Toon posts:

xs4all blokt bepaalde bittorrent-trackers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer te downloaden met bittorrent via een bepaalde tracker.
Nu wil dit sinds gisteren niet meer lukken.

In het bijbehorende IRC-channel werd gesuggereerd dat mijn ISP mogelijk de tracker blokkeert. Zou het kunnen dat xs4all een bepaalde tracker blockt?

Ik zou het erg on-xs4all vinden.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer die tracker eens te pingen. En check je eigen firewalls?

Forget your fears...
...and want to know more...

• slaay
  • Laatst online: 11:10

slaay

Natuurbeleven.com

Denk dat je ze daar het beste voor kunt bellen of mailen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 04 december 2003 @ 12:36:
Probeer die tracker eens te pingen. En check je eigen firewalls?
Ik kan de tracker niet pingen. En andere trackers op dezelfde porten werken probleemloos.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 22:16
Ik heb hier ook last van met een bepaalde tracker.
En heb ook ADSL van XS4ALL, mischien dat XS4ALL merkte dat vanaf dat IP veel dataverkeer kwam en die geblockt heeft ofzo?
Idd erg vreemd, vooral voor hun.

• Aetje

Aetje

Mail de XS4All hulpdesk eens. Wellicht dat er ook DDOSjes/virussen enz. vanaf dat IP kwamen ofzo...

[ Voor 8% gewijzigd door Aetje op 04-12-2003 14:21 ]

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 04 december 2003 @ 14:20:
Mail de XS4All hulpdesk eens. Wellicht dat er ook DDOSjes/virussen enz. vanaf dat IP kwamen ofzo...
Ik heb het volgende gemaild:
Zou het kunnen dat het volgende IP-adres door xs4all wordt geblokkeerd?

x.x.x.x

Met vriendelijke groet,
Bijna direct reactie met de vraag wat er precies niet werkte. Toen heb ik terug gemaild dat zelfs pingen niet lukt. Daarna geen reactie meer. Zou ik kunnen vertellen dat er op dat adres een tracker staat? Daar komen ze zelf natuurlijk ook wel achter.

Eddos: Zit je in een netwerk? Met firewall enzo? Misschien zit er toch iets met firewalls? Misschien zijn er voor die bepaalde tracker wat poorten veranderd. Ik weet niet heel goed hoe dat werkt met bittorrent. Maar mijn sterkste vermoeden is xs4all....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:42 . Reden: verwijderen IP ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
Zijn IP's niet verboden in GoT topics :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Sluuut schreef op 04 december 2003 @ 14:39:
Zijn IP's niet verboden in GoT topics :?
Ja klopt, TS haal 'm ff weg aub!

• Zoefff
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

mmedia schreef op 04 december 2003 @ 14:40:
[...]
Ja klopt, TS haal 'm ff weg aub!
Dus als ik het IP van GoT hier plaats mag dat ook niet :? :+

T is niet de bedoeling om andermans IP te posten, als je daar misbruik van kan maken ofzo, maar hier is nix mis mee toch...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 04 december 2003 @ 14:42:
[...]

Dus als ik het IP van GoT hier plaats mag dat ook niet :? :+

T is niet de bedoeling om andermans IP te posten, als je daar misbruik van kan maken ofzo, maar hier is nix mis mee toch...
Ik heb 'm toch maar even verwijderd. Het is niet mijn IP-adres. En ik heb de tracker ook niet genoemd. Het was een beetje ondoordacht van mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:44 ]

• Achwel
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik heb ook een XS4All account, maar heb tot nu toe hier geen problemen mee.

Wat mij wel op valt is dat ik ondanks een max upload aan te bieden (40-60 Kb/sec), ik daar vaak minimale download voor terug krijg (5-10 Kb/sec). Dit terwijl ik zie dat mensen met 100-200 Kb/sec kunnen downen.... strange. Hoeveel up moet je dan wel niet aanbieden?

Ik gebruik zelf ABC voor bittorrent. Met dat proggie kun je meerdere downloads doen en de upload aanpassen. Als ik daar mee speel zie ik soms dat mijn download zakt naar vrijwel nul. Heb jij helemaal geen verbinding, of kun je wel uppen? Dat klinkt voor mij nl. wel bekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Achwel op 04-12-2003 14:46 ]

• Aetje

Aetje

[Edit] Oeps verkeerde topic :D teveel schermen open

[ Voor 86% gewijzigd door Aetje op 04-12-2003 14:48 ]

Forget your fears...

Verwijderd

Ik kan het IP in kwestie ook niet pingen (@home)
Ligt het er niet gewoon uit?

