reparatie (wat je natuurlijk weer niet nodig hebt als je nog een oud toestel hebt liggen).
Ikzelf vind de verzekering niet zinvol. Eerste jaar heb je toch garantie, en mocht ie daarna kapot gaan dan kun je vaak voor een appel en een ei het toestel al los kopen. Door de snelle ontwikkelingen.
Voor andere dingen heeft de verzekering zich vaak goed ingedekt, ze willen natuurlijk niet snel uitkeren. Hoe dit in de praktijk toegepast wordt weet ik niet.
Persoonlijk vind ik het dus overbodig, maar als je een erg risicomijdend persoon bent kun je het wel overwegen. Het geeft toch net iets meer zekerheid, en je krijgt een leentoestel bij reparatie (wat je natuurlijk weer niet nodig hebt als je nog een oud toestel hebt liggen).
Ik heb niet voor een verzekering gekozen bij mijn 68i van SE. Ik was aan premies zoveel kwijt dat ik na 14 (of iets in die buurt) maanden evenveel had betaalt aan premie als dat ik kwijt was geweest voor een nieuw toestel. Nou ben ik vrij zuinig op mijn spullen en ik ga er van uit dat ik mijn mobiel meer dan 14 maanden 'heel' houd, oftewel, niet verzekerd.
Je telefoon in een glas water lijkt me niet iets waar een verzekering intrapt.
Je telefoon in een glas water lijkt me niet iets waar een verzekering intrapt.
[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 04-12-2003 12:44 ]
tsja, is niet meer zinvol lijkt mij, zelfs als hij gestolen wordt, krijg je niet eens een nieuwe telefoon....verder zitten er zoveel haken en ogen aan, dat je die premie beter kan opsparen en aan het eind van een jaar, een nieuwe telefoon haalt, of je oude repareert met dit geld.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja, daar zeg je wat, aan het eind van een jaar. Als je er vanuit gaat dat je telefoon zo lang meegaat, hoef je natuurlijk geen verzekering. Maar wat als je telefoon na een maand al kapot gaat?Nitai schreef op 04 december 2003 @ 14:46:
tsja, is niet meer zinvol lijkt mij, zelfs als hij gestolen wordt, krijg je niet eens een nieuwe telefoon....verder zitten er zoveel haken en ogen aan, dat je die premie beter kan opsparen en aan het eind van een jaar, een nieuwe telefoon haalt, of je oude repareert met dit geld.
Ik heb altijd al een verzekering op mijn telefoons gehad en tot afgelopen maand hoefde ik er nooit gebruik van te maken. En als ik de premie had opgespaard, had ik gemakkelijk een nieuwe kunnen kopen. Maar voor mij telt het gemak van een koerier die binnen 2 uur op locatie een nieuwe kwam brengen, en het idee dat het minder erg is als een toestel dat ik pas heb uit mijn handen glijdt of in aanraking komt met een lekke balpen (wat mij is overkomen).
Ook vind ik het een veilig gevoel dat de gesprekskosten worden vergoed na diefstal.
Trouwens: als je telefoon wordt gestolen, krijg je gewoon een nieuwe telefoon hoor! Als je kunt aantonen dat je je telefoon hebt behandeld als een waardevol eigendom is er niets aan de hand. Behandel je telefoon gewoon zoals je je portemonnee zou behandelen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Mijn verzekering keert de vervangingswaarde uit. Dat wil zeggen: hetzelfde toestel mits dat nog leverbaar is. Bij lange levertijden wordt in overleg met de klant een vergelijkbaar toestel geleverd. Is het toestel helemaal niet meer leverbaar, dan krijg je de logische opvolger.Oscar Mopperkont schreef op 04 december 2003 @ 12:44:
Laatste verhaal klopt niet, want dan heb je zelf je telefoon gesloopt wat makkelijk te achterhalen is. Tevens wordt er steeds vaker een vergelijkbaar toestel gegeven en niet meer de nieuwwaarde zoals vroeger.
Dus als je 2 jaar geleden een Nokia 8210 had gekocht met verzekering en die valt nu op straat, dan krijg je van de verzekering waarschijnlijk een 8310 of zelfs een 6610/ 7210.
Zeker weten!!! Ik heb een 6310i en die is zeker al 3 keer terug geweest. Volgende keer krijg ik een nieuw toestel.
Daar heb je garantie voor lijkt me.Canaria schreef op 04 december 2003 @ 14:56:
Maar wat als je telefoon na een maand al kapot gaat?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Garantie dekt geen diefstal en schade van buitenaf (vallen, vloeistof, etc.).
Pagina: 1