Toon posts:

[Wi-fi] Slechts verbinding via 1 PCI slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn draadloze NIC (pc) kan alleen verbinden met netwerk in 1 PCI slot. Het slot onder mjin AGP kaart. Nu heb ik een Radeon 9800XT die ik goed wil laten koelen en dus niet mijn NIC eronder wil hebben. Vreemd genoeg wil hij alleen verbinding met router en dus internet maken in dat PCI slot. Wanneer ik de kaart in ieder ander PCI slot plaats vertikt hij het om verbinding te maken. Hij herkent wel de draadloze netwerkverbinding maar kan niet connecten.
Laptop maakt moeiteloos connectie met internet?

Concreet: hoe kan ik toch connectie met internet krijgen wanneer ik mijn Nic in een ander PCI slot stop. Probleem is ontstaan sinds ik de Radeon 9800 XT heb. Toeval hoop ik :)

Eigen acties: Troubleshoot doorgelezen, wireless topic op got doorgelezen. IRQ's veranderd (nu weer op standaard)

PC
1600+ AMD, K7T266 pro2, Linksys WMP54G NIC (laatste firmware update), Win XP Pro SP1

Laptop
Acer Aspire 1703SM, Kobishi 54 PCMCIA kaart, Win XP Home SP1

Router
Linksys WRT54G, laatste firmware, (nog) onbeveiligd netwerk dus geen netwerksleutel

Provider
Chello

Verwijderd

Heel erg VREEEMDDDDDDDDDDDD
Modbreak
Als je niets zinnigs te melden hebt, reageer dan niet :|

[ Voor 77% gewijzigd door Koffie op 04-12-2003 12:47 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, het enige wat ik me idd in kan denken is een IRQ conflict al dan niet in combinatie met de videokaart.
Heb je nog een andere videokaart ?
Zoja, plaats die er eens tijdelijk in om te kijken of het dan wel werkt.
Kun je namelijk iig uitsluiten dat het een compatibileitsprobleem tussen NIC en Videokaart is.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
helaas, is oude videocard de deur al uit. Dus dat kan ik ook niet meer testen. Zal nog es proberen IRQ van Vid kaart aan te passen

Verwijderd

Je kan ook effe de optie pci bus master in je bios checken!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:54:
Je kan ook effe de optie pci bus master in je bios checken!
Staat gewoon ingeschakeld

• Armycommand
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022

Armycommand

CLUB9-2

Ik meen me te herinneren dat PCI sloten om de beurt een master en een slave slot hadden. Te beginnen met Master onder het AGP slot.

Maar aangezien je alle sloten al geprobeerd had, gok ik dat het een software probleem is.

Heb je wel software/drivers opnieuw geinstalleerd na verplaatsing in een ander slot? Windows kan daar heel moeilijk over doen.

Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
Armycommand (en andere users, behalve MightyLord) ik moet mijn excuses aanbieden. Want ik blijk niet elk pci slot te hebben getest. Heb em nu (volgens armycommand zijn principe) in de 2e master PCI slot gedaan. En nu krijgt ie wel verbinding.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moest dus een busmaster slot hebben. Dit is ook een probleem met sommige goedkope netwerkkaarten. (performen alleen lekker in een busmaster slot)

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer. Kwam thuis. Pc opgestart en weer geen netwerk. Zelfde stappen uitgevoerd. Nu echt alle PCI sloten langsgeweest alleen in de bovenste verbinding. Een goedkope NIC kan ik die Linksys WMP54G niet noemen. Zelfs het support nr van linksys gebeld. Windows opnieuw geinstalleerd. Alle overige pci devices eruit gehaald (dus geen irq conflict mogelijk). Snapt iemand hoe dit kan? En nog liever hoe ik dit op kan lossen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zou voor de zekerheid ntoch eens kijken of je ergens een andere videokaart voor een uurtje kunt lenen, dan kun je met zekerheid stellen of je wel of geen compatibileitsproblemen hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe een poging om die te lenen. Dan ben ik misschien wel achter de oorzaak, maar mijn Radeon 9800XT gaat toch echt niet de deur uit :D
Dan maar de linksys de deur uit (wat ik liever ook niet doe......)
Pagina: 1