Verwijderd

Topicstarter
Achwel schreef op 04 december 2003 @ 14:45:
Ik heb ook een XS4All account, maar heb tot nu toe hier geen problemen mee.
...
Ik gebruik zelf ABC voor bittorrent. Met dat proggie kun je meerdere downloads doen en de upload aanpassen. Als ik daar mee speel zie ik soms dat mijn download zakt naar vrijwel nul. Heb jij helemaal geen verbinding, of kun je wel uppen? Dat klinkt voor mij nl. wel bekend.
Op andere trackers kan ik probleemloos up-en. Dus misschien gebruik je een andere tracker. Ik zit wel achter een firewall zonder portforwarding. Maar meestal halen anderen toch al gauw 10-20kb/s bij mij.

Ik heb tot gisteren ook nooit problemen gehad, met de tracker waar het hier om gaat.
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:49:
Ik kan het IP in kwestie ook niet pingen (@home)
Ligt het er niet gewoon uit?
Kan je wel downloaden? Ik heb al inmiddels meer gehoord van mensen die niet kunnen pingen maar wel downloaden. Ik kan beide niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:56 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
oorzaken: de tracker is down.... werkt ie ergens anders wel (andere ISP?)
of een routing probleem. heb het wel eens gehad dat ik een duitse krant wilde bezoeken voor school. maar thuis kwam ik er niet op.
opgelost door er heen te gaan via een proxy server

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 04 december 2003 @ 14:52:
oorzaken: de tracker is down.... werkt ie ergens anders wel (andere ISP?)
of een routing probleem. heb het wel eens gehad dat ik een duitse krant wilde bezoeken voor school. maar thuis kwam ik er niet op.
opgelost door er heen te gaan via een proxy server
In het bijbehorende IRC-channel had niemand problemen met die bepaalde tracker.

• Achwel
  • Laatst online: 05-11-2022
Schiet me eigenlijk nu pas te binnen, maar ik heb het ook wel eens met een bepaalde torrent dat ik daarmee niet kan verbinden. Ik weet niet zeker of dat hetzelfde is als een tracker.

Bracht mij ook in verwarring omdat ik op zo'n torrent site kon zien dat er voldoende seeds en leeches aan de gang waren.

Ik liet dan de torrent gewoon open staan (ABC blijft het dan gewoon proberen) en op een gegeven moment (soms een dag later) wil ie wel verbinding krijgen. Misschien dat zo'n torrent ietwat teveel requests binnen krijgt.

Hebbie hier iets aan? Probeer em is een dag aan te laten met bijvoorbeeld ABC (die doet dat in ieder geval automatisch)

Verwijderd

Topicstarter
Achwel schreef op 04 december 2003 @ 15:07:
Schiet me eigenlijk nu pas te binnen, ...
Hebbie hier iets aan? Probeer em is een dag aan te laten met bijvoorbeeld ABC (die doet dat in ieder geval automatisch)
Heeft al de hele nacht aangestaan. Ik weet zeker dat het om die specifieke tracker gaat. Een tracker kan meerdere torrents "hosten"

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
Sinds eergister is de NL routing zowiezo vet achteruit gegaan en die omgelijkheid is nu zowiezo ook nog het grootste dus ik zou het daarachter zoeken. Lijkt me overigens ook heel sterk dat XS4All dit gaat blocken.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 04 december 2003 @ 15:15:
Sinds eergister is de NL routing zowiezo vet achteruit gegaan en die omgelijkheid is nu zowiezo ook nog het grootste dus ik zou het daarachter zoeken. Lijkt me overigens ook heel sterk dat XS4All dit gaat blocken.
Sorry maar ik begrijp niet wat je precies bedoelt.

NL routing achteruit? Waarom zou/is dat zo?
En wat is dan een oplossing?

• Eddos
  • Laatst online: 17-05 22:16
Er schijnen ook problemen te zijn met de verbinding naar Engeland/Amerika(dus met een backbone), mischien dat het daaraan ligt(en dat Sluuut dat ook bedoelt).
Ik zit achter een router, maar alle poorten zijn geforward naar de Torrent machine, en die heeft het hiervoor prima gedaan, altijd een groen lampje bij downloads(ik gebruik shad0w's client).Het zijn ook maar een paar specifieke problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Een week later... probleem bestaat nog steeds.
Afgelopen week ben ik hard aan het zoeken geweest naar een oplossing. De bewuste tracker heeft er even helemaal uitgelegen en was dus voor iedereen onbereikbaar. Nu is de tracker weer up and running en kan iedereen (behalve ik) weer gewoon verbinding maken.

Als ik een tracert ode naar het adres van de tracker, krijg ik na:
so4-0-0-2488M.ar1.OSL1.gblx.net [67.17.72.237]
alleen nog maar sterretjes.

Mijn conclusie is nu dat er ergens halverwege de route naar de tracker iets fout zit. Iemand suggesties wat dat zou kunnen zijn of hoe ik het kan omzeilen?
Pagina: 1